Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten ihmisten ruokanirsoilu!

Vierailija
06.06.2014 |

Mikään ei näytä nolommalta ja illan isäntää/emäntää kohtaan epäkunnoittavammalta kuin se, kun annoksen eteen saatuaan alkaa "haravoida" annostaan epäluuloisen näköisenä ja kyselee narisevalla äänellä jokaisesta tuntemattomasta asiasta lautasella "mikä tää vihreän värinen on" "mikä tää sitten " ja sitten maistaessaan näyttää siltä kuin olisi teuraaksi menossa. Neljän tähden illallisten uusinnoissa Johanna Pakonen kyllä tuotti pettymyksen lapsellisella käytöksellään! Kyllä aikuisen, fiksun ihmisen pitäisi pystyä peittämään, jos jostain ei tykkään tai ennemminkin maistamaan/syömään edes osan annoksestaan. Junttiudestaan ei tarvitse tehdä numeroa tuolla tavalla. Hävetti Aleksi Litovaaran puolesta!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kohta 70 vastausta siitä, miten tappava se pähkinäallergia on ja kuinka jokainen saa valita mitä syö, eikä ole pakko syödä pahaa, ja kuinka oksu lentää kaaressa jos näkeekin sienenpalasen.

Minustakin ronkkiminen ja valkkaaminen on huonotapaista ja sivistymätöntä.

Vierailija
2/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:15"]

Tässä ketjussa on kohta 70 vastausta siitä, miten tappava se pähkinäallergia on ja kuinka jokainen saa valita mitä syö, eikä ole pakko syödä pahaa, ja kuinka oksu lentää kaaressa jos näkeekin sienenpalasen.

[/quote]Hahhah, mä olen sit eka sillä paprika närästyttää niin paljon etten sitä voi raakana syödä! Ronkin siis salaatin, mitäs on emäntä laittanut sinne jotain sopimatonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin katsoin jakson ja sori vaan johanna pakonen, annoit itsestäsi todella juntin kuvan! Sinikka Sokka valmisti herkullista ankkaa ja oli jopa etukäteen selvittänyt johannalta, voiko tämä sitä syödä. Kuitenkin johannan kommentit olivat todella törkeitä. Allergiat ymmärrän, siltikään ei tarvitse käyttäytyä huonosti.

Vierailija
4/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:15"]

[/quote] Mä voin sitten nokittaa seuraavalla mielipiteellä: mua ei ärsytä aikuisten ihmisten ruokanirsoilu. Se, että joku ei tykkää jostain ruoka-aineesta, ei ole loukkaus mua kohtaan emäntänä. Joillain kavereilla on joitain juttuja, joista eivät tykkää (on myös allergikkoja), ja voin olla hyvin laittamatta ruokia, joissa näitä juttuja ei ole, tai sellaisia, joista ne ei-toivottavat jutut voi jättää syömättä (esim. oliivit salaatista). 

Vierailija
5/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kans. Parasta oli kun miesystävä oli kylässä ja laittoi ruokaa. Käyttämäni pansuola ei käynyt kun maistuu niin oudolta. Onneksi löytyi hienoa merisuolaa joka kelpasi. Muita mausteitahan ruokaan ei sitten laitettukaan....

Vierailija
6/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kakkosen paprika-jutunkin, jos siitä ei tehdä ruokapöydässä numeroa pakosen tyyliin. Uskomattoman juntteja ihmisiä!

Vierailija
7/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään ruokaa mistä minä en pitäisi, ja kyllä vituttaa nirsoilu!

Vierailija
8/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat ja ruokavaliot eri juttu, mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä maistamaan kaikkea. Yleensä ruoan suhteen tosi lapsellisen nirso ihminen on kyllä sitten muutenkin hieman....

Vierailija
9/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä nirsoilu on vain jumalattomien ennakkoluulojen summa. Itse sain todella nirson miehen muuttamaan suhtautumistaan 15 vuoden jälkeen, jolloin hän itsekin myönsi, ettei mitään syytä nirsoiluun oikeastaan ollut. Tyhmä periaate, josta luovuttuaan alkoi ruokakin maistumaan paremmalta.

Vierailija
10/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä dramaattisesti nenäänsä tuulettava ja spesiaalista ruokavaliostaan kertova nirppa vie kyllä minultakin ruokahalun.

Vierailija
11/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, hävettää istua nirson kanssa samassa pöydässä. Ja kyllä näkee lapsista, jotka on kasvatettu siihen, että kaikkea pitää maistaa. Nirsojen vanhempien lapsista kasvaa vielä nirsompia!

Vierailija
12/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama juttu kun nykyään 90% kansasta on lukihäiriöisiä, niin saman verran on myös allergikkoja. Kaikki saa jonkun anaryfylaksisitisen shokin milloin mistäkin. Ei mitään käytöstapoja; aikuinen ihminen ei sano "en tykkää" ollessaan toisen ihmisen ruokavieraana.

Vierailija
13/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on eräs työkaveri joka kyllä syö lähestulkoon kaikkea mitä työpaikan ruokalassa tarjotaan. Mutta jos joskus tulee eteen jotakin mikä ei maistu, niin hän pitää siitä varmasti niin ison metelin että koko työpaikka kuulee. Ja varmuuden vuoksi vielä pari päivää sen jälkeenkin ylpeilee sillä kuinka hän nosti suuren numeron ruokalassa.

Vierailija
14/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa kyseisessä nti:n jaksossa nolotti erityisesti se, että sinikka sokka on pakosta vanhempi, ja silti emäntä itse melkein joutui pahoittelemaan valisemaansa ruokaa Pakosen naristessa vieressä.

Vierailija
15/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myönnän, että olen tiettyjen asioiden suhteen nirso. Maistan toki uusia juttuja, mutta pari asiaa mihin en missään nimessä koske: oliivit, vuohenjuusto ja maksa. Kalasta, riistasta, kinkusta ja punaisesta lihasta en pidä, mutta voin niitä kyllä syödä jos on pakko. Oliivit esim. saavat minussa automaattisen yökkö refleksin aikaan, enkä saa niitä mitenkään alas. Mitä sellaisessa tilanteessa pitäisi sitten tehdä?  Käydä salaa vessassa oksentamassa?

Vierailija
16/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne olisi ollut pelastettu jos pöydässä teinipoika jolle kelvannut tarjonnasta vain pihvit. Sille oltaisiin voitu kaikki hurrata. ;)

Vierailija
17/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin muutama vuosi sitten lukeneeni Johanna Pakosen suurista vatsaongelmista ja siitä, miten hänen oli vaikea löytää ylipäänsä rauoka-aineita, jotka sopivat hänelle. Muistapa ap, ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan!

Ei se ole nirsoilua, jos joku ruoka-aine ei sovi. Eikä aikuinen ihminen käyttäydy ruokapöydässä kuvaamallasi tavalla, sen sijaan lapset ja nuoret, jotka ovat kasvaneet nakeilla ja ranskalaisilla sekä roiskeläpillä, tutkivat nokka kippurasa kaikkea muuta ruokaa.

Jos ja kun kutsun väkeä syömään, varmistan jo etukäteen, onko heillä joitain rajoitteita tai allergioita, jotka pitää ottaa huomioon. Minusta se on kohteliasta vieraita kohtaan. Pyrin myös mahdollisimman pitkälle tarjoamaan eri ruoka-aineet, esim. salaatit, kasvikset ja juurekset, erikseen, jolloin kukin voi ottaa sen, mistä pitää. Tietysti padat ja keitot ovat eri asia. Ei minua loukkaa, jos jollekin esim. parsakaali ei maistu, vaikka se onkin minun suurta herkkuani, tai jos joku kysyy joistain ruoka-aineista.

Vierailija
18/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:40"]Muistelisin muutama vuosi sitten lukeneeni Johanna Pakosen suurista vatsaongelmista ja siitä, miten hänen oli vaikea löytää ylipäänsä rauoka-aineita, jotka sopivat hänelle. Muistapa ap, ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan!

Ei se ole nirsoilua, jos joku ruoka-aine ei sovi. Eikä aikuinen ihminen käyttäydy ruokapöydässä kuvaamallasi tavalla, sen sijaan lapset ja nuoret, jotka ovat kasvaneet nakeilla ja ranskalaisilla sekä roiskeläpillä, tutkivat nokka kippurasa kaikkea muuta ruokaa.

Jos ja kun kutsun väkeä syömään, varmistan jo etukäteen, onko heillä joitain rajoitteita tai allergioita, jotka pitää ottaa huomioon. Minusta se on kohteliasta vieraita kohtaan. Pyrin myös mahdollisimman pitkälle tarjoamaan eri ruoka-aineet, esim. salaatit, kasvikset ja juurekset, erikseen, jolloin kukin voi ottaa sen, mistä pitää. Tietysti padat ja keitot ovat eri asia. Ei minua loukkaa, jos jollekin esim. parsakaali ei maistu, vaikka se onkin minun suurta herkkuani, tai jos joku kysyy joistain ruoka-aineista.

[/quote]Ok, mutta hän sanoi ruuasta tyyliin, että maistuu veriseltä ja irvisteli. Tilanteen olisi voinut hoitaa fiksumminkin.

Vierailija
19/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:20"]

Mua ärsyttää kans. Parasta oli kun miesystävä oli kylässä ja laittoi ruokaa. Käyttämäni pansuola ei käynyt kun maistuu niin oudolta. Onneksi löytyi hienoa merisuolaa joka kelpasi. Muita mausteitahan ruokaan ei sitten laitettukaan....

[/quote]

No, pansuola ei olekaan mistään kotoisin. Viisas mies sulla.

Vierailija
20/43 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 16:29"]

Se on vähän sama juttu kun nykyään 90% kansasta on lukihäiriöisiä, niin saman verran on myös allergikkoja. Kaikki saa jonkun anaryfylaksisitisen shokin milloin mistäkin. Ei mitään käytöstapoja; aikuinen ihminen ei sano "en tykkää" ollessaan toisen ihmisen ruokavieraana.

[/quote]

Nykyään on vara sanoa. Eikä haittaa, vaikkei enää kutsuttaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi