Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroa kirkosta ja säästä monta euroa

Vierailija
25.03.2014 |

Seurakunnat nostavat veroja myös. Kun nyt eroaa niin säästökilahtaa omaan pusiin ensi vuonna

www.eroakirkosta.fi

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö mietit? Jos, niin älä mieti kauaa, muuten menetät ison tukun rahaa.

https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake

Vierailija
2/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja pudottaa esim asuntolainan vähenyksiä ensi vuonna. Lisäksi palkasta perittävä eläkemaksu nousee, kiinteistövero nousee, ajoneuvovero nousee. 

Eroamalla kirkosta et jää tappiolle vaan rahasi riittävät näiden hintojen nousun jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista et ole ainoa eroaja. Moni muukin on jo eronnut tai eroamassa juuri näilllä hetkillä. Ei ole syntiä erota kirkosta eikä siitä joudu helvettiin. Kirkosta eroaminen ei muuta mitään päivitäisessä elämässä, muuta kuin tilipusiin jää muutama euro enemmän.

Vierailija
4/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä eroa kirkosta pakkomielle sulla on? jatkuvasti.

Vierailija
5/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vimma sulla on saada ihmisiä eroamaan kirkosta. Minä en eroa koska arvostan paljon sitä työtä mitä kirkko tekee mm vähävaraisten hyväksi. Seurakunta on myös ainoa paikka josta saa ilmaista parisuhdeterapiaa. Jos kirkko ajetaan kovin ahtaalle niin kaikki tällainen loppuu, ja pahoinvointi vaan lisääntyy.

Vierailija
6/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:20"]

Mikä vimma sulla on saada ihmisiä eroamaan kirkosta. Minä en eroa koska arvostan paljon sitä työtä mitä kirkko tekee mm vähävaraisten hyväksi. Seurakunta on myös ainoa paikka josta saa ilmaista parisuhdeterapiaa. Jos kirkko ajetaan kovin ahtaalle niin kaikki tällainen loppuu, ja pahoinvointi vaan lisääntyy.

[/quote]

Kirkosta ei saa mitään ilmaiseksi, vaan ne palvelut on kustannettu miljardeilla veroeuroilla ja lisäksi kunnat maksaa sievoisia summia ostopalveluista esim ip kerhoista jne. Kirkolle maksetuista veroeuroista suurin osa hukkuu massiivisen hallintokoneisto pyörittämiseen, tyhjien tilojen lämmittämiseen ja käännyttäjien palkkoihin.

Vierailija
7/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitun ongelma siinä on, jos toiset haluaa tukea kirkkoa saadakseen jotain hyvää aikaiseksi?!? Nyt perkele nämä kirkkoaloitukset helvettiin, eikö ne ole puitu jo!!!

Vierailija
8/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä 95% kirkkoon nyt kuuluvista ovat potenttiaalisia eroajia. On hyvä muistutella tästä mahdollisuudesta kun ihmiset eivät ole itse jäseneksi edes liittyneet. monesti moni ei uskalla erota sukulaisen painotuksne takia, mutta heistä ei kannata välitää.

Etuna on tosiaan että jäsenmaksurahat jävät omat pussiin omaan käyttöön.

Vierailija
9/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku haluaa sen rahan kirkolle osoittaa, miten se on sulta pois???

Vierailija
10/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:34"]

Mikä vitun ongelma siinä on, jos toiset haluaa tukea kirkkoa saadakseen jotain hyvää aikaiseksi?!? Nyt perkele nämä kirkkoaloitukset helvettiin, eikö ne ole puitu jo!!!

[/quote]

Eikös se sinun tukemasi kirkko juurikin yritä pysyä mahdollisimman kaukana helvetistä, joten sangen epäloogista heittää kohti helvettiä siitä tehdyt aloitukset :)

Vierailija
11/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:41"]

Mutta jos joku haluaa sen rahan kirkolle osoittaa, miten se on sulta pois???

[/quote]

En ole se kenelle kysymyksesi teit, mutta vastaan omalta osaltani. Se, että joku antaa hyvän vinkin rahan säästämisestä ei kai ole mitenkään huono juttu, vai onko? Eihän kukaan ole pakottanut ketään eroamaan, vaan antanut vinkin, että jos erota aiot, niin se kannattaa tehdä nyt.

Toisaalta taas valtio tukee kirkkoa monin eri tavoin ja kirkolla sellaisia oikeuksia, joita ei nää muissa läsimaisissa sivistysvaltioissa ole ollut vuosikymmeniin. Uskoisin, että monella motiivina kirkosta eroamisen vihjaamiseen on saada Suomi vihdoin sivistyneeksi länsimaiseksi valtioksi, johon ei kuulu valtionkirkko. Mitä nopeammin kirkon jäsenmäärä vähenee, sen nopeammin saadaan kirkko erotettua valtiosta.

Vierailija
12/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo yli tuhat eronnut kirkosta. Ennuste tälle päivälle noin 2000 eroajaa. Tästä kuukaudesta tulossa kaikkien aikojen kakkoskuukausi, eli menee ohi jopa viime kuun joka siis kerkisi pitää kaikkien aikojen hopeatilaa vain kuukauden. Viimeisen kolmen kuukauden aikana on kirkosta eronnut yli 50 000 suomalaista.

Vierailija
13/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla on varaa maksaa kirkollisveroa ja elättää itseni

Vierailija
14/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain köyhät eroaa kirkosta

Vierailija
15/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:19"]

no mulla on varaa maksaa kirkollisveroa ja elättää itseni

[/quote]

Mullakin on varaa elättää itseni ja olisi varaa maksaa kirkollisveroakin, tai heittää 600 euroa vaikka taivaantuuliin, mutta en mä silti niin tyhmä ole, että niin tekisin. Kyllä mulla kuitenkin 600 eurolle käyttöä löytyy, joten miksi sen pois viskaisin, tai kirkon kyltymättömään molokin kitaan heittäisin?

Vierailija
16/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:20"]

vain köyhät eroaa kirkosta

[/quote]

Ilmeisesti sua harmitta kun jäät maksamaan alati kohoavia kirkollisveroja jolla saa entistä vähemmän palveluita.

Itse en ole koskaan kuulunut ko. järjestöön eli en maksa jäsenmaksua vaikka olisin köyhä tai rikas. en myöskään mutenkaan tue kirkon toimintaa kuten en montaa muutakaan toimintaa joka ei natsaa mun ajatusten kanssa.

Vierailija
17/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:34"]

[/quote]

Ei kiinnosta sun haluumiset. Täällä samantyyppiset ketjut pyörivät päivästä ja vuodesta toiseen. Kirkosta eroaminen on vain yksi tällaisista ketjuista. Ja voit harjaannuttaa medianlukutaitojasi ja hypätä otsikoiden yli jotka sinua eivät kiinnosta. Niin minäkin teen suurimmalle osalle AV:n jutuista.

Vierailija
18/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 15:18"]

mikä eroa kirkosta pakkomielle sulla on? jatkuvasti.

[/quote]

Jokainen eroaja vie kohti tasa-arvoisempa Suomea. Tämä on ihmisiin vaikuttamista. Kun ihmiset kuulevat että toisetenkin eroavan niin heidänkin on helpompi tehdä ratkaiseva päätös eroamisesta. Moni ei uskalla erota sukulaisten takia. 

Vierailija
19/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ymmärrä tätä, että jotkut näin intensiivisesti ajaa tätä kirkosta eroamista täällä.. :) eihän täällä esim. jehovatkaan paasaa jumalan sanaa ja tuo omaa aatettaan jokaiseen aloitukseen. Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa, mutta mitään aatetta suuntaan tai toiseen ei tulisi tuputtaa.

Vierailija
20/20 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:56"]

Mä en ihan ymmärrä tätä, että jotkut näin intensiivisesti ajaa tätä kirkosta eroamista täällä.. :) eihän täällä esim. jehovatkaan paasaa jumalan sanaa ja tuo omaa aatettaan jokaiseen aloitukseen. Jokainen tehköön rahoillaan mitä haluaa, mutta mitään aatetta suuntaan tai toiseen ei tulisi tuputtaa.

[/quote]

Minkäs väristen lasien läpi sä oikein tätä palstaa tsuumailet, jos et ole nähnyt täällä jatkuvaa helevetintulella pelottelua ja käännyttämistyötä???

Kumpi on mielestäsi moraalisesti kyseenalaisempaa, antaa vinkki rahan säästöstä vai pelotella tulimereen joutumisella? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi