Oudoin lapsen nimi, johon olette törmänneet
Kuulin menneellä viikolla, että erään samassa työpaikassa työskentelevän lapsi oli nimetty Einariksi. Luulin sitä vitsiksi aluksi. Tulee mieleen joku tuberkuloottinen kuoleva lähinnä. Kamala mielikuva vauvasta. Ovat kuulemma hiukan erikoisuutta tavoittelevia koko perhe muissakin asioissa.
Kommentit (845)
Shiri (Suomalaisen vaikea sanoa, kun ei missään nimessä vanhempien mukaan saa ääntää 'siri' vaan oikeen huulet törröllä 'ssshhhiri'.)
Oudoimmat nimet on eksoottisia Suomeen. Ei nämä nyt mitään äärioutoja ole, mutta kumminkin: Lara-Marie, Tessalonika, Melena. Nämä yhdistettyinä hyvin perinteisiin suomalaisiin sukunimiin.
[/quote]
MELENA!? Vanhemmat ei kyllä taatusti ole hoito-alan ihmisiä...!
Työkaverin lasten nimet (tyttö ja poika) Pii ja Sami.
Innoissaan hehkutti, että saa pihalla huutaa sitten piisamia syömään....
Poika nimeltä Vänni. Sisaruksillaan on maailman tavallisimmat suomalaiset nimet.
Omituismmat tuntemani nimiyhdistelmät ovat Nanna Janna Joanna sekä Taika Tuike Tuulia, en tiedä onko näissä väliviivoja missään. Eilen näin leikkipuistossa pienen söpön pojan nimeltä Sipi, oli jotenkin niin suloinen (raskausaikana itse vitsailin kaverille, että annan pojalleni nimeksi Sipi Sippo Sulevi), eikä yhtään niin naurettava enää kun näin ihan oikealla pojalla tuon nimen :)
Jiiro ja Jemil, ja yleensäkin kaikki nuo missä otetaan tavallinen pojan nimi ja muutetaan alkukirjaimeksi J.
Miksi??
Käpy (tytöllä).
Minuakin kummastuttavat Ji-alkuiset nimet, kuten Jiri, ihan vain siksi, että minusta niitä on ihan hirveän vaikea lausua!
Siskokset Svea ja Fennia (Ruotsi ja Suomi).
Mustikka Peppi Pajunkissa.
Tyttö nimeltä Nelma. Unelmasta unohtunut U-kirjain?
Islasta ei tod tule mieleen islam! Minulle tulee Islasta mieleen kauneus, sehän on siis täydellinen tytön nimi. Sillä kukapa tyttö ei haluaisi tulla noteeratuksi kauniina, ihanana ja arvokkaana.
Kenelle vaikka tulee mieleen Ailasta sana maila, ei minulle ainakaan ja kyseessä on yhden kirjaimen ero.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 14:53"]Kamala tarkoittaa Lootuskukkaa sanskriitiksi ja ja kaikilla siihen pohjautuvilla kielillä (Hindi jne.) Eli reilulle Miljardille ihmiselle ainakin.
[/quote]
Sorry, Kamala (ja mask. Kamal) tarkoittaa punaista. Lootus on Padma.
Eddiliina. Voi olla että mainittu jo tässä ketjussa, mutta ei kai näitä Suomessa montaa voi olla?
Altti