Tekeekö laihuus onnelliseksi?
Jep, tiedetään että kysymys on aivan älytön ja tiedän siihen kyllä jo vastauksenkin. Mutta en silti voi olla ajattelematta että nauttisiko sitä elämästä kuitenkin enemmän laihempana. 🤔
Kommentit (55)
Ylipaino voi vaikeuttaa työn saamista ja parisuhteet löytämistä. Joten välillisesti siitä voi olla onnellisuudelle haittaa.
Mut laihuus tekee onnelliseksi. Harmi että on vaikeasti tavoitettavissa.
Ylipainon aiheuttamiin sairauksiin kuollut tuskin on kovin onnellinen ainakaan.
Tekee onnellisemmaksi ja seksikkääksikin. Mieheni oli koko ajan kimpussani ja makuuhuoneessa tapahtui mutta nyt kun olen 10 kiloa isompi, ei mitään kiinnostusta enää minuun, olen siis ruma nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekee. Olet silloin ihminen muiden silmissä.
-en ymmärrä tätä. Mä tunnen paljon ylipainoisia jotka on mun silmissä ihan yhtä arvostettavia kun kaikki muutkin?? Mut sit taas oma kokemus on että just moni olisi jotenkin tyly. Mutta vaikea kuvitella että niitä muita ylipainosia kohtaan kukaan olisi tyly tms.. Miten joku Ashley Graham vs vaikka joku uuno Turhapuro? En usko että uuno turhapuroa kohdellaan paremmin siks että on normaalipainosempi..
Uuno turhapuro on fiktiivinen henkilö.
Ei. Laihdutin 20kg, iho roikkuu ja näytän vanhemmalta. Minulla oli vielä menekkiä vuosi sitten miesrintamallakin, nyt ei kukaan edes vilkaise toista kertaa. Laihdutin kun luulin että kaikki muuttuu vielä paremmaksi, no ei muuttunut. Joo, on kevyempi olo, mutta myös yksinäisempi. Toivottavasti muilla laihuttajilla menee paremmin.
Ylipaino voi vaikeuttaa työn saamista ja parisuhteet löytämistä. Joten välillisesti siitä voi olla onnellisuudelle haittaa.
-miten niin?? Mä oon ainakin saanu pyöreänä just töitä ja laihana mun kimpussa oli kaikki idiootti mikä ei tod tehny mua onnelliseksi..
Vierailija kirjoitti:
-miten niin?? Mä oon ainakin saanu pyöreänä just töitä ja laihana mun kimpussa oli kaikki idiootti mikä ei tod tehny mua onnelliseksi..
Monessa etenkin asiakaspalvelutyössä syrjitään merkittävästi ylipainoisia. Varmasti myös jossain vaikka raksalla missä pitää jaksaa tehdä fyysistä työtä. Ei moni ylipainoinen edes kykynisi tekemään sellaisia töitä.
Ei tee ja osaltaan tekee. Aina itsestä löytää virheitä, se ei lopu hoikkuuteen.
Hyvää on se että vaateostokset helpottuu valtavasti, lääkäri ei diagnosoi joka vaivaa johtumaan ylipainosta, ihmiset on ystävällisempiä ja muutut näkyväksi.
Parisuhde ei parane, töissä ei odota palkankorotus eikä mikään tuollainen muutu vaikka kuinka hoikka olisit.
Sanotaan nyt näin että muutama murhe vähennän mutta muutama uusi mihin et osannut varautua.
Minun kokemukseni on tämä:
Olin ylipainoinen n.90kg/162cm. Ahdisti ja tuntui pahalta liikkua, polviä särki yms. No lopulta kyllästyin tilanteeseeni ja päätin alkaa tsemppaamaan, laskin kalorit päivittäin, sekä liikuin enemmän. Olo alkoi tuntua päivä päivältä kevyemmältä ja huomasin että oli helpompi hyväksyä oma peilikuva.
Sitten varjo puoli, ihastuin laihduttamiseen, painon piti vain tippua ja tippua, vain numero merkkas tavoite 53kg. Minusta: olen erittäin muodokas ja voimakkaat jalat ja luusto, tää paino on sellainen missä kaikki luut näkyy minulla, kun taas saman pituinen serkkuni näyttää siinä painossa hyvältä.
Lopulta, huomasin, että muodotkin lähti, olin suht suora ja olin aina ennen ollut kurvikas, nahka oli jäljellä mutta rasvaa ei.
Ahdistuin ja inhosin itseäni jälleen, nähtyäni n.2vuotta vaivaa kropan eteen tavoitteena vain olla "laiha", unohdin mikä paino sopi minulle ottaen huomioon rakenteeni. En jaksanut nostaa isoja painoja koska surkastutin lihaksiakin jotta olisin sirompi.
Tämän jälkeen otin painoa takaisin joitain kiloja, ja nyt on hyvä olo, normaali paino, muodot saatu takaisin sekä lihakset.
Eli jos/kun laihdutat, ota järkevä tavoite, huomioi mikä sopii sinulle, älä yritä mukautua mihinkään muottiin. Sekä katso myös peilikuvaa ei pelkkää vaakaa ja numeroita.<3
Normaalipainon ylempi raja sopi itselle paremmin kuin alempi raja.
Jos paino pysyy kurissa. Se tarkoittaa hyvää elämän ja mielen hallintaa. Sillon ihminen harrastaa liikuntaa ja syö terveellisesti. Se näkyy hyvinvoivana olemuksena. Tekee onnelliseksi 😍.
Se, että tykkää siitä mitä peilistä näkyy tuo kyllä hyvää mieltä. En pidä vatsamakkaroista, jos niitä olisi, en pitäisi peilikuvastani. Laihdutin läsää pois n. 20 kg 15 vuotta sitten ja useampi kilo tullut lihasta tilalle ajan mittaan. On jatkuva ilon aihe oma peilikuva. Eli kyllä se on yksi rakennuspalikka tyytyväiseen elämään itselläni.
Oliko tämä se lirpake jossa ylipainoiset kertovat toisilleen miten ylipaino on ihan OK?
Laihuus ei ehkä itsessään tee, mutta se itsensä ylittäminen ja surua/itseinhoa aiheuttavien muutamienkin kilojen pudottaminen tekee (huom: uskoisin kuitenkin, että vain silloin kun tämä kaikki tapahtuu terveellä pohjalla! - 42 kiloinen 170cm pitkä ei ehkä ole onnellisempi kahta kiloa kevyempänä).
Olen itse onnistunut pudottamaan syksyn aikana normaalipainon sisällä ne pari itseäni vaivannutta "liikakiloa" terveellä ruokavaliolla ja liikunnalla. Vaikka kukaan muu ei edes huomaa eroa, niin tuntuupa hyvältä!!
Tekee. Olo on energinen, jaksaa liikkua, syö terveellisesti, peilikuvaan voi olla tyytyväinen ja vaatteet näyttää hyvältä.
Kyllähän se tuo sellaisen keveän huolettoman olon mutta onko se onnea? En tiedä. Nyt olen taas lihava ja kuten aina, olen välillä onneton ja välillä onnellinen. Miesten huomio ei ole tie onnellisuuteen, ainakaan itselläni. Onni tulee sisältä.
Mutta jos puhutaan seksistä, parasta olen saanut kun painoin yli 90 kg.
Vierailija kirjoitti:
Minua haukuttiin läpi kouluaikojen, ja nimenomaan laihuudesta. Mietipä sitä.
Samoin minua.
Laitoin kahdet paksut trikoot farkkujen alle jotta en olisi ollut niin laiha.
Aina löytyy jotain mistä kiusata, tai mitä paheksua.
Painoin 96 kg.Tuli aivoverenkiertohäiriö.Kaikki mahdolliset arvot huonot.Sitten vielä D2.
Sitten alkoi laihdutus.Kaikki arvot olivat jo hyvät.D2 lääkitys vähennetty puoleen.
Pudotin painoa aivan liikaa 15 vuodessa.Nyt pakko saada 5 kiloa lisää painoa.
Paino on nyt lähtenyt vähän nousemaan mutta olen vielä liian laiha.
Oon hoikka nainen, jota ärsyttää vääränlaisten miesten huomio. Jos miesten huomio olisi toivottua niin mikä siinä. Hoikka nainen kiinnittää liikaa miesten huomion, en tykkää itse.
Pelkkä keho ei takaa onnellisuutta. Keho on vain työkalu. Kehopositiivisuus on se juttu.
Kyllä tekee. Olet silloin ihminen muiden silmissä.
-en ymmärrä tätä. Mä tunnen paljon ylipainoisia jotka on mun silmissä ihan yhtä arvostettavia kun kaikki muutkin?? Mut sit taas oma kokemus on että just moni olisi jotenkin tyly. Mutta vaikea kuvitella että niitä muita ylipainosia kohtaan kukaan olisi tyly tms.. Miten joku Ashley Graham vs vaikka joku uuno Turhapuro? En usko että uuno turhapuroa kohdellaan paremmin siks että on normaalipainosempi..