Miehen lapsi ja ruokailut! ARRGHHhh
Miehen lapsella ei ole ollenkaan käytöstapoja ruokapöydässä ja tänäänkin söi vain lisukkeita, eikä ollenkaan perunaa tai salaattia.Ärsyttää kun muu perhe syö perunan kanssa noita lisukkeita, ja haluaisi ehkä lisääkin, niin ne ovat loppuneet! Olen tästä ennenkin huomauttanut, että esim. max. 2pihviä/per syöjä, mutta ei mene kaaliin.Soitan kohta lapsen äidille ja pyydän elatusmaksua, kun rahat ei riitä muutakuin riisiin tai perunaan.Jos olis oma lapsi, niin käskisin syömään muutakin.
Kommentit (110)
Miksi kaikki toitottaa täällä että kasvava lapsi tarvii ruokaa? Joo totta, mutta ei se silti tarkoita että eletään vaan lihalla ja mansikoilla!
Lihassa riittää sama määrä joka on varattu muullekin perheelle. Jos proteiini ei riitä saa sitä halvemmistakin lähteistä. Leipää, jogurttia, hedelmiä ja maitoo vaan kaappi täyteen ja sanot ap sille että ne on välipaloiksi ja ruoka ajoille on omat ruuat.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 09:20"]
Jos olis oma lapsi ja käyttäytyis tollain, niin kyllä ärsyyntyisin. Mutta hyvä ap, voisitko itse tehdä asialle jotain etkä valittais siitä täällä??!!
[/quote]Oma lapseni saa aina parhaimmat palat
Tuollainen itsekkyys pitää kyllä saada kitkettyä pois. Pojastahan tulee ihan unelmaisä sitten joskus kun mussuttaa jääkaapin tyhjäksi ja omat lapset näkevät nälkää, luultavasti isukkina käyttää perheen loput rahat vielä kaljaan ja uusimpaan tekniikkaan kun ei hahmota yhtään että muitakin on olemassa.
Suosittelen että ihan koko porukan kanssa istutte pöydän ääreen ja keskustelette mitä pojan käytös on muita kohtaan.
Jos haluaa niitä pihvejä syödä, saa niitä omilla rahoillaan ostaa mutta muiden päivällistarpeisiin tai vieraille tarkoitettuihin juttuihin ei kosketa.
Sen verran tulet vastaan että alat ostamaan kananmunia, jauhoja ja vaikka maitoa mistä poika saa ITSE tehdä sitä pannaria (tai muuta sellaista mistä tykkää). Lisäksi pojan pitää tarjota siitä pannaristaan perheen muille lapsille yhdet palat, jos ne omat lapset haluaa enemmän niin sitten ostatte heille omat aineet ja saavat itse hekin tehdä. Näihin raaka-aineisiin kirjoitat käyttäjän nimen, tai oikeastaan käyttäjä itse saa sen tehdä kun ostoksia puretaan.
Itse olen ollut kasvuiässä suursyömäri (ja alipainoinen pituuteni nähden) ja saattoi päivässä upota viiden litran kattilallinen marjapuuroa tai muuta helppoa ja halpaa sen normaalin ruuan lisäksi. Ei käynyt ikinä mielessäni että olisin voinut syödä koko perheelle tarkoitetut ruuat vaan aina yritin sitä halvinta ja helppoa tehdä keksiä lisäsyömiseksi.
Tsemppiä AP!
Ps. meidän pikkukylässä vanhempien naisten mielestä peruna oli pääruoka ja muut lisukkeita, miesten mielestä liha oli pääruoka tai jos mies oli siihen perunaan mieltynyt niin sitten pääruuan muodosti liha+peruna. Tajusin just miten nämä ihmiset ovat puhuneet ruuasta :D
Uusioperheen elämä on todella haastavaa. Myös meillä mulla on Yks oma lapsi ja miehellä neljä lasta ja yhteisiä vielä meillä kaksi lasta. Miehen lapset kyllä tosi tehokkaasti tyhjentävät kaikki herkut kaapista, mutta minun tekemää oikeaa ruokaa ei suostuta syömään ollenkaan. Joku ei syö lihaa, toinen ei pottuja, kolmas ei makaroonia tai riisiä ja kukaan ei syö vihanneksia. Osittain tämä on kapinaa uusperhettä vastaan, ja osin heille ei ole opetettu syömään monipuolisesti.
Miehen lapset kun on meillä he syövät vaaleaa leipää, jugurttia ja kaupan valmis soppaa. Sekä kaikkia herkkuja karkkia, sipsejä, keksejä yms.
Mies päätti että hänen lapsensa näiden saa syödä, joten en enään taistele että he söisivät oikeaa ruokaa laisinkaan. Jospa syövät sitten äidillänsä.
Joten tsemppiä sulle. Tää ei oo helppoa, kun ei äitipuolena ole mahdollista kasvattaa toisten lapsia, vaan Se täytyy omista vanhemmista lähteä se kasvattaminen ja näin myös minä keskityn omien lasteni kasvatukseen ja opetan heidät syömään monipuolisesti.
Väännetäänkö rautalangasta? Kyse on siitä että teini täyttää mahansa lihalla. Ei syö perunaa eikä muitakaan lisukkeita. Teini myös syö herkut kaapista eikä jätä muille.
Kyse ei ole siitä, että teini on/pidetään nälässä!
kyse on siitä, miten teinin saisi syömään myös perunoita ja salaattia, jotta lihaa jäisi toisillekin.
Terveelliseen ateriaan kuuluu muutakin kuin pelkkä liha.
[/quote]
Miksi et osta sitä lihaa niin paljon, että siitä riittää? Se on ydinkysymys, ei teinin perunat taiu riisit. Hiilihydraatiti on muutenkin lapselle proteiineja tarpeettomampia, joten entä jos miettisit ihan oikeasti, mikä sinun ruokamaailmassasi mättää.
Ryhdy tekemään terveellistä ruokaa, unohda peruna ja pasta ja muut verensokerille vaaralliset ruuat ja keskity siihen, että ruoka on nuorelle rakennusainetta. Paljon kanaa ja kalaa, pois valkoiset jauhot ja tärkkelys. Vatsakin pysyy pitempää täydempänä, kun se ei täyty pihaenergialla.
En ole ap enkä jaksa vääntää. Mitä kohtaa ap:n viestissä ette tajunneet?
Ei tuota ongelmaa ratkaista ostamalla lisää lihaa. Ja viestissähän lukee, ettei lapsi syö perunaa tai riisiä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:29"]
Väännetäänkö rautalangasta? Kyse on siitä että teini täyttää mahansa lihalla. Ei syö perunaa eikä muitakaan lisukkeita. Teini myös syö herkut kaapista eikä jätä muille.
Kyse ei ole siitä, että teini on/pidetään nälässä!
kyse on siitä, miten teinin saisi syömään myös perunoita ja salaattia, jotta lihaa jäisi toisillekin.
Terveelliseen ateriaan kuuluu muutakin kuin pelkkä liha.
[/quote]
Miksi et osta sitä lihaa niin paljon, että siitä riittää? Se on ydinkysymys, ei teinin perunat taiu riisit. Hiilihydraatiti on muutenkin lapselle proteiineja tarpeettomampia, joten entä jos miettisit ihan oikeasti, mikä sinun ruokamaailmassasi mättää.
Ryhdy tekemään terveellistä ruokaa, unohda peruna ja pasta ja muut verensokerille vaaralliset ruuat ja keskity siihen, että ruoka on nuorelle rakennusainetta. Paljon kanaa ja kalaa, pois valkoiset jauhot ja tärkkelys. Vatsakin pysyy pitempää täydempänä, kun se ei täyty pihaenergialla.
[/quote]
Sairaita nämä uusperhekuviot, lapsetkin hyppii silmille.
Siis hei, teinit syö mitä löytyy jääkaapista, niille täytyy sanoa esim"älä syö mansikoita, teen niistä illalla kakun".
Jos mun avokki ostais mansikoita eikä puhuis mitään että aikoo kakun leipaista, tietenkin söisin mansikoita hyvillä mielin ja olisin iloinen että toinen osti mokomia herkkuja :D
Ja osta sitä ruokaa sille lapselle, se kasvaa ja sillä on nälkä. Teinipojat syö ämpärittäin. Ja salaattia voi samalla ottaa lisää jos ottaa pihviäkin. Potusta nyt niin väliä, hiilaria ja c-vitaminiia saa salaatista.
Jos olis oma lapsi ja käyttäytyis tollain, niin kyllä ärsyyntyisin. Mutta hyvä ap, voisitko itse tehdä asialle jotain etkä valittais siitä täällä??!!
[/quote]
Ollaan yritetty, vähän aikaa ainakin näennäisesti ymmärtää, mutta sitten kuitenkin käy näin.Mies on sanonut, samoin minä mutta en ole vienyt asiaa pakolla läpi vaan yrittänyt lempeämpiä keinoja.
ap