Mies pakannut tavaransa ja lähtenyt, jätti vain lapun selitykseksi
Olen seurustellut mieheni kanssa kahdeksan vuotta. Meillä on kaksi lasta. 5-vuotias poika ja 3-vuotias tyttö. Olemme eläneet aivan tavallista perhe-elämää viime aikoina, ilman suurempia riitoja tai vastoinkäymisiä. Seksiä on ollut ja muutenkin parisuhteemme on ainakin minun mielestä ollut kunnossa. Mieskään ei ole "valittanu" joten olen olettanut hänen olevan samaa mieltä.
Eilen illalla kun saavuin kotiin lasten kanssa mummolasta oli kodistamme hävinnyt iso osa mieheni tavaroista kuten vaatteet, partakone, partavedet jne. Ensin mietin olisiko miehelle voinut tulla joku äkillinen työmatka mutta ihmettelin miksi hän ei ole soittanut, laittanut viestiä tms ja tuntui muutenkin omituiselta että olisi tuollaisen määrän tavaraa ottanut mukaan.
Aikani ihmettelin kunnes poika juoksi keittiöstä joku kirjekuori kädessään ja kyseli mikä se on. En tiennyt joten pyysin poikaa antamaan kirjekuoren minulle. Kirjekuoren sisällä oli kirje mieheltäni. Kirjeessään hän kertoi että on kyllästynyt perhe-elämään eikä näe enää suhteessamme tulevaisuutta. Hänellä on kuulemma uusi asunto odottamassa ja toivoo etten ota häneen yhteyttä. Kirjeessä oli muutakin mutta en viitsi tänne laittaa kun on turhan henkilökohtaista. Lisäksi mies oli jättänyt rahaa jolla kehotti pitämään lapsista huolta. Yritin samantien soittaa miehelleni mutta hän ei vastannut. Yritin myöhemmin lukuisia kertoja uudestaan, tuloksetta. Laitoin myös viestin jossa pyysin soittamaan minulle, ei ole soittanut. Selvittyäni pahimmasta järkytyksestä juolahti mieleeni onko miehellä mahdollisesti uusi nainen vai mikä ihme sai hänet päätymään moiseen ratkaisuun. En ole nukkunut koko yönä juuri lainkaan ja olen miettinyt mitä ihmettä oikein teen. On pakko jaksaa lasten takia, muuten en varmaan jaksaisikaan.
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:48"]Joo täällä mun luona se on. Grillaa makkaraa pihalla ja kohta mennään saunaan. Käski lähettää terveisiä!
[/quote]
Oliskin. Mutta tossa se on sohvalla, katsoo lasten kanssa jotain Star Wars-pätkää. Laitanko osoitteen niin voit tulla noutamaan?
[/quote]
Ei kiitti. Oma mies tulee huomenna kotiin niin pitäis kuitenkin heti laittaa maitojunaan
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 08:58"]
Siinähän saat nyt kerrankin maistaa omaa lääkettäsi. Toivon jokaiselle mammalle tuota kohtaloa. Saatte vähän kokea mitä olette tehneet miehille.
[/quote]
Hä?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:14"]
Miksi te aina huudatte provoa, elämä on kuulkaa ihmeellistä ja just kuulin tälläisestä lapunjättöerosta, mutta lähtijänä oli nainen. Että voimia ap, koeta jaksaa!
[/quote]
Provo tämä on, sillä oikeasti on mahdotonta, että kaikki olisi TÄYSIN HYVIN ja toinen vain lähtisi niin että hups vain. Nämä jätetyt ovat vain täysin sokeita toisen tunteille, käytökselle, sanattomille viesteille tms. eivätkä osaa tulkita, että rakkaus on loppunut aikoja sitten.
Sikamaista ja vastuutonta käytöstä lapun jättäjältä, oli mies tai vaimo, mutta siitä on varmasti ollut merkkejä ilmassa.
[/quote]
Voi jumalauta, mitä ne sanattomat viestit ja "merkit ilmassa" muka ovat? Että pitäisi kulmakarvan värähdyksestä tulkita, mitä toisen päässä liikkuu? Miksi helvetissä aikuinen ihminen ei voi muka kunnioittaa toista niin, että puhuu asiasta, jos jokin painaa?
[/quote]
Jos suhteen toinen osapuoli ei enää rakasta toista, sen kyllä huomaa ellei ole täysin kyvytön huomioimaan kumppaniaan.
[/quote]
Höpö höpö. Olin nuorena 6 vuotta miehen kanssa joka rakasti minua enemmän kuin minä sitä. Pidin sitä vaan itsetunnonkohottajana koska meidän suhteessa oli kyse vain ja ainoastaan minusta. Sitten kun lopulta sen jätin olin oikeasti hämmästynyt siitä miten pihalla se oli. Sen mielestä meidän suhteella oli tulevaisuus. :/
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:18"]
Oletko ylipainoinen? Jos olet, niin siinä on syy miehesi lähtemiseen.
[/quote]
Ei kaikkia jätetä samasta syystä kuin sinut.
[/quote]
Mitä tarkoitat? Ei minua ole jätetty.
[/quote]
joku jätetty ylipainoinen suuttui ja viesti nro 17 hävisi bittiavaruuteen
Laita miehellesi viesti, että lapset voi hakea tähän ja tähän kellonaikaan tästä ja tästä osoitteesta. Varmuuden vuoksi soita/tekstaa anopillesi sama viesti. Viestin ps. on: Kiitos, teit palveluksen minulle! Nyt alkoi MINUN elämäni! Repussa on tieto lasten kouluajoista, harrastuksista, kavereista, allergioista, seuraavista lääkärikäynneistä, heidän mieltymyksistään ja tarpeistaan jne. Pidä hyvää huolta heistä, lähden nyt pitkälle ja ansaitulle reissulle!!! Asianajani on hoitanut eropaparit kuntoon, allekirjoita ensitilassa. Lapset ovat tervetulleita luokseni käymään, kunhan kotiudun... Pitäkää nuorikon kanssa lystiä lasten kanssa!!!
[Suurin osa miehistä ei edes tietäisi missä kotona on kirjekuoria, ja kuinka monen kotona niitä ylipäänsä on.
[/quote]
Meillä on kotona aina kirjekuoria. Helpottaa elämää, että on midtä ottaa, kun niitä aina välillä tarvitsee. Mutta EI Mies niitä löydä, vaikka övat olleet samassa paikassa vuosia.
Minustakin tässä mättää
- kirjekuori
- kirjekuoressa oleva raha. Minkä summan Mies ajatteli riittävän lapsusta huolehtimiseen? Eikä tilisiirto olisi kätevämpi?
Kaverini siskon Mies häippäsi muutama kuukausi häiden jälkeen. Lähti viemään roskista, eikä koskaan palannut.
(kiva tämä kännyn oikeinkirjoutus. Mieskin aina isolls, vaikka kuinka korjaa)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:17"]
Ei täällä kukaan huutele provoa sen takia että tarina itsessään olisi epäuskottava. Eiköhän jokainen tiedä tai ole kuullut tarinaa kioskireissulla katoavasta aviomiehestä jne, nyt ei ole kyse kenenkään kokemusten puutteesta siis.
Tarina on kirjoitettu epäuskottavasti ja tämän monet huomaavat heti. Provon tunnistaa siitä että kerrotaan liikaa yksityiskohtia, joita varsinkaan dramaattisessa elämäntilanteessa harva oikeasti huomaisi tai kirjoittaisin tekstiin, johtuu siitä että tilanne ei ole todellinen. Lisäksi tarinasta tulee heti olo että on keksittyä tarinaa, muistuttaa proosaa eikä juuri jätetyn perheenäidin tekstiä.
Mutta ainahan nämä enemmistöön uppoaa....
[/quote]
Tarinan tunnistaa provoksi juuri tästä, että juuri jätetty perheenäiti ei kirjoittaisi noin hallittua tekstiä. Eikä ylimalkaan vuorokauden sisällä pohtisi asiaa av:lla. Ei se nyt tietysti TÄYSIN mahdotonta ole, koska jotkut osaavat shokkitilassakin toimia jotenkin hallitusti ja rauhallisesti analysoiden, mutta epäuskottavaa se on.
Tarinassa on niin monta elementtiä, jotka saavat sen tuntumaan keksityltä. Esim. tämä, että tullaan jo loppupäätelmään, että "pakko jaksaa lasten takia". Näin lyhyessä ajassa ihminen vasta yrittää jotenkin sulatella tapahtunutta sekä lähtee shokissa etsimään apua...
Sen sijaan en pidä tarinassa epäuskottavana sitä, että joku mies vain lähtee. Koska niin oikeasti joskus vain tapahtuu. (Ja se onkin parempi ratkaisu, jos miehelle tulee esim. olo, että saattaa tehdä jotain perheelleen tai itselleen, jos vielä jää. Näistä vaihtoehdoista psyykkisessä pahassa olossa on tietysti parempi sitten vain häipyä. Sen sijaan toisen naisen tapauksessa tuo tapa on äärimmäisen raukkamainen.)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:05"]Miksi ap.n pitäisi nyt yksin huolehtia lapsista kun mies häipyi? itse en ikinä suostuisi moiseen.
[/quote]
Niin aion nyt laittaa lapset laitokseen sekä etsiä uuden miehen. Onneksi sain niin paljon sitä rahaa! Niillä teen kunnon matkan kunhan lapset on saatu huostaan. Ap.
Vaikka salaa lähteminen on raukkamaista, niin jossain tapauksissa se on välttämätöntä. Esim. väkivaltaisessa suhteessa elävälle ero on hengenvaarallista aikaa. Aina sanotaan että asiat pitää järjestää kuntoon valmiiksi pakoa varten ennen kuin lähtee. Jätetystä se varmaan on yllätyksellistä, mutta toisaalta pitäisi ymmärtää että jossain kohtaa se raja tulee vastaan sille väkivallan ja sen uhan alla elävällekin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:00"]
pro-pro-pro-pro-provvo-vo-vo-vo-vo-voo-ho-ho-ho-ho-hoooooo
[/quote]
Minä inhoan provohuutelijoita, mutta nyt on kyllä pakko yhtyä teihin. Kirjoitus on liian pateettinen, ei mitään tunnelatausta. Liian pitkä ja seikkaperäinen ollakseen oikea, eli tämä on ns. tekemällä tehty. Lisäksi mun poikani ei ainakaan pikku kirjettä osais tuoda, miksi lapset semmoisiin kiinnittäis huomiota? Myös mies kummastuttaa: kirjeessä oleva raha korvais elarit?
Mitä ihmiset saavat keksittyjen tarinoiden kirjoittamisesta? Onko voittajafiilis kun lukijat vastaavat ja yrittävät auttaa? Halveksun kaikkia provojen tekijöitä, kulutatte vain ihmisten aikaa.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:39"]
Itselleni kävi noin kolme vuotta sitten täysin samoin kun ap:lle. Kaikki tuntui olevan hyvin, kunnes mies pudotti kyseisen pommin. Tiedusteluihini eron syistä sain aina vastauksen että hänestä nyt vaan tuntuu siltä että tarvitsee omaa aikaa. Kunnes kahden kuukauden kuluttua eroilmoituksesta kävi ilmi, että mies oli suoraan ilmoituksen jälkeen muuttanut yh työkaverinsa nurkkiin ja heillä oli ollut suhde jo pidempään. Yhteinen talokin ostettiin puolen vuoden kuluttua. Ja siis minulle vannottiin rakkautta ja kanssani sekstailtiin vielä viikko ennen eroilmoitusta. Että niin hyviä näyttelijöitä jotkut miehet ovat. Ja Juu, lisäksi vielä omat lapsetkit ovat saaneet jäädä unholaan kun yh:n lapsi on tarvinnut huomion ja rahat.
Joten ihmiset jotka ette ole tällaista kokeneet, älkää tulko huutamaan provoksi saati arvostelemaan meitä sinisilmäisyydestä. Vastaava kun voi aivan varmasti sattua myös omalle kohdalle ne. Asenteenne kertoo vaan kyvyttömyydestänne olla empaattisia. Olisitte siis kenties kykeneviä juuri noiksi perheenrikkojiksi / toisiksi naisiksi.
[/quote]
Eläpäs vetele omia typeriä johtopäätöksiäsi. Minusta ap:n kertomus on provo, mutta en ikinä koskaan koskisi ukkomieheen. Ihan ensinnäkin sen vuoksi, että se on väärin ja toisekseen halveksun sellaisia miehiä. Roskamätäsäkkejä.
Minulla on empatiaa aloittajan kaltaisia kohtaan, mutta hänen tarinansa ontuu ja pahasti. Minun ei ole pakko uskoa mitä vaan paskaa mitä täällä ihmiset kirjoittavat.
Ap, tilanteesi on painanut mieltäni koko viikon lopun. Ihan kamala juttu, mun pahin painajainen! Miten voitte, sinä ja lapset, sunnuntaina iltapäivällä? Toivottavasti asiat ovat selkiytyneet edes vähän!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 13:46"]
Ap, tilanteesi on painanut mieltäni koko viikon lopun. Ihan kamala juttu, mun pahin painajainen! Miten voitte, sinä ja lapset, sunnuntaina iltapäivällä? Toivottavasti asiat ovat selkiytyneet edes vähän!
[/quote]
Juuri tätä turhaa mielen pahoittamista te provojen tekijät teette. Onko kivaa, ap? Onko tämä se palkinto, minkä saat kun kirjoitat tarinan omaksi huviksi? Vai lukijoiden määrä? Sivujen määrä?
Ei ole tuulesta temmattu se tutkimus, minkä mukaan provoilijat ovat narsisteja ja psykopaatteja.
Mun äiti jätti mun isän just noin, koska mun isä oli niin pelottava ihminen, eikä uskaltanut hoitaa hommaa kasvotusten. Sillä aikaa, kun isä oli pois kotoa, pakattiin kamat ja uudesta kämpästä äiti sit soitti isälleni muuttaneensa pois. Oli kyllä järkytys mun isälle. Äidilläni ei ollut muita virityksiä, vaan tarkoitus oli päästä pois talosta omien tavaroiden kanssa ilman uhkaavia tilanteita.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:00"]
pro-pro-pro-pro-provvo-vo-vo-vo-vo-voo-ho-ho-ho-ho-hoooooo
[/quote]
Minä inhoan provohuutelijoita, mutta nyt on kyllä pakko yhtyä teihin. Kirjoitus on liian pateettinen, ei mitään tunnelatausta. Liian pitkä ja seikkaperäinen ollakseen oikea, eli tämä on ns. tekemällä tehty. Lisäksi mun poikani ei ainakaan pikku kirjettä osais tuoda, miksi lapset semmoisiin kiinnittäis huomiota? Myös mies kummastuttaa: kirjeessä oleva raha korvais elarit?
Mitä ihmiset saavat keksittyjen tarinoiden kirjoittamisesta? Onko voittajafiilis kun lukijat vastaavat ja yrittävät auttaa? Halveksun kaikkia provojen tekijöitä, kulutatte vain ihmisten aikaa.
[/quote]
Eiköhän jokainen meistä kuluta aikaa ihan omasta tahdostaan täällä. Minä en ymmärrä mitä ihmeen väliä sillä on onko nämä tarinat tosia? Näin voisi kuitenkin tapahtua.
Ja olen varma että minun 4 vuotiaani kyllä huomaisi kirjekuoren tiskipöydällä, hän tykkää muutenkin hakea ja availla kanssani posteja.
Kai ap. säilyttää sen kirjeen lastenvalvojalle?;)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 08:18"]
Vaikka salaa lähteminen on raukkamaista, niin jossain tapauksissa se on välttämätöntä. Esim. väkivaltaisessa suhteessa elävälle ero on hengenvaarallista aikaa. Aina sanotaan että asiat pitää järjestää kuntoon valmiiksi pakoa varten ennen kuin lähtee. Jätetystä se varmaan on yllätyksellistä, mutta toisaalta pitäisi ymmärtää että jossain kohtaa se raja tulee vastaan sille väkivallan ja sen uhan alla elävällekin.
[/quote]
Väkivaltatapauksethan ovat ihan eri juttu (taisin mainitakin asiasta jossakin viestissä täällä). Omalla hengellään ei kenenkään tarvitse eikä saa leikkiä.
Mutta tähän tilanteeseen nähden on ehdottomasti raukkamaista, että petaa itselleen jo toista tulevaisuutta toisen tietämättä, jättää korkeintaan kirjeen/tekstiviestin/s-postin/jne. jos sitäkään ja vain katoaa - jos siis kerran ei ole ollut kyse väkivallasta.
Joskus perustellaan tuollaista jopa sillä, että "puoliso romahtaisi tyystin". Siitähän tämä ei romahda, jos puoliso katoaa tyystin tavaroineen kaikkineen? :) Minusta kyse on vain siitä, että jättävä ei itse uskalla kohdata ikävää tilannetta kasvotusten. Ja minusta se kuuluisi kyllä aikuisen ihmisen vastuuseen, että kohtaa tilanteet ja käsittelee ne fiksusti, eikä pakene epämieluisia tilanteita ja jätä niitä jonkun toisen harteille.
Heh. :) Nämä provo-salapoliisioperaatiot ovat itse asiassa huvittavampia kuin itse provoksi epäilty tarina. Useinhan nämä kirvoittavat hyvät keskustelut... jos ei ryhdyttäisi etsimään epäloogisuuksia ja miettimään, että tajuaako pikkulapsi poimia kirjeen keittiön pöydältä.
Mutta ettei kuulkaas meitä nyt vain vedettäisi höplästä. Sehän olisi kauhea kasvojen menetys! ;)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:44"]
Mä niin toivoisin että toi tapahtuisi mulle! Elämäni olisi täydellistä jos mies vaan häipyisi ja jättäisi vielä rahaa kirjekuoreen!!
T.
Se kolmen äiti jota ällöttää
[/quote]Siitä sitten vaan itse toimeen. Ehkä teitä molempia ällöttää. Ja jos sinua, niin mieti ja puhu ja lähde sitten. Turha toisen kontolle pistää. Miettiä mitkä asiat painaa . Jos puoliskon motiivit samat tai erit kuin sinun? Miksi olette yhdessä? Voisiko tehdä ällötykselle jotain. Onko oman pään ällötys, yleisaällötys tai oikeesti puolison ällöttävyys...sinun mielestäsi. Entä jos se olisi jonkunotoksen puoliso, olisiko yhtä ällöttävä?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:48"]Joo täällä mun luona se on. Grillaa makkaraa pihalla ja kohta mennään saunaan. Käski lähettää terveisiä!
[/quote]
Oliskin. Mutta tossa se on sohvalla, katsoo lasten kanssa jotain Star Wars-pätkää. Laitanko osoitteen niin voit tulla noutamaan?