Tekeekö laihuus onnelliseksi?
Jep, tiedetään että kysymys on aivan älytön ja tiedän siihen kyllä jo vastauksenkin. Mutta en silti voi olla ajattelematta että nauttisiko sitä elämästä kuitenkin enemmän laihempana. 🤔
Kommentit (55)
Ei tee onnelliseksi, mutta jotkut asiat ovat helpompia hoikempana (siis huomattavaan ylipainoon verrattuna), erityisesti liikkuminen ja vaatteiden ostaminen.
Tuskin, koska kyseessä on negatiivinen kehonkuva. Laihana löytäisit itsestäsi vain jotain muuta mistä et pidä ja keskittyisit siihen. Sen sijaan laihtumisesta johtuva onnistumisen tunne voi nostaa mielialaa, mikä kerää positiivista huomiota, joka tekee onnellisemmaksi. Onnellisuus ei ole yksi asia vaan kokonaisuus.
En nyt onnellisuudesta tiedä, mutta elämänlaatu parani laihdutuksen myötä valtavasti. Ihmniset suhtautuvat positiivisemmin, pukeutuminen on kivempaa, peilikuva ei ahdista ja tieto siitä että terveydellekin parempi nyt olla hoikempi, niin valtava stressitekijä eli liikapaino on poissa elämästä. :)
Vertaisin sitä siihen, että velkataakasta eroon pääseminen helpottaa elämää ja stressiä ja tuo laadullisesti paremman arjen.
Kyllä tekee. Olet silloin ihminen muiden silmissä.
Ei tee. Kyllä se onnellisuus riippuu aika monesta muustakin asiasta.
Nopeasti laihtuneen pää ei seuraa mukana eikä se elämä muutu paremmaksi vain laihtumisen myötä. Terveyden kannalta kaikki painonpudotus on hyvä juttu jos sitä ylipainoa on tullut.
Minua haukuttiin läpi kouluaikojen, ja nimenomaan laihuudesta. Mietipä sitä.
Minut tekee. Ja joku vastasi ketjussa kuinka läskinä vielä luotti ihmisten hyvyyteen mutta oma fiilis on just päinvastainen. Hoikkana uskoin, läskinä huomasin ettei sitä ole vaan sua kohdellaan/arvostetaan täysin ulkonäön perusteella.
Tuo ei kuitenkaan ole se syy miksi olen onnellisempi hoikkana normipainoisena kuin ylipainoisena.
No ei se ainakaan onnettomaksi tee.
Ei laihuus yksinään tee onnelliseksi, mutta kyllä itsellä ainaikin oli parempi fiilis kun olin hoikempi. On helpompi ostaa vaatteita, itsetuntoni on parempi ja jaksan paremmin ja vähemmän kipuja.
Olen aina ollut hoikka ja nyt kun ikää alkaa tulla, saan jatkuvasti kohteliaisuuksia hoikkuudesta. Nuorempana en erottunut joukosta. Täytyy myöntää että siitä tulee hyvä mieli, ei ulkonäköäni ole ennen kehuttu. Mutta onnellisuus on kyllä liioittelua, ei se niin paljon merkitse.
Kun vartalo on "täydellinen", sitä keksii jotain uutta, mihin ei ole tyytyväinen... yhtäkkiä se hoikkuus ei paljon merkitse sen takia, kun hiukset sitä tai hampaat tätä? Sitten sulla pitäis olla kymppitonni yhden ihopoimun siirtämiseen :D
Ei tee. Kuten pelkkä rahakaaan ei tee onnelliseksi. Olen läski *vieläkin ylipainoa jkv* ja köyhä, ollut penskasta asti, samoin lapsuudenperhe ja isovanhemmat. Läskiäkin näyttää kulkevan suvussa...
No asiaan vielä sen verran, että onnellisuus voi toteutua kun ja jos joskus olisi sellainen tilanne, että ei koko ajan tarvitse miettiä ja olla huolestunut siitä, miten selviää kaikesta sekä taloudellisesti että muuten. Olen työkvyttömyyseläkkeellä fyysisistä syistä ja ikäkin alkaa ahdistella. :/
Kyllä. On hyvän näköinen, vaatteet sopii, ihmiset suhtautuu ystävällisesti. Lihavana tuntuu hankalalta liikkua, ei löydy mitään vaatetta ja pitää kasvattaa se norsun nahkakin ulkonäön lisäksi.
En ole ikinä ollut niin kurjana, kuin 45 kiloa painaessani. En edes ollut todella laiha, vain lievästi alipainoinen.
Ja joo, katselin silloinkin kehoani peilistä että "tuosta vähän pois, tuostakin vois vähentää".
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤💚💚💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤🖤💚🖤
🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤💚🖤🖤💚🖤
🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤💚💚🖤💚🖤
🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤🖤💚🖤🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚💚🖤
🖤🖤💚💚🖤🖤💚🖤🖤💚🖤🖤💚💚💚🖤💚🖤🖤💚🖤
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚💚💚🖤💚💚💚🖤🖤💚🖤🖤
🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤
🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚💚🖤🖤💚💚💚🖤
🖤💚💚💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚💚🖤🖤💚🖤💚🖤
🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤
🖤💚🖤💚🖤💚💚💚🖤💚💚💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤💚🖤
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
Kate Moss on ainakin sanonut että mikään ei maistu niin hyvältä kuin miltä laihuus tuntuu.
Mä huomaan olossani jo jos tulee pari kiloa ylimääräistä. Harrastan paljon liikuntaa ja se parikin kiloa alkaa juostessa tuntumaan jaloissa ja vaatteet ahdistaa. Musta on mukava olla napapaita kunnossa vaikka en niin ihmisten ilmoilla kuljekaan.
Ei. Olen ollut kaiken kokoinen ja ainoa ero on siinä, miten ihmiset suhtautuu. Ja oikeasti se ihmisten tekopyhyys sitten kun oot laiha vaan alkaa v*tuttamaan entistä enemmän. Läskinä vielä uskoin ihmisiin, laihana täytyin hiljaa vihalla.