Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa, että opettajat väittivät vastaan, kun kerroin, että minua kiusataan

Vierailija
31.12.2020 |

siis valehtelivat. Näkivät kuinka minua heiteltiin milloin milläkin, repuilla, ruoalla ja lumipalloilla. Kuinka minut suljettiin vessaan. Tönittiin vuorelta. Mitä se sitten oli, jos ei kiusaamista? Minulla meni koko lapsuus ja nuoruus sen takia, että opettajat eivät jaksaneet vaivautua minuuttia sanomaan, ettei saa kiusata.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ex-koulukiusaajana ja nykyisenä työpaikkakiusaajana pidän aina hyvät välit opettajiin ja pomoihin, jotta minulla on ensinnäkin turvaa, mutta myös pelivaraa sekä liikkumatilaa. On helppo saada uhri alistettua, kunhan pokkuroi sopiville auktoriteeteille.

Miksi kiusaat?

Tuntuu hyvältä nähdä pelko ja ahdistus uhrissa . Sama asia, kun metsästäessäni tykkään katsella, kun elämä katoaa kauriin tuikkivista silmistä. Hyvää ja rauhallista uutta vuotta.

Vierailija
22/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen loppuu, kun sanotaan ettei saa kiusata?

Loppuu huomattavasti todennäköisemmin kuin että opettaja käskee uhria pitämään suunsa supussa eli toisin sanoen antaa kiusaajille suojeluksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Omaa lasta kiusattiin. Valvonta oli olematonta, kiusaamisesta kerrottaessa sekä sitä vähäteltiin tai pyrittiin kiistämään kiusaaminen, että myös opettajan/rehtorin taholta loukkaannuttiin (miten me kehdataan esittää että heidän koulussa ongelmia). Ja oikeastaan jos he tarkkaan miettivät, syy kiusaamiseen oli enimmäkseen lapsessa itsessään. Lopulta jouduimme niin lapsi kuin vanhemmat täysin asiattoman käytöksen kohteeksi(koulun taholta).

Lopulta vaihdoimme koulua. Se oli onneksi täysin erilainen paikka. Ja lasta ei enää kiusattu. Ilmeisesti myös paikan vaihto taikoi lapsesta pois ne kiusaamista selittävät ominaisuudet...(kun siis annettiin ymmärtää että vika kiusaamiseen olisi hänessä itsessään...jotenkin ei sitten kuitenkaan toisessa koulussa kiusattu) Oli paras päätös, ehdottomasti. Lapsen mielenterveys tuskin olisi kestänyt vanhaa enää kauaa. Nytkin vaikutuksia on vuosia korjailtu.

Vierailija
24/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla opettaja tiesi kyllä, mutta äitini ei uskonut, että minua kiusataan. Hän väitti, että minä kiusaan muita.

Koulua en näin ollen saanut vaihtaa, ja seuraukset olivat aika karut.

Vierailija
25/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ex-koulukiusaajana ja nykyisenä työpaikkakiusaajana pidän aina hyvät välit opettajiin ja pomoihin, jotta minulla on ensinnäkin turvaa, mutta myös pelivaraa sekä liikkumatilaa. On helppo saada uhri alistettua, kunhan pokkuroi sopiville auktoriteeteille.

Miksi kiusaat?

Tuntuu hyvältä nähdä pelko ja ahdistus uhrissa . Sama asia, kun metsästäessäni tykkään katsella, kun elämä katoaa kauriin tuikkivista silmistä. Hyvää ja rauhallista uutta vuotta.

Tiedätkö, että olet psykopaatti? Se on sairaus. Hakeudu avun piiriin meidän kaikkien takia. Tuo ei ole normaalia.

En tiedä onko psykopaatti mutta loistavasti osaa ärsyttää muita palstalaisia :)

Vierailija
26/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olit opettajienkin mielestä niin ärsyttävä että halusivat kiusata sinua 

En kirjoittanut kommenttia, mutta ihmettelen, miksi tämä kommentti otetaan puhtaasti ilkeilynä. Mielestäni asia voi olla hyvinkin niin, että opettajatkaan eivät oikein tykänneet (tai pitivät muista enemmän), jonka takia eivät jaksaneet puolustaa. Kommentissa ei sanota, että ap olisi ollut ärsyttävä tai puolustettu kiusaamista, vaan keksittiin yksi selitys opettajien ikävään käytökseen. Kommentissa ei myöskään sanota, ettei kiusaaminen tai opettajien käytös olisi ollut ilkeää ja väärin.

Opettajia pitäisi kouluttaa enemmän kiusaamistilanteiden ennaltaehkäisyyn ja niiden hoitoon, mutta oikeasti kouluissa pitäisi olla muita aikuisia, joiden pääasiallinen työ olisi kiusaamisen "hoito", juuri ap:n kokemuksen vuoksi. Opettajia kun on moneen junaan valitettavasti.

Vierailija
27/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun oli sitten itse se paha kun kerran tönäisi yhtä kiusaajaa, kun liki koko koulu oli kimpussani. Kovsnaama kaatui oikein teennäisesti siihen maahan vollottamaan ja piteli päätään. Jo silloin välituntivalvojia rupesi kiinnostamaan.

Vierailija
28/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aivan käsittämätöntä. Opettaja/opettajat olleet aivan väärässä ja laistaneet vastuustaan. Olen opettaja ja häpeän ammattikuntani puolesta. Aikuisilla on tuossa tilanteessa vastuu puuttua asiaan ja tehdä kaikkensa kiusaamisen loppumiseksi. Aina sekään ei auta vaan kiusaaminen jatkuu ja silloin kiusaajien pitäisi vaihtaa koulua tai kiusattavalle löytää turvallinen ympäristö muualta. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
29/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa opettajista on kiinnostunut vain säännöllisestä tilistä ja juoruamisesta kahvi-donitsin kanssa kollegojen kanssa tauoilla.

Suurin osa opettajista on kiinnostunut opettamisesta ja oppimisesta. Kiusaamisen ratkaisemiseen pitäisi olla ihan eri asiantuntijoita.

Kiusaaminen vaikuttaa oppimiseen! Vastuu ei kuitenkaa ole muilla. Opettajien pitäisi sitten itse vaatia muutosta eikä vetää omia linjojaan. Heillä se vastuu kiusaamisen puuttumisesta kuitenkin nyt on tällä hetkellä. PISTE. Soittaisivat edes poliisille, jos muuhun eivät pysty. Tai ainakin lopettaisivat valehtelun nollatoleranssista ja KIVA-koulusta.

kyllä se vastuu on siellä kotona ja vanhemmilla, jotka ne kiusaajat ovat kasvattaneet ja jotka omalla käytöksellään kiusaamisen jatkumisen mahdollistavat. Opettajat ovat koulutuksen ammattilaisia, joiden ainoan tehtävän tulisi olla opettaa. Mutta koska paskavanhemmat eivät osaa hoitaa sitä vanhemman velvollisuutta kasvattaa, menee opettajilta valtaosa työajasta vanhempien puutteiden paikkaamiseen opettamisen sijaan. Ja jotkut vajaikit sitten vielä haukkuvat päälle, kun eivät opet pysty rajallisilla resursseilla ja keinoilla paikkamaan sitä, minkä paskavanhemmat ovat sössineet.

Vierailija
30/30 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat?

Hullu mikä hullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi