Miehen lapsi ja ruokailut! ARRGHHhh
Miehen lapsella ei ole ollenkaan käytöstapoja ruokapöydässä ja tänäänkin söi vain lisukkeita, eikä ollenkaan perunaa tai salaattia.Ärsyttää kun muu perhe syö perunan kanssa noita lisukkeita, ja haluaisi ehkä lisääkin, niin ne ovat loppuneet! Olen tästä ennenkin huomauttanut, että esim. max. 2pihviä/per syöjä, mutta ei mene kaaliin.Soitan kohta lapsen äidille ja pyydän elatusmaksua, kun rahat ei riitä muutakuin riisiin tai perunaan.Jos olis oma lapsi, niin käskisin syömään muutakin.
Kommentit (110)
Laita miehesi ruokakauppaan. Miksi sinä siellä käyt ja maksat?
Tehosekoittimella vaan kaiken sileäksi sosekeitoksi, eipä joudu erottelemaan
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:52"]
Tehosekoittimella vaan kaiken sileäksi sosekeitoksi, eipä joudu erottelemaan
[/quote]
:D hah, täytyy kokeilla ja pilli mukaan! ap
ja ap:lla siis ei ole mitään todisteita että se on just se poika joka syö kaiken sillä aikaa kun ap on töissä.. joopa joo... helppohan se on syyttää ilman todisteita.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:18"]
ja ap:lla siis ei ole mitään todisteita että se on just se poika joka syö kaiken sillä aikaa kun ap on töissä.. joopa joo... helppohan se on syyttää ilman todisteita.
[/quote]
No onhan se nyt selvää, kun ap:n lapset ovat hyvinkäyttäytyviä herranterttuja, että syyllinen on se finninaama (Ap:n itsensä käyttämä termi btw).
Ap ei oikein kuullosta siltä, että ongelma olisi pojan tavat vaan sinun asenteesi. Ei sitä varmasti kiva eikä helppo ole myöntää.
Et esimerkiksi halua ratkaista asiaa tekemällä erityyppisiä ruokia.
Minuakin ärsyttää minun kaverin lapset ihan eri tavalla kuin omat ja varsinki se, että he ovat meillä aina niin kotonaan, se on minusta huonotapaista vaikka yhtä hyvin voisin yrittää ajatella, että kiva kun ovat ja rentoutuvat.
JOS olisi oma lapsi käskisit syömään muutakin,mikset nyt voi käskeä olet kumminkin aikuinen talossa, ja "säännöstelet" ruuat kaikille. Ja kai miehesikin voi käskeä lastaan, ja tehdä selväksi että teillä on yhteinen talous, ja myös sinä määräät yleisissä asioissa. Vaikket lapsen yksityis asioihin puutu.
Herran kiitos ei ole lapsia, vähänkö vituttaisi olla joku ruokaorja ja pistää satasia viikossa ruokakauppaan! Saatika joka päivä alkaa kokkailemaan kiloittain ruokaa. Säälin teitä.
Ota itse jo eka lautaselle vaikka parit pihvit, eikö siinä oo tarpeeksi naisihmiselle? Poika ottaa loput, isänsä jos jää vajaaksi niin pitää puhuttelun pojalle että ei viittä pihviä, hän syö vähintään 2.
Kasvava lapsi syö paljon ruokaa. Ruokaa pitää olla tarpeeksi. turha äitipuolen on ruoasta motkottaa. Kerro lapsen isälle että oppisi syömään niitä lisukkeitakin.
Teitä on 3 ihmistä. Kai miehesi maksaa enemmän ruoasta? Kuuluuko poika vaki "kalustoon"? vai onko vieraileva "solisti"????
Eikös perheessä ole muitakin lapsia? Ei minun laskukaavallani siitä tule kolme.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:59"]
Kun tiedät etukäteen, milloin poika on teillä, tee sellaista ruokaa, josta ei voi valikoida erikseen omalle lautaselle mitään "parempaa". Esimerkiksi hyvin tasarakenteiset laatikot ja kiusaukset.
Makkarakeittoonkin voi pilkkoa aineksi niin pieniksi, että menee mahdottomaksi noukkia pelkkiä makkaroita ja jättää perunat ottamatta. Myös kanavokkiin kana niin pieneksi, että ei voi valikoida.
Älä osta vanukkaita ja jugurtteja, vaan keitä itse kattilassa kiisseliä ja osta litran jugurttipurkkeja. Tietenkin poika voi syödä nekin kaikki, mutta voit etukäteen annostella jokaiselle oman annokset.
[/quote]
Tottakai tehdään myös laatikkoruokia, mutta haluan syödä hyvin ja tarjota lapsillekin hyvää ruokaa viikoittain, ja pitää niitä ns herkkupäiviä.Näin kesälomalla on vain hankalaa aikatauluttaa koululaisten syömiset ja pyrin tekemään paljon edellisenä päivänä valmiiksi, jottei tarvitsisi juosta ruokkimaan nälkäisiä lapsia.Miehellä saattaa päivät venyä pitkiksi joten siksikin minä hoidan tuon ruokapuolen useimmiten.
ap
[/quote]
Se on sitten ihan sinun oma valintasi, jos teet asiat vaikeasti. Kun pidät herkkupäiviä niin senkun pidät, mutta älä valita. Varaat herkkuja riittävästi, myös miehen suursyömäripojalle ja sillä selvä.
Voit vallan mainiosti tehdä edellisenä päivänä valmiiksi niin makaronilaatikon kuin kinkkukiusauksenkin, esimerkiksi. Tee sitä uunipannullinen, että varmasti riittää kaikille, mutta ei noukita "rusinoita pullasta".
Jos olis oma lapsi ja käyttäytyis tollain, niin kyllä ärsyyntyisin. Mutta hyvä ap, voisitko itse tehdä asialle jotain etkä valittais siitä täällä??!!
Väännetäänkö rautalangasta? Kyse on siitä että teini täyttää mahansa lihalla. Ei syö perunaa eikä muitakaan lisukkeita. Teini myös syö herkut kaapista eikä jätä muille.
Kyse ei ole siitä, että teini on/pidetään nälässä!
kyse on siitä, miten teinin saisi syömään myös perunoita ja salaattia, jotta lihaa jäisi toisillekin.
Terveelliseen ateriaan kuuluu muutakin kuin pelkkä liha.
Väännetäänkö rautalangasta? Kyse on siitä että teini täyttää mahansa lihalla. Ei syö perunaa eikä muitakaan lisukkeita. Teini myös syö herkut kaapista eikä jätä muille.
Kyse ei ole siitä, että teini on/pidetään nälässä!
kyse on siitä, miten teinin saisi syömään myös perunoita ja salaattia, jotta lihaa jäisi toisillekin.
Terveelliseen ateriaan kuuluu muutakin kuin pelkkä liha.
Älkää ottako käytettyjä miehiä, niistä seuraa aina kaikenlaista vaivaa.
Mustako tääl puhutaa :D Hei kiitti ku tuut tänne valittaa mun asioista! Oot muutenki feikannu suurimman osan esim noi mansikat. Ja aina oon kysyny lupaa syömisestä mut en saa, ni si on pakko ottaa ku on nälkä. Sori.
Poika menköön sitten äidilleen niinä päivinä kun meillä syödään parempaa, jos ei opi ottamaan muita huomioon.Ison pojan olisi jo aika oppia, ettei täällä tehdä mitä halutaan, kun meillä asuu muitakin.Synttärit tulossa, enkä varmaan uskalla ostaa kaappiin valmiiksi mitään.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 21:59"]
Kun tiedät etukäteen, milloin poika on teillä, tee sellaista ruokaa, josta ei voi valikoida erikseen omalle lautaselle mitään "parempaa". Esimerkiksi hyvin tasarakenteiset laatikot ja kiusaukset.
Makkarakeittoonkin voi pilkkoa aineksi niin pieniksi, että menee mahdottomaksi noukkia pelkkiä makkaroita ja jättää perunat ottamatta. Myös kanavokkiin kana niin pieneksi, että ei voi valikoida.
Älä osta vanukkaita ja jugurtteja, vaan keitä itse kattilassa kiisseliä ja osta litran jugurttipurkkeja. Tietenkin poika voi syödä nekin kaikki, mutta voit etukäteen annostella jokaiselle oman annokset.
[/quote]
Tottakai tehdään myös laatikkoruokia, mutta haluan syödä hyvin ja tarjota lapsillekin hyvää ruokaa viikoittain, ja pitää niitä ns herkkupäiviä.Näin kesälomalla on vain hankalaa aikatauluttaa koululaisten syömiset ja pyrin tekemään paljon edellisenä päivänä valmiiksi, jottei tarvitsisi juosta ruokkimaan nälkäisiä lapsia.Miehellä saattaa päivät venyä pitkiksi joten siksikin minä hoidan tuon ruokapuolen useimmiten.
ap