lapsi antoi lemmikille nimen: orkku. pitäisikö nimi vaihtaa?
kyseessä 9 vuotias, meinaan vaan, että jos joku kaveri menee ja kertoo, mitä se orkku oikeastaan tarkoittaa....
Kommentit (16)
Lemmikin kanssa ulkona: Orkkuu, tule tänne! Hyvä Orkku!
"anna mulle Orkku" . "mä haluun Orkun mukaan!"
Mun serkku antoi aikanaan nukelle nimeksi Virtsa! Orkku on hyvä:)
Mikä eläin Se on? Hamsterilla ei ole niin väliä mutta koira on aika paha, sitä kun tulee huudeltua ulkonakin :D
Mikä se orkku sitten on? En tiedä, vaikka olen aikuinen.
No täytyy vaihtaa! Ehdottele Orkusta jotain muunnoksia lapsellesi, josko hän jonkin niistä hyväksyisi :D Jos minulle kävisi näin, yrittäisin jotenkin selittää, että orkku on sellainen aikuisten pussailuun ja halailuun liittyvä asia, joka ei ole sovelias koiran nimeksi...
Eikä! Ihan kivahan tuo orkku ois vaikka jollain terrario elukalla mutta en ehkä kissa\koiran nimeks antais.Mulla on vanha vhs video jossa,mä pienenä höpötän,nukkeja ja nalleja hoitaessani kun joku kysyi,et mikäs Ton nimi on kuuluukin kun huudahdus ja sen,nimi on ulkku!! ::D joo-o mistä,lie tuo nimi juolahtanut mieleen.koeta saada laps vielä vaihtamaan nimi johkin hieman sopivampaan vaikka Ossi :)
Yrittäkää hienovaraisesti vaihtaa...
Ei tarvitse vaihtaa, ei lapset puhu orkusta.
Meillä on Sinttu-niminen koira.
Lapsi (2,5 v) huusi kerran pihalla niin että naapuritkin kuuli "itussa on mulkkuja, itussa on mulkkuja!"
Todellakin nimi vaihtoon, ellei kyseessä ole joku kala purkissa, niin vois olla... Kannattaa kyllä perustella se nimen vaihdos ja kertoa mihin nimi viittaa.
Lapsille orkku on lyhenne sanasta oranssi. Lemmikki siis oli varmaan oranssi, vai?
mikä eläin se on? jos joku, jonka odotettu elinikän on vain jotain pari vuotta (hamsteri, kala) niin ihan sama. Mutta pitkäikäiselle vähän huono. Perustele vaikka niin, että orkku on oravan nimi, ei voi antaa muille eläimille ;)
:D