Miehen lapsi ja ruokailut! ARRGHHhh
Miehen lapsella ei ole ollenkaan käytöstapoja ruokapöydässä ja tänäänkin söi vain lisukkeita, eikä ollenkaan perunaa tai salaattia.Ärsyttää kun muu perhe syö perunan kanssa noita lisukkeita, ja haluaisi ehkä lisääkin, niin ne ovat loppuneet! Olen tästä ennenkin huomauttanut, että esim. max. 2pihviä/per syöjä, mutta ei mene kaaliin.Soitan kohta lapsen äidille ja pyydän elatusmaksua, kun rahat ei riitä muutakuin riisiin tai perunaan.Jos olis oma lapsi, niin käskisin syömään muutakin.
Kommentit (110)
Ainiin, paras oli kun ostin mansikoita 2 rasiaa kakkua varten, niin johan oli 1 rasia hävinnyt parempiin suihin.Siis ärsyttää ajattelemattomuus ja itsekkyys!!
ap
Miksei lapsen isä tee asialle mitään?????
Miksi olisit omalle ankarampi??? Ei edes yritystä, että uusperhe toimisi, kun ei voida lapsia kohdella tasa-arvoisina.
Edelleen, kuinka vaikeaa se puhuminen asioista teillä on? Ilmeisen vaikeaa, ei tule onnistumaan jatko teillä...
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:50"]
OSTA ENEMMÄN LIHAA, KUINKA KÖYHÄ SITÄ VOI OLLA?!!!
[/quote]
Sitten kun muuttaa omaan kotiin, niin syökööt niitä pihvejä vaikka joka päivä.Meillä syödään sitä mihin meillä on varaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:57"]Ainiin, paras oli kun ostin mansikoita 2 rasiaa kakkua varten, niin johan oli 1 rasia hävinnyt parempiin suihin.Siis ärsyttää ajattelemattomuus ja itsekkyys!!
ap
[/quote]
Sanoitko pojalle, että mansikat ovat kakkua varten? Tai siitä kanasta, että se on päivällistä varten? Kyllä minä ainakin oletan, että jääkaapissa olevat (valmiit/kypsät) ruuat ovat ns. vapaata riistaa, ellei erikseen sanota jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:50"]
OSTA ENEMMÄN LIHAA, KUINKA KÖYHÄ SITÄ VOI OLLA?!!!
[/quote]
Sitten kun muuttaa omaan kotiin, niin syökööt niitä pihvejä vaikka joka päivä.Meillä syödään sitä mihin meillä on varaa.
ap
[/quote]
Niinhän se juuri tekeekin.
ärsyttävää nipotusta. nuoret syö paljon, rahaa tai sen tienaamismahdollisuuksia heillä taas ei juuri ole. et voi muuta kuin ostaa enemmän ruokaa. myös muut kypsempään ikään ehtineille tyypilliset jutut kuten 'aamuksi varatut mehut' tms ei mene läpi.
huomioimalla poikaa varaamalla riittävästi kunnon ruokaa kasvatat hänestä muita huomioivan aikuisen, joka tietää ettei ruoka lopu kesken vaikkei kaikkea heti hotkisikaan tilaisuuden tullen.
-Nainen 19v-
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:08"]
ärsyttävää nipotusta. nuoret syö paljon, rahaa tai sen tienaamismahdollisuuksia heillä taas ei juuri ole. et voi muuta kuin ostaa enemmän ruokaa. myös muut kypsempään ikään ehtineille tyypilliset jutut kuten 'aamuksi varatut mehut' tms ei mene läpi.
huomioimalla poikaa varaamalla riittävästi kunnon ruokaa kasvatat hänestä muita huomioivan aikuisen, joka tietää ettei ruoka lopu kesken vaikkei kaikkea heti hotkisikaan tilaisuuden tullen.
-Nainen 19v-
[/quote]
Ärsyttävää nipotusta? Taidankin lähettää pojan kotiin, kun ei ole varaa ostella herkkuja joka päivä kokonaisen pataljoonan edestä.Emmekä ole edes köyhiä.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:26"]
No voi vittu on taas vaikeaa. Annostele ruoat valmiiksi kaikkien lautasille! ja laita se helvetin teinirohmu kuriin äläkä täällä voivottele!
[/quote]
Joo, todellakin annostelen ja heti kun silmä välttää on kaapista kadonnut ruokaa! Millä helvetillä luulet että valvon tuota finninaamaa töistä käsin? Lähetän sen takaisin äidilleen, kun isin kesälomat eivät ole vielä alkaneet.
ap
[/quote]
Koetas nyt kuitenkin pysyä aikuisena, äläkä rupea ulkonäöstä nimittelemään. Kuulostat lapselliselta tiukkapipolta.
Poika saattoi luulla, että on tarkoitettu välipalaksi ne mansikat. Ootte varmaan joskus kehottaneet ottamaan hedelmiä välipalaksi. Ei voi tietää ettei saa ottaa, jos ei oo erikseen sanottu. Mä kyllä onformoin perhettä, jos oon ostanut jotain esim. leivontaan, etteivät vahingossa ota.
Mistä herkuista sä nyt puhut? Ruuastahan sä jupiset, ja se on turhaa, pitää lasten saada syödä kunnolla, herkut voit rajoittaa minimiin tai pois kokonaan, ok, mutta ruokaa teidän täytyy lapsille tarjota kunnolla.
Ja niille lapsille voi kertoa, mitä saa syödä kaapista ja mitä ei.
Mä ymmärrän, että sua korpee, mutta sulla ei ole näemmä hajuakaan, miten lapsiin saa otetta, jos edes haluais. Sinä tunnut haluavan päästä miehen lapsesta eroon hinnalla millä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:57"]Ainiin, paras oli kun ostin mansikoita 2 rasiaa kakkua varten, niin johan oli 1 rasia hävinnyt parempiin suihin.Siis ärsyttää ajattelemattomuus ja itsekkyys!!
ap
[/quote]
Sanoitko pojalle, että mansikat ovat kakkua varten? Tai siitä kanasta, että se on päivällistä varten? Kyllä minä ainakin oletan, että jääkaapissa olevat (valmiit/kypsät) ruuat ovat ns. vapaata riistaa, ellei erikseen sanota jotain muuta.
[/quote]
Vastaisitko ap tähän?
Ota poika mukaan perheen ruokkimiseen. Käykää yhdessä kaupassa, suunnitelkaa aterioita, lähetä poika vuorollaan kauppaan. Ja jos suunnittelemasi ainekset on syöty, lähetä poika ostamaan uusia äläkä lähde itse.
Anna pojalle joskus tehtäväksi suunnitella ja valmistaa perheelle ateria.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:57"]Ainiin, paras oli kun ostin mansikoita 2 rasiaa kakkua varten, niin johan oli 1 rasia hävinnyt parempiin suihin.Siis ärsyttää ajattelemattomuus ja itsekkyys!!
ap
[/quote]
[/quote]
Jaa, mä en ole koskaan olettanut noin, vaan aina kysynyt sellaisista ruoka-aineista, joita voi käyttää ruuanlaittoon, että onko tälle suunnitelmia. Vapaasti olen syönyt vain leipää, leikkeleitä, hedelmiä tms. välipalaruokaa.
Ja jos on säännölliset ateriat, ei aterioiden välillä pitäisi olla syytä syödä älyttömiä määriä, korkeintaan pientä välipalaa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:18"]
Poika saattoi luulla, että on tarkoitettu välipalaksi ne mansikat. Ootte varmaan joskus kehottaneet ottamaan hedelmiä välipalaksi. Ei voi tietää ettei saa ottaa, jos ei oo erikseen sanottu. Mä kyllä onformoin perhettä, jos oon ostanut jotain esim. leivontaan, etteivät vahingossa ota.
[/quote]
kanoista en sanonut, kun niitä pihvejä oli paljon, ettei moinen temppu käynyt edes mielessä.Mansikoista sanoin, koska tiesi että meille tulee vieraita, muttei sitä kiinnosta, vaikka vieraat ei saisi mitään.Ja niistä kanoista, ynnä muista olisi helposti koonnut itselleen terveellisen aterian joka pitää nälkää.Mutta ei.Ei halua syödä mitään ns. pahaa ruokaa, kuten vaikkapa riisiä.
ap
Tuskin se proteiinin ylimääräinen syöminenkään kovin terveellistä. Etenkään jos siitä iso osa punaista lihaa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:24"]Murteen eroista huolimatta ymmärsitte pointin.Eli jos olen ostanut tietyn määrän ruokaa, mutta esimerkiksi salaattia ja perunaa on reippaasti, niin tämä yksi esiteini vetelee pihvit sun muut herkut naamaansa ja jättää muille pelkät perunat.Eilen meillä oli jääkaapissa paistettua kananrintafilettä, josta ajattelin tehdä illalla ruuaksi kanasalaatin.Kun tulin töistä kotiin, oli jääkaapissa jäljellä 2 pihviä.Menin sitten takaisin kauppaan pitkin hampain.
ap
[/quote] minä olen jo oppinut ettei kaapin sisältä pysy muuttumattomana työpäivän aikana. Kasvavat lapset syövät kaiken eteen tulevan, kuin legioonalaislauma! Pitää vaan ostaa enemmän sapuskaa, ei niitä nälässä voi pitää. Muuten jatkuvasti nälkäinen teini (varsinkaan poika) ei pärjää pelkällä kanasalaatilla.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:24"]
Mistä herkuista sä nyt puhut? Ruuastahan sä jupiset, ja se on turhaa, pitää lasten saada syödä kunnolla, herkut voit rajoittaa minimiin tai pois kokonaan, ok, mutta ruokaa teidän täytyy lapsille tarjota kunnolla.
Ja niille lapsille voi kertoa, mitä saa syödä kaapista ja mitä ei.
Mä ymmärrän, että sua korpee, mutta sulla ei ole näemmä hajuakaan, miten lapsiin saa otetta, jos edes haluais. Sinä tunnut haluavan päästä miehen lapsesta eroon hinnalla millä hyvänsä.
[/quote]
Vertaa makuja; pelkkä peruna vs. pelkkä liha.Luulen että söi ne kanat kylmiltään ja yksinään, joten ei ihme ettei oikein nälkä lähtenyt.
ap
Taas tämä ilkeä äitipuoli -asenne tälläkin uusperheen äidillä. Suhtaudut todella raivokkaasti miehesi lapseen. Laitat rajat hänellekin ja olet ystävällinen, etkä nimittele. Etkä kerää kaunaisuutta. Omia lapsiasi käy hiukan sääliksi, että pidät heille enemmän kuria, kuin tälle yhdelle. Miehesi voi ostaa lisää pihvejä varmaan lapselleen, ja tinkiä jostain omista menoistaan, jos hän on mies eikä hiiri.
Mansikka- ym. esimerkit keksit varmaan omasta päästäsi, mutta ellet, niin varmaan voitte selvittää asian pojan kanssa, ettei tarvitse tämän äidille ruveta huutelemaan?! Mieti vähän miltä se tästä pojasta tuntuu, että perhe on hajonnut ja joutuu olemaan oman isänsä luona puoliksi vieraan ihmisen kodissa?? Nämä äitipuolet ovat niin raivostuttavan itsekeskeisiä miestensä edellisten liittojen lapsia kohtaan, että usein aivan sääliksi käy. Minä minä minä, minun kotini. Kotisi on myös sen pojan koti, koita kestää nyt vaan, äläkä odota että kaikki sujuu kuin olisitte ydinperhe. Kun te ette ole. Poika saattaa kokea asemansa heikommaksi ja vähän uhmata, se nyt vain kuuluu tuohon kuvioon, koska hänenkin oikeuksiaan oman vanhempansa kanssa elämiseen on eräällä tavalla rajoitettu koska sinä olet siellä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:48"]
Ei murrosikäisiä saa pitää nälässä eikä nimitellä finninaamaksi. Pottua ei pidä syödä kovin paljon, koska se lihottaa eikä pidä kunnolla nälkää poissa. Ostakaa ruokaa tarpeeksi, ettei kenenkään tarvitse lähteä pöydästä kurnivalla vatsalla. Kun lapsi kärsii finneistä, silloin vasta tärkeää onkin oikea ruokavalio ja ohjaaminen ihon oikeanlaiseen hoitamiseen, tarvittaessa ihotautilääkärille. Ruokabudjetti pitää mitoittaa niin, että kenellekään ei jää nälkä. Pelkällä kanasalaatilla ei saa kasvavaa murrosikäistä kylläiseksi - tai sitten sitä pitää tehdä saavillinen - mutta siinä ei ole mitään järkeä.
[/quote]
Meillä saa myös leipää, jota kehotan syömään ruuan kanssa, pitää nälkää paremmin, mutta maistuuhan se ihan erilaiselta kuin vaikkapa pihvit.Ja ostetaan meillä ruokaa, mutta jokin raja pitää olla hemmetti!
ap