Laivakokki vastaa kysymyksiinne, kysy rohkeasti.
Kommentit (68)
Onko buffeesta suurin osa valmisruokia, jotka vain avataan ja laitetaan esille tai lämmitetään?
Hmm vaikkapa valkosuklaa pannacotta tuoremarja salaatin kanssa näin kesäaikaan.
Kiehauta kerma, sokeri, vaniljatanko ja lisää valkosuklaa ja lopuksi liivate. kaada tarjoiluastioihin ja anna jäähtyä. Tarjoile tuoreiden marjojen kanssa. Jos haluaa voi marjoihin laittaa hieman sokerilientä ja vaikkapa hienoksi hakattua mintunlehteä.
Meidän keittiössä ei paisteta pihvejä uunissa.
Sisälämpö n. 65
osa buffa ruoasta on valmista mm. Kalat tulevat valmiiksi savustettuina, lihapullat ja leikkeleet yms.
Kastikkeet, salaatit, yms tehdään kaikki itse.
Pitääkö paikkansa että merimiehet on kovia panemaan
seksuaalisuudesta sinun on otettava ehkä selvää itse. Eiköhän se ole meidän jokaisen yksityisasia.
Miten vapaat? Vietätkö vapaa-aikaa merillä? Vai siis työvuoron päätyttyä ootat että laiva on satamassa ja meet satamasta kotiin? Entä jos työvuoro loppuu väärässä satamassa? Vai onko ne sijoitettu niin että aina pääsee kotiin vapaille? Monta vapaapäivää on peräkkäin? Tuleeko koti-ikävä?
Ymmärtääkö puolisosi/lapset että joudut olee kotoonta pois pitkiä aikoja?
Plajonko tulee kuukaudessa tilille rahaa? Paljonko saa ostaa slabista? Kuinka pitkä kesäloma sulla on? Entä talvella?
Vietän vapaa aikani harrastusten ja perheen parissa maissa.
Omat vaihtoni tapahtuvat aina samassa satamassa mutta esim. Rahtilaivoilla sitten vain matkustetaan kotiin (bussilla, junalla, lentäen) .
Vapaiden määrä riippuu minkälaista vahtia teen. Se voi olla viikko, 10 päivää tai mitä nyt on sovittu.
Perheeni on tottunut työhöni, ja olen tavannut puolisoni niin että olen tätä työtä jo tehnyt joten se on aina ollut meille arkea. Ja tottakai tulee koti-ikävä, eikös kaikille joskus?
Miten usein räkäiset kunnon räkäklöntin ruokaan?
Palkkani on edelleen TES:in mukainen ja veroprosenttini henkilökohtainen.
Taidatkin tietää jo miten paljon saa ostaa kun osasit käyttää termiä Slabi.
Vuosilomaa kertyy tehtyjen työpäivien mukaan. Mutta jos teen viikko viikko niin olen oikeutettu kahteen 3viikon lomaan vuodessa.
oletko löytänyt useinkin paskavaippoja lautasilta?
-himpulapoika-
Ostatko paljon hajuvesiä laivalta tai vietä tuliaisiksi? Saako niistä henkilökunta-alea? Käytkö itse risteilyllä matkustajana?
En osaa nyt sanoa tuohon vaippa-asiaan koska en työskentele tarjoilija. Keittiössä niitä ei ole tullu vastaan.
Ostan jonkun verran kosmetiikkaa, saamme pienen alennuksen.
Risteilen hyvin harvoin, mutta jos kysessä on tarpeeksi hyvä "syy" saatan lähteäkin risteilylle.
En syö karkkia sen enempää kuin kotonakaan.
äärimmäisen harvoin itseasiassa.
Minuakin kiinnostaisi tuo palkka-asia. Mistä sen tes:n saa nähdä? Laita linkkiä.
Itse olen laivaemäntä ro-pax aluksella ja käteen tulee 2600-2700 eukkaa. Kahden viikon törnit.
Jos olet kerran laivaemäntänä ja kuulut suomen merimiesunioniin niin olettaisin sinun saavan myös jäsenlehden jonka mukana palkkaustiedot aina tulevat vuosittain.
http://www.smu.fi/jasenyys/jasenedut/tyoehtosopimus/
Verotushan on sitten meidän jokaisen oma ja henkilökohtainen asia.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 16:38"]
Vad gör du att spraya den i vit sås lasagne och luktar sill, räkor dåligt
[/quote]
Hyi, ei saa kiroilla!!!
Viimeistelettekö medium pihvit uunissa? Palaako ne muuten pannussa ammattilaisillakin? Mikä asteluku ja aika, jos vaikka 2cm paksu?