Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela voi lähteä töistä matkoille koska haluaa?

Vierailija
05.06.2014 |

Eli opettaja-vela näkee lehdestä, että nyt on halpa äkkilähtö, joten hän voi lähteä tuosta vaan, koska ei ole lapsia?

Kampaaja-vela voi perusa kaikki aikansa, kun sattuu nyt haluttamaan lähteä sinne Lappiin mökille?

Insinööri-vela ilmiottaa työnantajalle, että en voikaan tehdä tätä  hommaa aikataulussa ensi perjantaiksi valmiiksi, kun päätin nyt tässä lähteä Himalajalle vaeltelemaan?

Tai ripulissa oleva alkoholisti-vela lähtee tuosta vaan Viroon hakemaan viinaa?  Nyt sitten jos joku aikoo väittää, että työttömiä veloja ei ole - kyllä muuten on. Tunnen muutaman.

Opiskelemaan aikova vela jättää pääsykokeet väliin ja lähtee risteilylle, koska velana voi niin tehdä?

Eikä koskaan tarvitse mennä mummon hautajaisiin, pitää huolta omista vanhemmistaan...

En tiennyt, että velalla ei ole mitään velvollisuuksia. Itse aikuisten lasten äitinä en voi matkustella milloin haluan, ainoastaan silloin kun on lomaa, mutta se johtuu siitä, että minulla on lapsia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, sua taitaa loukata velojen jutut?

Vierailija
2/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä vela voi tehdä juuri niin kuin kuvailet. Usein otankin sen äkkilähdön johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei loukkaa, mutta en ymmärrä miten jotkut kirjoittavat, että vapaaehtoisesti lapseton voi matkustella milloin haluaa. Kun ei voi, esim. opettajan on matkustettava just silloin koululaisten lomien aikaan, oli loma tai ei. Monet kun kirjoittavat siihen tyyliin, että vela voi tehdä mitä haluaa, joten tarkoitus oli tuoda vähän realismia noihin juttuihin! Vela voi myös olla täysin persaukinen ja rahat ei ehkä riitä edes paikallisbussiin.

Vierailija
4/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veluus on huumaavaa vapautta ja onnellisuutta. Velaa ei kosketa tavallista talliaista koskevat asiat (työ, asunto, taloudelliset realiteetit), ja kaikenlaiset surut (parisuhdeongelmat, sairaudet, vaikeat perhesuhteet, läheisten aiheuttamat surut) karttavat häntä. Ettekö tiedä?

Vierailija
5/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että sanon tämän, mutta opettaja voi reissata myös muuloin kuin loma-aikana... oli vela tai ei.

Vierailija
6/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:32"]No ei loukkaa, mutta en ymmärrä miten jotkut kirjoittavat, että vapaaehtoisesti lapseton voi matkustella milloin haluaa. Kun ei voi, esim. opettajan on matkustettava just silloin koululaisten lomien aikaan, oli loma tai ei. Monet kun kirjoittavat siihen tyyliin, että vela voi tehdä mitä haluaa, joten tarkoitus oli tuoda vähän realismia noihin juttuihin! Vela voi myös olla täysin persaukinen ja rahat ei ehkä riitä edes paikallisbussiin.

[/quote]

Sen sijaan se työtön, persaukinen vela voi aamulla kääntää kylkeä ja nukkua iltapäivään.

Vierailija
7/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:32"]No ei loukkaa, mutta en ymmärrä miten jotkut kirjoittavat, että vapaaehtoisesti lapseton voi matkustella milloin haluaa. Kun ei voi, esim. opettajan on matkustettava just silloin koululaisten lomien aikaan, oli loma tai ei. Monet kun kirjoittavat siihen tyyliin, että vela voi tehdä mitä haluaa, joten tarkoitus oli tuoda vähän realismia noihin juttuihin! Vela voi myös olla täysin persaukinen ja rahat ei ehkä riitä edes paikallisbussiin.

[/quote]

Sen sijaan se työtön, persaukinen vela voi aamulla kääntää kylkeä ja nukkua iltapäivään.

[/quote]

Se onkin elämän suurin nautinto. Ellei siis OLE elämää <3

Vierailija
8/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti duunista, mutta ainakin minä voin toimia suunnilleen noin, kunhan lomapäiviä on jäljellä ja loma ei häiritse työprojektien aikatauluja. Ja omien töiden järjestely on itsestä kiinni, ja niitä työprojektejakin pystyy paahtamaan tarvittaessa todella nopeasti eteenpäin tekemällä jonkin aikaa kymmentuntisia päiviä, kun ei tarvitse hakea ketään hoidosta. Joten kyllä, velan elämä voi olla huomattavasti joustavampaa.

Vierailija
9/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä pääsen ainenkin töistä vaan reissun päälle ja vela olen. Kissa ja koira hoitoon, ukko mukaan ja menoksi.

Vierailija
10/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:32"]

No ei loukkaa, mutta en ymmärrä miten jotkut kirjoittavat, että vapaaehtoisesti lapseton voi matkustella milloin haluaa. Kun ei voi, esim. opettajan on matkustettava just silloin koululaisten lomien aikaan, oli loma tai ei. Monet kun kirjoittavat siihen tyyliin, että vela voi tehdä mitä haluaa, joten tarkoitus oli tuoda vähän realismia noihin juttuihin! Vela voi myös olla täysin persaukinen ja rahat ei ehkä riitä edes paikallisbussiin.

[/quote]

Velalla on vähemmän menoja kuin perheellisellä, joten todennäköisesti velalla on enemmän rahaa käytettävissään itseensä. Totta kai aina on poikkeuksia.

Vierailija
11/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä nukkunut pitkälle iltapäivään. En edes nyt, vaikka lapset ovat jo aikuisia ja voisin. Viime sunnuntaina olisin voinut nukkua vaikka koko päivän, mutta sen sijaan olin jo aamuseitsemään mennessä tehnyt tosi pitkän lenkin. Ap.

Mulle ei ole koskaan selvinnyt, mitä ihanaa on pitkään nukkumisessa, kun aamu varsinkin näin keväällä on vuorokauden parasta aikaa. Lähden joskus tarkoituksella aikaisemmin töihin ja menen pitkää reittiä, eli teen vähän ylimääräistä rannan vierellä menevää pyörätietä pitkin.

Vierailija
12/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen lapseton opettaja, ja en voi tosiaan matkustella milloin haluan. On tyytyminen kymmeneen viikkoon kesällä, viikkoon syksyllä, puoleentoista viikkoon joulun aikaan ja viikkoon kevättalvella. (Tai siis noista joudun valitsemaan, täytyyhän sitä muutakin ehtiä.). Nuo ovat vieläpä aikoja, jolloin lentojen hinnat ovat kaikkein kalleimmillaan. Tästäkin huolimatta on ihan selvää, etten voisi matkustella tällä tavalla, jos minulla olisi huollettavia. En saisi perhematkailusta sitä samanlaista vapauden ja itsenäisyyden  tunnetta, jota reissaamisesta nimenomaisesti haen, ja lisäksi minulla ei yksinkertaisesti olisi varaa käydä yhtä usein.

Ja viikonloppuisin ja vapaapäivinä voin tosiaan nukkua niin pitkään kuin haluan, eikä kukaan tule vaatimaan mitään. 

Vierailija
13/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että "minä voin", ei tarkoita, että kaikki muut voivat. Silti osa kirjoittaa siihen malliin. Esim. veljeni on melko hyvätuloinen lapseton johtaja, mutta hän ei matkustele milloin haluaa, koska ei ehdi. Hänellä on velaton asunto ja auto ja luulen, että rahaa matkustamiseen on miten haluaa, mutta työ ei jousta. Tuntuu jo sukulaisen hautajaisiin vapaan järjestely vaativan melko paljon, tulee kuitenkin, mutta kun tuli yllättäin, niin kuulemma täytyy vähän muokata aikatauluja.

Vierailija
14/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:48"]

Mulle ei ole koskaan selvinnyt, mitä ihanaa on pitkään nukkumisessa, kun aamu varsinkin näin keväällä on vuorokauden parasta aikaa.

[/quote]

Se, että saa nukkua kronotyyppinsä mukaan eikä jonkun toisen kronotyypin mukaan. -12

Vierailija
15/22 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:52"]

Se, että "minä voin", ei tarkoita, että kaikki muut voivat. Silti osa kirjoittaa siihen malliin. Esim. veljeni on melko hyvätuloinen lapseton johtaja, mutta hän ei matkustele milloin haluaa, koska ei ehdi. Hänellä on velaton asunto ja auto ja luulen, että rahaa matkustamiseen on miten haluaa, mutta työ ei jousta. Tuntuu jo sukulaisen hautajaisiin vapaan järjestely vaativan melko paljon, tulee kuitenkin, mutta kun tuli yllättäin, niin kuulemma täytyy vähän muokata aikatauluja.

[/quote]

Näin on. Esim. serkkuni, jolla ei ole lapsia (en tiedä, onko kyseessä valinta vai ei) ei työnsä takia todellakaan ehdi matkustella tai juuri muutakaan. Lomillakin pitää olla tavoitettavissa.

Vierailija
16/22 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti valintakysymyksiä. Lapsettomuus on vain yksi tavoista, joilla olen muokannut elämääni halutunlaiseksi. Ammatinvalinta oli toinen iso juttu, samoin se, että otin kumppanikseni samoin ajattelevan ihmisen. Me velat olemme ehkä keskimääräistä määrätietoisempia elämäntapasuunnittelussa. -12

Vierailija
17/22 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:52"]Se, että "minä voin", ei tarkoita, että kaikki muut voivat. Silti osa kirjoittaa siihen malliin. Esim. veljeni on melko hyvätuloinen lapseton johtaja, mutta hän ei matkustele milloin haluaa, koska ei ehdi. Hänellä on velaton asunto ja auto ja luulen, että rahaa matkustamiseen on miten haluaa, mutta työ ei jousta. Tuntuu jo sukulaisen hautajaisiin vapaan järjestely vaativan melko paljon, tulee kuitenkin, mutta kun tuli yllättäin, niin kuulemma täytyy vähän muokata aikatauluja.

[/quote]

"Velaton" asunto, tosiaan. :)

Vierailija
18/22 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loman pitäminen on töissä ilmoitusluonteinen asia. Jo työhaastattelussa kerroin että matkustelen paljon ja se sopi työnantajalle hyvin. En ikinä valitsisi työpaikkaa jossa saa lomailla vain tiettyinä (sesonki-) aikoina... 

-Vela-39v

Vierailija
19/22 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 00:34"]

Minulla loman pitäminen on töissä ilmoitusluonteinen asia. Jo työhaastattelussa kerroin että matkustelen paljon ja se sopi työnantajalle hyvin. En ikinä valitsisi työpaikkaa jossa saa lomailla vain tiettyinä (sesonki-) aikoina... 

-Vela-39v

[/quote]

En voi muuta kuin kiittää kohtaloani siitä etten ole vela, mikäli olet malliesimerkki siitä ajatusmaailmasta. 

Kirjoitan tämän mahdollisimman nätisti- mikä saa sinut luulemaan ettei muilla ihmisillä ole kriteerejä työpaikkansa ja -antajana suhteen? Se etteivät ne ole sata kuin sinulla, tai ettei niitä mainosteta, ei tarkoita, että kaikkiin, noilla on lapsia ottaisivat armonpaloina vastaan huonoja duuneja, joita lapsettomat eivät huoli. Voi, pyhä yksinkertaisuus... Ja sama koskien puolisoa, ja koulutusta ja niin edespäin.

-Äiti-36v

Vierailija
20/22 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 00:50"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 00:34"]

-Vela-39v

[/quote]

En voi muuta kuin kiittää kohtaloani siitä etten ole vela, mikäli olet malliesimerkki siitä ajatusmaailmasta. 

Kirjoitan tämän mahdollisimman nätisti- mikä saa sinut luulemaan ettei muilla ihmisillä ole kriteerejä työpaikkansa ja -antajana suhteen? Se etteivät ne ole sata kuin sinulla, tai ettei niitä mainosteta, ei tarkoita, että kaikkiin, noilla on lapsia ottaisivat armonpaloina vastaan huonoja duuneja, joita lapsettomat eivät huoli. Voi, pyhä yksinkertaisuus... Ja sama koskien puolisoa, ja koulutusta ja niin edespäin.

-Äiti-36v

[/quote]

Et nyt tainnut ihan ymmärtää lukemaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi