Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistaako moni, miltä synnytyskipu tuntuu?

Vierailija
04.06.2014 |

Tuli mieleen tuosta synnytyskivut vs. kuukautiskivut -aiheisesta ketjusta. Mä en nimittäin muista! Toki mulla on vasta yksi synnytys takana, mutta silti. Mulla on ollut nyt loppuraskaudesta välillä vatsakipuja, ja oon ajatellut, että voi helkkari, ottaakohan se näin kipeää. Viimeksi kyllä avautumisvaiheen kipu oli ihan ok. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk synnytyksestä ja vieläkin ahdistaa ees ajatella!

Vierailija
2/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä muakin ahdisti 6 kk synnytyksestä ja olenkin pelkosynnyttäjä, tarkoitan lähinnä niitä, joilla synnytyksestä on joitain vuosia (itselläni n. 3 vuotta).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikaan muistan.. tulee samantyyppisiä kipuja. Mutta ei todellakaan samalla volyymillä..

Vierailija
4/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksistä 3v ja 4v ja todellakin muistan, siksi taitaa kolmas kerta jäädä väliin!

Vierailija
5/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan.

Muistan myös miltä tuntuu kun lähtee ns. ilmat pihalle, vaikka siitä on aikaa ainakin 25 vuotta.

Muistan monta muutakin kiputilannetta, joita en ole kokenut kuin harvoin.

Vierailija
6/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista, miltä synnytyskipu tuntuu menkkakipuun verrattuna! Toisaalta mulla loppui kyllä menkkakivut synnytykseen, että edellisistä menkkakivuista on jonkin aikaa, mutta ne sentään muistan selvästi. Muistan vain sen, kun ensimmäinen kivulias supistus tuli (heräsin siihen sairaalassa yöllä) ja tiesin heti, että tämä on nyt sitä.

Ap

Vierailija
7/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 23-vuotias ja muistan vieläkin. Oksetti, kramppasi ja väänsi. Kuten kuukautiskivut terävämpinä.

Vierailija
8/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää kunnolla, 9kk synnytyksestä. Onneksi. Saatanpa vielä toisen tehdä jos se minulle suodaan.

Vierailija
9/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää lapset näihin kahteen, monestakin syystä, joten tässä on nyt sitten viimeinen mahdollisuus kokea synnytyskipua. Toivottavasti menisi tällä kertaa hyvin.

Ap

Vierailija
10/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kipua voi muistaa, kun kipu ei juuri nyt "ole päällä".

Ei kai sitä kukaan uudelleen suostuisi tekemään, jos sen kivun muistaisi ;D

Vierailija
11/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnytyskipu minun muistaakseni ole erityisen kovaa kipua. Sellaista tylppää, siedettävää.

Mutta raskaudet (2 kpl) ovatkin olleet sitten sellaista tuskaa, etten kolmatta kertaa jaksa.

Vierailija
12/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut tämä toinen raskaus niin tuskaa, että siinä on jo yksistään hyvä syy olla hankkimatta lisää! Eka oli vielä ihan siedettävä.

Ap

Vierailija
13/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivut / supistukset ei ollut yhtään pahoja, mutta entäs sitten ne jälkisupustukset?!? Huh-huh!!!

Sairaanhoitajat voi tunkea lämminvesipussinsa ja panadolinsa sinne minne aurinko ei paista, sillä ne ei auta mihinkään! Jokaise synnytyksen jälkeen kipu on ollut kestämätön. Hoitajat ihmetellin kun itkin sekä huusin kipua ja kiemurtelin tuskissani... "joku tulee tekemään sinulle kohta akupunktiota, jos olet muka noin kipeä, että et pysty kävelemään". 

Puhtaasti jälkisupistusten takia en enään hanki lisää lapsia.

Vierailija
14/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan viiden vuoden takaisen synnytyksen osalta montakin erilaista kivun ja epämukavuuden tunnetta ja siinä sain sentään epiduraalin. Tämän vuotisen ja puuduttamattoman synnytyksen kipua en muista muuten kuin sellaisia teknisiä tietoja, mihin aikaan alkoi supistus tuntua missäkin kohtaa. Kivun tunteesta ei tule  fyysistä muistoa. Kummassakaan synnytyksessä en ollut kovin kipeä.

Vierailija
15/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullut jonkun muunkin sanovan, että jälkisupistukset olivat kauheita. Mulla ne olivat ainoastaan epämiellyttäviä, eivät nousseet sen muun kivun ja hankalan olon yläpuolelle.

Ap

Vierailija
16/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Aikaa 5v ja 1v enkä juuri muistanut silloin vasta synnyttäneenäkään. Mitkään helpot ei olleet eli 16h sekä toisella käynnistyksellä 7h. Järetöntä kipua viimeiset tunnit ettei edes silmiään voinut avata ja suorastaan tuntui ruumiista irtoamiselta kun hengitin liikaa ilokaasua. Epiduraalitkin sain. Silti jäi hyvä mieli ja menisin vielä neljännenkin kerran (eka kiireellinen sektio ilman supistuksiakaan). Itse kipua en kuitenkaan muista yhtään.

Vierailija
17/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on kunnon kuukautiskivut, saa hieman osviittaa siihen miltä synnytyskipu tuntui. Ihan niitä viimeisien senttien avautumisen kipua on kuitenkin jo vaikeampi muistaa. Repeämisen aiheuttama kipu on unohtunut jostain syystä parhaiten.

Vierailija
18/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 23:24"]

Mä oon kuullut jonkun muunkin sanovan, että jälkisupistukset olivat kauheita. Mulla ne olivat ainoastaan epämiellyttäviä, eivät nousseet sen muun kivun ja hankalan olon yläpuolelle.

Ap

[/quote]

Jälkisupistukset pahenee kuulemma sitä mukaa, mitä useamman on synnyttänyt. Tokalla kerralla oli jo melko kauheat.

Vierailija
19/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 23:24"]

Ap

[/quote]

Jälkisupistukset pahenee kuulemma sitä mukaa, mitä useamman on synnyttänyt. Tokalla kerralla oli jo melko kauheat.

[/quote]

Joo, näin oon kuullutkin, oli jo päässyt unohtumaan. Pitää pyytää kunnolla kipulääkettä, viimeksi ainakin sain aina tarvittaessa ja muutenkin osastolla paapottiin. Toivottavasti tälläkin kerralla osuu kohdalle kivat hoitajat.

Ap

Vierailija
20/27 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumiakipu tuntui kidutukselta: kuin olisi väkivalloin revitty vartalon osia irti. En saanut mitään kivunlievitystä, kun synnytys eteni niin nopeasti.

Ponnistusvaihe tuntui kuin lantio halkeaisi kahtia.

Jälkisupistusten voimakkuus yllätti myös. Kätilö sanoi, että mitä useampi lapsia, sitä voimakkaammat ovat jälkisupistukset.

Olen menossa synnyttämään toista kahden kuukauden päästä. Odotan vähän kauhulla, mutta toivon kidutuksen olevan taas kohtalaisen nopeasti ohi.

Enkä haluaisi kipulääkkeitä tälläkään kertaa, sillä kaikesta tuskasta huolimatta mulla oli tunne, että tiedän, mitä kropassa tapahtuu, tiedän milloin pitää ponnistaa ja missä mennään.