Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni varasti kaupasta!

Vierailija
05.06.2014 |

11v tytöstä siis kyse. Oli lähtenyt yhdeksältä kaverilleen. Poliisi soitti minulle 10.30, minun piti tulla kaupunkimme Prismaan. Takahuoneesta, toimistokopista löytyi hysteerisesti itkevä tyttäreni. Olin aivan hämmentynyt ja minulle kerrottiin, että tyttö oli tullut Prismaan noin klo 10.05. Ilmeisesti kaverinsa seurassa liikkui. Saivat sitten idean näpistelyyn, ja jotain suklaapatukoita yrittivät viedä. Sivulliset näkivät, kun he ottivat karkkeja, ja vartija tyttöni sitten narautti. Kaveri lähti juosten pakoon, eikä häntä enää tavoitettu.

No. Tyttö itkee hysteerisesti ja poliisi sekä myymäläpäällikkö mainitsivat tekevänsä rikosilmoituksen. Tyttö intti ja nikotteli, ettei ole tahallaan tehnyt mitään, ja ettei se pidä paikkaansa. Väittää tarinaa vääristellyksi.

Olen kiukkuinen. En tiedä, puhuuko tyttö totta. Rikosilmoitus joka tapauksessa napsahtaa. Pitää kai vain kysellä tapahtumista hysteeriseltä tytöltä. Jos puhuu itsensä pussiin, saan tiedon siitä, että tarina on tosi.

Olen pettynyt ja syytän itseäni. Tuntuu kamalalta, että MINUN LAPSENI on ehkä varastanut.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:35"]

Älä sepitä satuja. Normaali lapsi ei varasta, ja kyllä tuon ikäisen pitää ymmärtää, että se on VÄÄRIN. Terve lapsi erottaa oikean ja väärän. Ei siis todellakaan ole normaalia näpistää.

Tyttäresi teki väärin, ap. Toivottavasti saa ankaran rangaistuksen.

[/quote]

Mistä alapeukut? Toimiko aloittajan tytär mielestänne oikein?

[/quote]

Onko kaikki lapset jotka ovat näpistäneet jotenkin epänormaaleja. NOT

[/quote]

Noin 20% voi ollakin. Lopuissa syy on kasvatuksessa tai sen puutteessa. Hyvinkasvatettu lapsi tai nuori ei varasta.

Ei kaikkea sääntöjen rikkomista/ muuta huonoa käytöstä voi selittää sillä, että "se vain testaa rajoja ja etsii minuuttaan."

Varastaminen vain on väärin.

Vierailija
22/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:35"]

Älä sepitä satuja. Normaali lapsi ei varasta, ja kyllä tuon ikäisen pitää ymmärtää, että se on VÄÄRIN. Terve lapsi erottaa oikean ja väärän. Ei siis todellakaan ole normaalia näpistää.

Tyttäresi teki väärin, ap. Toivottavasti saa ankaran rangaistuksen.

[/quote]

Mistä alapeukut? Toimiko aloittajan tytär mielestänne oikein?

[/quote]

Onko kaikki lapset jotka ovat näpistäneet jotenkin epänormaaleja. NOT

[/quote]

Noin 20% voi ollakin. Lopuissa syy on kasvatuksessa tai sen puutteessa. Hyvinkasvatettu lapsi tai nuori ei varasta.

Ei kaikkea sääntöjen rikkomista/ muuta huonoa käytöstä voi selittää sillä, että "se vain testaa rajoja ja etsii minuuttaan."

[/quote]

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Varastaminen on väärin, mutta se ei tee lapsesta epänormaalia. Siitä ne alapeukut.

Vierailija
24/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:32"]No jos ei ole totta niin kakarallasi on varmaan esittää kuitti?!!!!!!!!!!!!

[/quote]

Eivät varmaan ehtineet kassoille asti, kun vartija nappasi jo matkalla sinne?

[/quote]Ja tuossa rikos tapahtui missä?

Vierailija
25/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:32"]No jos ei ole totta niin kakarallasi on varmaan esittää kuitti?!!!!!!!!!!!!

[/quote]

[/quote]

Mistä ihmeestä vartija voi tietää, että aietta maksaa niitä suklaapatukoita ei ollut, jos ottaa kiinni ennenkuin kassoillekaan päästään? Eihän silloin kyseessä ole mikään näpistys, jos ei ole mitään vienyt.

Vierailija
26/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni jäi kavereineen kiinni karkkien varastamisesta vasta kotona ja tunnusti mitä olivat tehneet. Lähdettiin koko porukan ja vanhempien kanssa myymälään tunnustamaan teko, pyytämään anteeksija kuuntelemaan myymäläpäälikönnuhtelu ja maksamaan varastetut karkit (treffit ennalta soittaen sovittiin).  Elämä on ja opettaa.

Vierailija
27/36 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:09"]11v tytöstä siis kyse. Oli lähtenyt yhdeksältä kaverilleen. Poliisi soitti minulle 10.30, minun piti tulla kaupunkimme Prismaan. Takahuoneesta, toimistokopista löytyi hysteerisesti itkevä tyttäreni. Olin aivan hämmentynyt ja minulle kerrottiin, että tyttö oli tullut Prismaan noin klo 10.05. Ilmeisesti kaverinsa seurassa liikkui. Saivat sitten idean näpistelyyn, ja jotain suklaapatukoita yrittivät viedä. Sivulliset näkivät, kun he ottivat karkkeja, ja vartija tyttöni sitten narautti. Kaveri lähti juosten pakoon, eikä häntä enää tavoitettu.

No. Tyttö itkee hysteerisesti ja poliisi sekä myymäläpäällikkö mainitsivat tekevänsä rikosilmoituksen. Tyttö intti ja nikotteli, ettei ole tahallaan tehnyt mitään, ja ettei se pidä paikkaansa. Väittää tarinaa vääristellyksi.

Olen kiukkuinen. En tiedä, puhuuko tyttö totta. Rikosilmoitus joka tapauksessa napsahtaa. Pitää kai vain kysellä tapahtumista hysteeriseltä tytöltä. Jos puhuu itsensä pussiin, saan tiedon siitä, että tarina on tosi.

Olen pettynyt ja syytän itseäni. Tuntuu kamalalta, että MINUN LAPSENI on ehkä varastanut.

[/quote] Tottakai harmittaa, mutta voit olla iloinen siitä, että jäi kiinni. Nyt hän sai opetuksen ja tuskin enää varastaa.

Itse jäimme pikkulikkana kiinni kaverini kanssa tai oikeastaan kaverini pötki pakoon, kun minä jäin kiinni. Jouduin siis yksin kantamaan vastuun, vaikka molemmat töpeksi. Eipä sittemmin näpistelty, eli hyvä, että käry kävi. Lapset mokailee joskus ja silloin sitä oikeaa kasvatusta tapahtuu, kun teosta seuraa kohtuullinen, mutta tuntuva rangaistus.

Vierailija
28/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikki joskus varastaa ite oon 11v ja otin juoksu sixarit toissapäivänä:D

Vierailija
29/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikki joskus varastaa ite oon 11v ja otin juoksu sixarit toissapäivänä:D

Vierailija
30/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. käsky: Älä varasta.

Itse en olekaan. Miksipä olisi mitään syytä.

Vierailija
31/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisten rötöksistä lähtee poliisilta automaattisesti myös lasu. Sieltä tullaan ottamaan vanhempiin yhteyttä ja käydään läpi lapsen asioita.

Olkoon tämä tyttärellesi opiksi. Tulevaisuudessa saa jäädä tuollaiset keppostelut pois.

.

Miksi olet fiksantunut lapsen "hysteeriseen itkemiseen"? Anna porata, siinäpähän oppii olemaan ja samalla kasvattaa vähän järkeä päähänsä. Henkisen kasvun paikka.

Itse äitinä olisin enemmän huolissani lapsen kaveripiiristä ja typeristä ideoista.

Vierailija
32/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisten rötöksistä lähtee poliisilta automaattisesti myös lasu. Sieltä tullaan ottamaan vanhempiin yhteyttä ja käydään läpi lapsen asioita.

Olkoon tämä tyttärellesi opiksi. Tulevaisuudessa saa jäädä tuollaiset keppostelut pois.

.

Miksi olet fiksantunut lapsen "hysteeriseen itkemiseen"? Anna porata, siinäpähän oppii olemaan ja samalla kasvattaa vähän järkeä päähänsä. Henkisen kasvun paikka.

Itse äitinä olisin enemmän huolissani lapsen kaveripiiristä ja typeristä ideoista.

Eiköhän tämä asia ratkennut jo v.2014 🙄

Vierailija
33/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini sai älynväläyksen ja veti juoksukaljat ja jäi kiinni. Sakot tuli ja lasu, mutta koska eka kerta, jättivät rikosilmoituksen tekemättä, merkintä tietoihin toki jäi. Sossu yritti kiireeseen ja pitkään matkaan vedoten ehdottaa, että josko ei nyt tarvitsisi tavata, mutta minä vaadin, että kyllä nyt vaan tavataan ja viedään loppuun asti tämä. Koko prosessi oli nuorelle niin kiusallinen, että jäi viimeiseksi kerraksi. Nykyään hän on aikuinen, koulutettu ja työssäkäyvä veronmaksaja. Ja mitä kasvatukseen tulee, niin samanarvoisrsti olen kaikki neljä kasvattanut, kaikilla omat teinijuttunsa ollut, mutta vain täll yhdellä tälläinen. Kaikista tullut ihan järkityyppejä.

Totta helveti ssä varastaminen on väärin ja lapsi kuin lapsi tajuaa oikean ja väärän eron, mutta ei ole pieleen mennyt kasvatus jos tämmöistä tapahtuu. Lapset on lapsia. Se on olennaista, että miten tilanteet käsitellään ja mitä niistä opitaan.

Kyllä se siitä, ap.

Ja kaupassa on valvontakamerat, eli kyllä se kaverikin seuraukset saa jos on näpistänyt.

Vierailija
34/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartija ei nappaa ennen kassoja.

Kyllä joskus nappaa. Kokemusta on.

Vierailija
35/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:29"]hyvä että jäi kiinni. oppii kerralla. varmasti tietää että on väärin, mutta kaikkea mikä on väärin pitää kokeilla ja uhmata. No ei kaikkea ,mutta..

Mitä ihmettä? 11v on lapsi, ei mikään rajoja testaava teini. Nyt ap ryhdistäydyt ja panet pisteen tyttösi käytökselle! Hyvä että jäi kiinni.

Kun katsoo tuolla kaupungilla pyöriviä 11-vuotiaita, niin osasta miettii, että onko ne koululaisia vai palveluammatissa. Ja opettajana toimiessani valitettavasti opin, että suustaan ovat vielä pahempia.

Vierailija
36/36 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 11:29"]hyvä että jäi kiinni. oppii kerralla. varmasti tietää että on väärin, mutta kaikkea mikä on väärin pitää kokeilla ja uhmata. No ei kaikkea ,mutta..

Mitä ihmettä? 11v on lapsi, ei mikään rajoja testaava teini. Nyt ap ryhdistäydyt ja panet pisteen tyttösi käytökselle! Hyvä että jäi kiinni.

Kun katsoo tuolla kaupungilla pyöriviä 11-vuotiaita, niin osasta miettii, että onko ne koululaisia vai palveluammatissa. Ja opettajana toimiessani valitettavasti opin, että suustaan ovat vielä pahempia.

Hyvinkin voivat olla jo kaupungilla töissä https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000002471064.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi