Mitä teillä laitetaan tänäån ruuaksi? Entä mitä aiotte juoda sen kanssa?
Laitetaan menyitä tänne, niistä voi sitten hakea inspistä, jos ei joku ole vielä päättänyt ruokia.
Kommentit (42)
Tein lapsille pizzaa. Siiderijuomaa joivat. Illalla sipsiä, siiderijuomaa ja käydään grillillä. Itse otan kevyemmin. Ällöttää mässäily.
Uu ap, sun ruuat kuulostaa hyviltä, voi kun pääsis tollaseen pöytään. Meillä tehdään lasten toiveesta tex mexiä. Illalla kaikenlaista pientä naposteltavaa skumpan kanssa, juustoja, naksuja ja keksejä.
Kaivettiin pakastimesta pulled chickeniä ja laitettiin sitä kasvisten kanssa tortillan väliin. Jos haluan syödä jotain monimutkaisempaa menen ravintolaan. Himassa en jaksa panostaa.
aamupäivällä syötiin kalapuikkoja ja perunamuussia. Juomaksi oli maitoa ja vettä. Iltapäivällä ei syödä mitään. Sitten jos tullee nälkä niin voi syödä vähän salaattia ja leipää. Huomenna syödään kebabkastiketta ja perunoita. Meillä ei katsokaas juhlita mitään vuoden vaihtumista
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
niin ja sokeritonta pepsiä on vielä jääkaapissa
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Meinataan istua iltaa pihakodassa joten kotaruokana on vähän braatwursteja, perunanyyttejä, salaattia punaviiniglögiä, , pannukahvia, pannaria ja konjakkia.
Nyt on niin paha työstressi päällä että en jaksa panostaa yhtään. Ruuaksi nakkeja, ranskalaisia ja perunasalaattia, juomaksi vettä. Illalla lasilliset joululahjaksi saatua kuohuviiniä. Normaalisti olisi Moetiä tai Bollingeria, mutta nyt olen nuukalla päällä ja juodaan vaan tuo lahjakuohari. Toivon stressin helpottavan ensi vuonna niin että jaksaisi taas suorittaa myös vapaa-aikaa.
Perunasalaatti
Fetasalaatti
Nakit
Lihapullat
Oliivit
Patonki
Tuorejuusto
Nämä syödään alkuillasta kivennäisveden ja limun kanssa.
Myöhemmin illalla avataan samppanja ja tehdään juustotarjotin ja laitetaan takkaan tuli.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on niin paha työstressi päällä että en jaksa panostaa yhtään. Ruuaksi nakkeja, ranskalaisia ja perunasalaattia, juomaksi vettä. Illalla lasilliset joululahjaksi saatua kuohuviiniä. Normaalisti olisi Moetiä tai Bollingeria, mutta nyt olen nuukalla päällä ja juodaan vaan tuo lahjakuohari. Toivon stressin helpottavan ensi vuonna niin että jaksaisi taas suorittaa myös vapaa-aikaa.
Niin me olemme erilaisia, minusta taas ruuanlaitto on kivaa ja helpottaa stressiä. Olen esimies asiantuntijaorganisaatiossa ja käsin näprääminen on mitä parhainta lepoa minulle, vastapaino työlle - ja palkitsee saman tien.
Mutta kukin tietysti ehdottomasti tyylillään, stressitöntä ensi vuotta sinulle!
Ap
Tarjolla on
- kinkkua
- kuivalihaa
- karkkia: suklaata, happamia, marmelaadeja, rockyroadia
- suklaakakku
- pullaa, piparia, kuivakakkua
- laatikoita
- tsatsikia, punajuuri- ja perunasalaattia
- nakkeja ja halloumia, tomaatteja
- homejuustoa
- Lidlin pestojuustoa (nam)
- keksejä, suolatikkuja
- sipsejä ja naksuja ja sinihomejuustodippiä
- japanilaista limua
- kivennäisvettä
- kahvia
- jäätelöä
- torttuja
- sulatejuustoa
Unohdan varmaan jotain.. mutta ei siis tehdä varsinaisesti mitään paitsi nakit & halloumi, syödään vaan sitä mukaa kun mieli tekee ja napaan sopii.
Mies on vielä töissä, itsellä jo ähky. Söin poron kuivalihaa ison palan ja vedän karkkia ja suklaata. Päätä särkee :D
Meillä on Taffelin sipsejä, makuina ranskankerma ja sipuli sekä suolalla maustettuja. Ajattelin tehdä niille dippikastikketta sekoittamalla Valion kermaviiliin Taffelin Ranch-dipin. Lisäksi naposteltana on hieman joululta jääneitä liköörikonvehteja. Juomaksi Pepsiä ja Pommacia.
nakkeja ja ranskiksia... juomana ainakin itselläni on kivennäisvettä. vaihtoehtoisesti pitsaa, jos ei teekään ranskiksia mieli.
kuvottaa jo muuten mässäily.
Nakkeja (vmp 30.12.2020) ja pottusalaattia, kotiviiniä särpimeksi. Taskuraketteja ei tänä vuonna ammuta.
En ole ihan varma, mitä kaikkea pitäisi pöytään kattaa kahdelle aikuiselle ja kahdelle lapselle, mutta tässä on vaihtoehtoja:
-Tortillat jauheliha-salaattitäytteellä
- Kasvispasteijat/ruissipsit tuorejuustolla
- Pitsa/jauhelihapiirakka
- Takassa paistettua makkaraa, höyrytettyä nakkia
- Perunasalaattia, vihersalaattia
- Patonkia ja valkosipulivoita
- Glögiä, kaakaota, maitoa, vettä
Joulusta jäi paljon suklaata, pipareita ja joulutorttuja, tänään leivottiin muffineja ja vaahtokarkeista teen lumiukkoja. Ehkä laitan lumiukot muffinien koristeeksi tai kaakaomukien reunoille 🤔.
Jokainen tekee tavalliseen tapaan oman iltapalansa makunsa mukaan. Ei järjestetä mitään erityistä. Tietty on vielä suklaata ym. jäljellä, siitä sitten herkuksi. Ai niin, Liiterin hävikkilaatikko (se 2 euroa) oli täynnä hedelmiä, joten hedelmiä saa tänään ahtaa nassuunsa laskematta! (Oli siinä laatikossa myös yrttejä 3 ruukullista, ruusukaalia, rucolaa, herkkusieniä, avocadoja - hedelmien lisäksi siis...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin me olemme erilaisia, minusta taas ruuanlaitto on kivaa ja helpottaa stressiä. Olen esimies asiantuntijaorganisaatiossa ja käsin näprääminen on mitä parhainta lepoa minulle, vastapaino työlle - ja palkitsee saman tien.
Mutta kukin tietysti ehdottomasti tyylillään, stressitöntä ensi vuotta sinulle!
Ap
Mitä asiaa tunnette ?
Chilillä maustettu kurpitsakeitto ja nachopelti. Juomina olut ja viini.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin perheeltä - mies ja kaksi aikuista lasta - toiveita ja tälläinen menyy syntyi:
Alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa. Pääruuaksi sisäfileestä lehtipihvit, röstiperunoita, punaviinikastike. Salaatti. Jälkiruuaksi amerikkalainen juustokakku tuoreiden mansikoiden ja pensasmustikoiden kera.
Juomaksi on kuivaa cavaa, hyvää punaviiniä, jälkiruuan kanssa portviiniä.
Aika perinteistä ravintolaruokatyyliä siis. Usein olemme tehneet mezeä tai juustofondueta, ovat kivaa näprättäv, mutta nyt siis noin.
Ap
Minkä hintaisia etanat ovat ? onko ne siis pakasteita ? miten ne valmistetaan ? en ole syönyt kuin kerran Kreikassa, mutta kiinnostaa. Saako niitä ihan perusmarketista ?
Vierailija kirjoitti:
Chilillä maustettu kurpitsakeitto ja nachopelti. Juomina olut ja viini.
Kuulostaa hyvältä. Löytyykö keittoon ohje netistä vai onko jokin omasi ?
Minä kysyin perheeltä - mies ja kaksi aikuista lasta - toiveita ja tälläinen menyy syntyi:
Alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa. Pääruuaksi sisäfileestä lehtipihvit, röstiperunoita, punaviinikastike. Salaatti. Jälkiruuaksi amerikkalainen juustokakku tuoreiden mansikoiden ja pensasmustikoiden kera.
Juomaksi on kuivaa cavaa, hyvää punaviiniä, jälkiruuan kanssa portviiniä.
Aika perinteistä ravintolaruokatyyliä siis. Usein olemme tehneet mezeä tai juustofondueta, ovat kivaa näprättäv, mutta nyt siis noin.
Ap