Todella paha fiilis siitä Oulun tapauksesta
Olen siis aivan järkyttynyt siitä tapauksesta. Mahassa tuntuu kolkko olo, oksettaa, pyörryttää. Miten joku VOI tehdä sellaista - siis miksi, oi miksi? Miten sairas ihmisen pitää olla, että tekee sellaista? Miksi hän ei hakeutunut terveydenhuoltoon ja vaikka antanut lapsia adoptoitavaksi? Miksi tällaista tapahtuu Suomessa vuonna 2014? Meillä on hyvä, edullinen terveydenhuolto ja kaikki resurssit olisivat olleet käytössä. Miten ihminen on VOINUT elää päivästä toiseen tietäen niin karmean salaisuuden? :O En vain kykene ymmärtämään kyseisen henkilön motiiveja ja psyykettä, minä pieni ihminen. Aamen.
Kommentit (49)
Miettikääpä, kun hänen teini-ikäinen poika menee kouluun. Säälin häntä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 00:56"]
Mä olen taas järkyttynyt siitä että vauva-foorumilla tulee kylmiä ja v-mäisiä kommentteja ihmiselle, jolla oikeasti on paha olo tuollaisista uutisista. Kyllä tuo uutinen monille ihmisille tuo oikeasti järkyttyneet tunteet pintaan. Ja tuo abortin rinnastaminen on kuitenkin hieman ylilyöntiä. Tällä Heinäpään sairaalla kuitenkin varmaan on ollut tietoa ehkäisystäkin, ei kyse ole raiskatusta teinistä vaan kolmekymppisestä perheellisestä joka pokkana muuten pitää kulisseja kunnossa nähtävästi.
Oottako nää puolustelijat sieltä Oulusta ja pidätte normaalina että vauvoja löytyy häkkikomeroista tai hitaasti näännytetään nälkään niitä jotka sinnittelee 6-vuotiaiksi, vai onko siellä oikeasti niin paha elää ja olla? :(
[/quote]
Öö, missä keskustelussa ei oltaisi veemäisiä jollekin? Ei se ole henkilökohtaista. Netissä keskustellaan kärjistetysti. Jos AV:n kaltaiselle keskustelupalstalle tulee ylipäätään kirjoittelemaan, ihan sama mistä aiheesta, niin ei täällä kannata pelästyä negatiivisia kommentteja. Semmosta se on, toiset ovat eri mieltä kuin toiset.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 00:56"]Mä olen taas järkyttynyt siitä että vauva-foorumilla tulee kylmiä ja v-mäisiä kommentteja ihmiselle, jolla oikeasti on paha olo tuollaisista uutisista. Kyllä tuo uutinen monille ihmisille tuo oikeasti järkyttyneet tunteet pintaan. Ja tuo abortin rinnastaminen on kuitenkin hieman ylilyöntiä. Tällä Heinäpään sairaalla kuitenkin varmaan on ollut tietoa ehkäisystäkin, ei kyse ole raiskatusta teinistä vaan kolmekymppisestä perheellisestä joka pokkana muuten pitää kulisseja kunnossa nähtävästi.
Oottako nää puolustelijat sieltä Oulusta ja pidätte normaalina että vauvoja löytyy häkkikomeroista tai hitaasti näännytetään nälkään niitä jotka sinnittelee 6-vuotiaiksi, vai onko siellä oikeasti niin paha elää ja olla? :(
[/quote]
No haloo..en ole Oulusta. Mulle toi uutinen oli yksi muiden joukossa. Ärsyttää että jaksatte tähän yhteen asiaan kohdistaa koko empatiakykynne ja muu maailma saa pärjäillä miten huvittaa.
[/quote]
te "muun maailman murehtijat" ootte aika huvittavia tapauksia, koska olette joka uutiseen tarjoamassa vastineeksi sitä että jossain muualla on samalla hetkellä ehkä vielä suurempaa kärsimystä. Näin todellisuudessa saadaan mitätöityä mikä tahansa, mihin tahansa kohdistettu empatia. Miksi surisin länsimaisia lapsikohtaloita, kun voisin surra afrikkalaisia nälkäänäkeviä, joiden sijaan voisinkin surra Pakistanin raiskattuja lapsimorsiamia, tai ehkä kuitenkin kambozalaisia katulapsia? Tai miksi surisin ylipäätään juuri ihmisiä, ovatko niiden kärsimykset eläinten kärsimyksiä arvokkaampia? Voisin surra lihan tehotuotantoa tai turkistarhausta, tai ehkä kuitenkin Särkänniemen delfiinejä? Vittu, miksi tuntea mitään kohtaan mitään, kun aina on kuitenkin jotain pahempaa, kurjempaa ja kauheampaa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 00:21"]
Kyllä mua henkilökohtaisesti järkytti enemmän se Eerikan kuolema. Kuinka kukaan pystyy niin järjestelmälliseen ja sadistiseen kidutukseen ja Eerikakin kun oli koko ikänsä kärsinyt huonoista perhe-olosuhteista. Enkä tarkoita etteikö näiden viiden pienen kuolema olisi tuntunut pahalta, tottakai se tuntuu. Se tieto vain kuinka monet pienet lapset kärsivät tällä hetkelläkin.. Se tuntuu itsestä varmaan pahimmalta. Kun elämä pilataan, ennen kuin se on kunnolla ehtinyt alkaakaan.
[/quote]
Erikan kaltainen tapaus on täysin unohdettu ja vaiettu, koska vanhemmat eivät saaneet MITÄÄN rangaistusta, kun ei voitu selvittää kumpi heitä teki vauvalle kaikki murtumat ja ruhjeet.
TÖRKEÄÄ!!!!!
http://m.mtv.fi/uutiset/uutiset/rikos/2013/05/1757333
en ihan ymmärrä Ap. paljon pahempaakin tapahtuu. Tää on armollista verrattuna noihin vuosia kestäneisiin kidutuksiin.
[/quote]
Öö, missä keskustelussa ei oltaisi veemäisiä jollekin? Ei se ole henkilökohtaista. Netissä keskustellaan kärjistetysti. Jos AV:n kaltaiselle keskustelupalstalle tulee ylipäätään kirjoittelemaan, ihan sama mistä aiheesta, niin ei täällä kannata pelästyä negatiivisia kommentteja. Semmosta se on, toiset ovat eri mieltä kuin toiset.
[/quote]
Haloo itsellesikin. Nyt ei puhuta jonkun bloggaajan tyylistä tai ruoanlaitosta, vaan aika eri sfääreillä tällainen. Juu, kärjistetysti voin sanoa että ne jotka suhtautuvat tähän uutiseen kylmästi eivät ole äitejä tai isiä itse, tai jos ovat, niin päässä flippaa ja pahasti. Tekijän lähipiirikin on shokissa poliisitietojen mukaan.
Vai ootko joku jolla muistikuvia baarijatkoilta ko. naisen kanssa ja alkaa polttelemaan?
T. Netissä saa kärjistää.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 01:09"]
Mä olen taas järkyttynyt siitä että vauva-foorumilla tulee kylmiä ja v-mäisiä kommentteja ihmiselle, jolla oikeasti on paha olo tuollaisista uutisista. Kyllä tuo uutinen monille ihmisille tuo oikeasti järkyttyneet tunteet pintaan. Ja tuo abortin rinnastaminen on kuitenkin hieman ylilyöntiä. Tällä Heinäpään sairaalla kuitenkin varmaan on ollut tietoa ehkäisystäkin, ei kyse ole raiskatusta teinistä vaan kolmekymppisestä perheellisestä joka pokkana muuten pitää kulisseja kunnossa nähtävästi.
[/quote]
[/quote]
negatiiviset kommentit ymmärrän ja hyväksyn kyllä. mut ollaan sit somessa tai missä tahansa, edes alkeellisimmat käytöstavat täytyy hallita. törkeyksiin ja henkilökohtasuuksiin ei saa mennä!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 01:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 01:09"]
[/quote]
[/quote]
negatiiviset kommentit ymmärrän ja hyväksyn kyllä. mut ollaan sit somessa tai missä tahansa, edes alkeellisimmat käytöstavat täytyy hallita. törkeyksiin ja henkilökohtasuuksiin ei saa mennä!
[/quote]
Tästä olen toki samaa mieltä. Esimerkiksi epäillyn perheen mukaantuominen on mun mielestä kohtuutonta. Aiheesta pitää kuitenkin voida keskustella.
Voi olla, että tämä uutinen koskettaa erityisesti tällä palstalla, sillä monilla on pieniä lapsia tai aivan pieni vauva perheessä ja tekevät kaikkensa, jotta lapsi saisi parhaan mahdollisen alun elämälleen. Siksipä tuntuukin aivan hirveältä kohtalon irvokkuudelta, että joku toimii siten kuin siinä Oulun tapauksessa.