Valittelin miehelle eilen kyllästyneeni kaikkeen tähän elämään
oli todella ihana vastaus. "sitten ei auta kuin kuula kalloon ja manalaan." ok. sillähän sitä kaikki asiat ratkeaa. saa olla väsy mutta miksi siitä pitää sanoa, tai miksi vasta illalla ku pitäisi nukkumaan mennä. mutta en oo lähdössä mihinkään manalaan, aijon kyllä täällä pysyä ja lapseni hoitaa. helppohan se on sen sanoa ja ihmetellä miten voin kaivata omaa aikaa. mitenkähän.
huomenna jos vaan on toinenkin auto niin lähden kyllä lasten kanssa loman viettoon. kyselköön kotiin jos noin paljon kaipaa.
Kommentit (29)
Turhautunut kotiäiti valittaa työssäkäyvälle miehelleen.
Ymmärrän miegen reaktion.
Minä erittäin harvoin sanon miehelleni että olen väsynyt. Ja silloin olen jo todella väsynyt jos sen sanon. Sillä turhaan sanon, kun se ei mitään auta.
Hän on se, jolla aina kaikki niin kurjasti ja on sieltä ja täältä kipeä ja oli niiin väsyttävä päivä töissä että hän ei kyllä tee koko iltana kotona mitään. Ymmärrän kyllä että töissä on väsyttävää kulkea ja hänellä ei mikään helpoin työ.
Mutta minua ei saa väsyttää koskaan.
ap
Ja se joka väittää, että lasten kanssa arki on paaljon helpompaa kuin töissä käynti niin tulkoon tänne.
Näiden lasten kanssa se ei nimittäin sitä ole. 8 kuukauteen en ole montaa yötä nukkunut kokonaista yötä. Heräämisiä 1-2 tunnin välein, pitää muistaa antaa pitkin päivää lääkkeet ja jaksaa kuunnella tuota itkua, yrittää syöttää, oksennetaan kaikki ulos ja taas kohta uudelleen.
kahtena edellis yönä oon saanut jopa pari tuntia nukuttua enkä muista milloin olisin maks. 6 tuntia nukkunut. senkin välillä heräten.
kulje sairaalassa vähintään 1,5 viikon välein aina kolme päivää.
yrittää ehtiä huomioida isosisko kaikean seassa, yrittää pitää koti siistinä ja huolehtia laskut, itsesi ja kauppa-asiat. ja yrittää pitää parisuhde kunnossa.
omaa aikaa ei ole ollut kuin joskus ammoisina aikoina, (en ole ainakaan kolmeen kuukauteen käynyt yksin edes lenkillä) silloinkin soiteltiin perään ja oltiin sitten niin niin pahalla päällä kun oli nuorempi vaan itkenyt täällä. joo sitä se tekee minunkin kanssani, sorry vaan.
kiitos että sain avautua. taas jaksaa hetken. eikä tarvitse miestä kuormittaa.
ap
kannattaa varmaan miettiä noi lasten hankkimiset etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:57"]
[/quote]
enpä tiennyt että syntyy sairas lapsi joka vaatii huomiota 24/7 ja sen jälkeen mies muuttuu tuollaiseksi mulkeroksi jota ei kiinnosta enään kuin oma napa.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:57"]
[/quote]Maailman typerin kommentti. Ei sitä tiedä ennen kuin kokee.
Älä sano että olet kyllästynyt kaikkeen elämään koska jos se on totta niin ansaitsetkin ko vastauksen. Oletko todella niin kyllästynyt? Kaikkeen? Minkä sitten luulet auttavan?
Miehet ovat järkiolentoja ja pystyvät käsittelemään vain täsmävalituksia. Kun kerrot miehelle sellaisen, hän keksii siihen ratkaisun. Empatian ja lohduttamisen järkimiehet voivat kokea kiusalliseksi. Sitä varten on olemassa ystävättäret.
Minäkin olen muuten vastannut kerran miehelleni jotain tuontapaista. Syynä oli se, että hän kitisi JATKUVASTI niitä juttuja väsymisestä elämään, valitti ja kitisi, ja tiesin että se on turhaa väninää, että oikeasti jos tulisi uhka kuolemisesta niin pelkäisi ihan julmetusti. Joten tokaisin sille erään valituksen jälkeen tylysti, että kyllähän tästä elämästä pois pääsee, mene vaikka junan alle. Järkyttyi se kovasti ja syytti etten välitä, mutta sain sen mitä halusinkin, melodramaattinen valitusvoliseminen väheni dramaattisesti!