Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko bensaa kuluu 100 km:n matkalla?

Vierailija
31.12.2020 |

Kysyy autoton.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 litraa. Jos pummaus on mielessä niin maksa 50 eur, niin et varasta kuskilta. Siis jos sen ajasta et mitään maksa.

Aika kova hinta 100km:n matkasta.

Bensaa menee noin 15€ edestä.

Miten sen nyt ottaa. Verottajan laskelmissa kilometrikorvaus on 43 senttiä. Siinä on otettu huomioon mm. auton kuluminen.

Puolet bensasta ei millään tavalla kata autoilun kokonaiskustannuksia.

Vierailija
22/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko bensa maksaa litralta?

Diesel halvempaa vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko bensa maksaa litralta?

Diesel halvempaa vai?

Täällä meillä päin 98 on ollut viime aikoina siinä 1,509-1,559 välillä.

Vierailija
24/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta, matkasta, kuskattavan matkustajan/tavaran painosta/määrästä jne.

Silläkin on merkitystä joutuuko seisoksimaan paljon liikennevaloissa tai ejelemaan keskustassa mateluvauhtia. Jos lasket 10l/100km pääset aika hyvin keskiarvoihin. Päälle vähän kuskille hyvänmielenlisää niin saatat saada kyydin toisenkin kerran.

Toki ihan ekana kannattaa aina kysyä paljonko kuski haluaa korvaukseksi. Se kun voi olla ihan muuta kuin itse ajattelit ;D 

Ohis, mutta itse otin kyytiin taannoin muita samaa lajia harrastavia, harrastuspaikka/paikat hankalia autottomalle. Ilmoitin kadun jolta lähden ja kyyditettävät hoisivat itsensä paikalle. Joku joskus noukittiin kyytiin jostain valtatien tms. varrella bussipysäkiltä. MAksuksi sain hiluja, joilla ei oikeasti bensoja tai muuta auton käyttöön liittyviä menoja katettu, mutta tuolloin olin itse töissä ja kyyditettävät opiskelijoita useimmat (kuten itsekin olin). En siis tarvinnut rahaa, kyse olikin lähinnä symbolisesta eleestä. Harrastuspaikasta kulki kyydissä lähimmälle juna-asemalle 10-20km päähän usein autottomia ilmaiseksi. Ohi kun ajelin joka tapauksessa ja oli ihan mukava saaada samanhenkistä juttuseuraa, niin en ollut rahaa vailla. 

Vierailija
25/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin olisi suoraa valtatietä ja tasaista.

Ap.

Vierailija
26/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin olisi suoraa valtatietä ja tasaista.

Ap.

Minun autollani kulutus olisi 100 km/h nopeudella 9 litraa, 80 km/h nopeudella ehkä 8,5. Tuo on täysin autokohtaista, jos olet menossa jonkun kyytiin, kysy häneltä.

Vierailija
27/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftaa. Jännempää ja 0l.

Vierailija
28/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomareissulla näytti maantiellä 3,6l/100km kulutusta, eko toiminto päällä. Comfort ja hieman raskaampi kaasujalka ja 4,1l/100km..ja diesel.

mies52v

Vierailija
29/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kuinkahan hyvin nuo sähköautoilijat saa kyydittäviltään bensarahoja?

Vierailija
30/30 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan yleensä saman mitä maksaisi linja-autolla matkan tekeminen ( enkä tarkoita Onnibussin tarjous hintaa). Minä voitan ajassa ja pääsen ovelta ovelle. Kaveri saanee enemmän kuin bensat maksaa. Mielellään tuntuvat ottavan kyytiin. Pidemmillä matkoilla maksan auton omistajalle kahvit ja ruuat.