Ajatelkaa, että opettajat väittivät vastaan, kun kerroin, että minua kiusataan
siis valehtelivat. Näkivät kuinka minua heiteltiin milloin milläkin, repuilla, ruoalla ja lumipalloilla. Kuinka minut suljettiin vessaan. Tönittiin vuorelta. Mitä se sitten oli, jos ei kiusaamista? Minulla meni koko lapsuus ja nuoruus sen takia, että opettajat eivät jaksaneet vaivautua minuuttia sanomaan, ettei saa kiusata.
Kommentit (30)
Minulla opettaja oli mukana kiusaamisessa.
Miten opettajat voivat kohdata nuo lapset aikuisuudessa? Rikokset ovat vanhentuneita, joten vastuuseen eivät joudu. Ehkä uskovat, ettei lasta uskota, mutta luottavatko myös siihen, ettei aikuistakaan?
Luultavasti olit opettajienkin mielestä niin ärsyttävä että halusivat kiusata sinua
Vierailija kirjoitti:
Minulla opettaja oli mukana kiusaamisessa.
Minullakin lukiossa, montakin.
"Tönittiin vuorelta"huh, no toivottavasti ei kovin korkealta.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olit opettajienkin mielestä niin ärsyttävä että halusivat kiusata sinua
Ja tämäkö oikeuttaa sen? Olin kuitenkin hyvä koulussa, mutta hiljainen ja kärsin tietysti kiusaamisesta, joten minusta tuli luontoni vastaisesti ujo ja sulkeutunut.
Kiusaaminen loppuu, kun sanotaan ettei saa kiusata?
Suurin osa opettajista on kiinnostunut vain säännöllisestä tilistä ja juoruamisesta kahvi-donitsin kanssa kollegojen kanssa tauoilla.
Itse ex-koulukiusaajana ja nykyisenä työpaikkakiusaajana pidän aina hyvät välit opettajiin ja pomoihin, jotta minulla on ensinnäkin turvaa, mutta myös pelivaraa sekä liikkumatilaa. On helppo saada uhri alistettua, kunhan pokkuroi sopiville auktoriteeteille.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen loppuu, kun sanotaan ettei saa kiusata?
Olet opettaja eikö? Pointti oli siinä, että olisi puututtu asiaan eikä kielletty sitä kokonaan. Kyllä opettajat saisivat halutessaan kiusaamisen loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ex-koulukiusaajana ja nykyisenä työpaikkakiusaajana pidän aina hyvät välit opettajiin ja pomoihin, jotta minulla on ensinnäkin turvaa, mutta myös pelivaraa sekä liikkumatilaa. On helppo saada uhri alistettua, kunhan pokkuroi sopiville auktoriteeteille.
Miksi kiusaat?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa opettajista on kiinnostunut vain säännöllisestä tilistä ja juoruamisesta kahvi-donitsin kanssa kollegojen kanssa tauoilla.
Suurin osa opettajista on kiinnostunut opettamisesta ja oppimisesta. Kiusaamisen ratkaisemiseen pitäisi olla ihan eri asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa opettajista on kiinnostunut opettamisesta ja oppimisesta. Kiusaamisen ratkaisemiseen pitäisi olla ihan eri asiantuntijoita.
Kiusaaminen vaikuttaa oppimiseen! Vastuu ei kuitenkaa ole muilla. Opettajien pitäisi sitten itse vaatia muutosta eikä vetää omia linjojaan. Heillä se vastuu kiusaamisen puuttumisesta kuitenkin nyt on tällä hetkellä. PISTE. Soittaisivat edes poliisille, jos muuhun eivät pysty. Tai ainakin lopettaisivat valehtelun nollatoleranssista ja KIVA-koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisia henkisesti vajavaisia ihmisiä on maailmassa liikaakin. Toivottavasti otat koronarokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat ärsyttävältä ihmiseltä, joten on varmaan ok, että sinua kiusataan, jos ei nyt, niin myöhemmin.
Muutin uuteen kouluun ala-asteen loppupuolella ja minua sorsiva kiusaaminen, ulkopuolelle jättäminen ja nälviminen alkoi nopeasti yhden uuden luokkakaveritytön johdolla. Tilanne kärjistyi, koska pidin puoleni ja yritin selvittääkin koko hommaa saamatta vastakaikua. Koska luokanvalvojamme oli pääkiusaajan kummisetä, sopii arvata, kenen päälle syy kaadettiin. Ope jopa kehotti mua lukemaan kirjan Asterix ja riidankylväjä - siinä riidankylväjä kuulemma tulee muualta. Lukuvuoden lopulla, kun statukseni oli vakiintunut jonkin sortin hylkiöksi mutta kiusaaminen oli kuitenkin jo vähän tasoittunut, pääkiusaaja sitten lopulta tunnusti eräälle lähipiirin aikuiselle alkaneensa pistää kapuloita rattaisiini, koska hänen nähdäkseen olin alkanut sopeutua liian hyvin uuteen kouluun... Wtf?! :o
En ole lukenut vieläkään sitä Asterixia.
Opettajat ei välttämättä ole penaalin terävimpiä kyniä. Eikä oikeudenmukaisuuskaan valitettavasti ole opettajuuden synonyymi. Helmiopeja kyllä sitten osaa arvostaa! Tsemppiä, Ap!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusaat?
Tuntuu hyvältä nähdä pelko ja ahdistus uhrissa . Sama asia, kun metsästäessäni tykkään katsella, kun elämä katoaa kauriin tuikkivista silmistä. Hyvää ja rauhallista uutta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat ärsyttävältä ihmiseltä, joten on varmaan ok, että sinua kiusataan, jos ei nyt, niin myöhemmin.
Kiitos eräänlaisesta puolustuksesta, mutta toivon, ettei tämä ketju ole minkäänlaisen kiusaamisen puolustamiselle tai siihen yllyttämiselle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiusaat?
Tuntuu hyvältä nähdä pelko ja ahdistus uhrissa . Sama asia, kun metsästäessäni tykkään katsella, kun elämä katoaa kauriin tuikkivista silmistä. Hyvää ja rauhallista uutta vuotta.
Tiedätkö, että olet psykopaatti? Se on sairaus. Hakeudu avun piiriin meidän kaikkien takia. Tuo ei ole normaalia.
Tälläisissa tapauksissa saa ottaa oman käden oikeuden käyttöön, ihan luvan kanssa.