Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona: koko päivä mennyt tämän tajuamiseen

Vierailija
30.12.2020 |

Olin sääntömääräisessä työterveystarkastuksessa joulukuun alkupuolella. Siellä lääkäri kiinnitti huomiota mun sairasteluun alkutalven aikana ja kesällä.
Helmikuussa mulla oli ärhäkkä flunssa. Alkoi silmien sidekalvon tulehduksella. Flunssa kesti poikkeuksellisen pitkään, ja,sain silmätulehdukseen antibioottikuurin. Koronasta ei tuolloin ollut puhetta saati koronatestistä, ei taidettu Suomessa paljon testailla vielä helmikuussa. Flunssana sitä lääkärikin piti.
Harrastan kestävyysjuoksua ja juostessa huomasi että toipuminen kesti pitkälle kevääseen. Ongelmana oli hapenotto, ei lihasongelmat tai vastaavat. Tilanne normalisoitui kuitenkin huhtikuussa ja juoksin ihan normaalisti 50 kilsan viikkoja ja heinäkuussa kävin yhdessä pitkässä polkujuoksukisassa, jossa yllätin itseni todella hyvällä ajalla.
Heinäkuun lopussa sairastuin kuumeettomaan keuhkokuumeeseen ja koronatesti otettiin, altistumistilannetta tosin ei ollut ollut. Tulos oli negatiivinen mutta lääkäri halus ottaa vielä toisen koronatestin. Sekin oli negatiivinen, ja toivuin muutenkin aika nopeasti. Pääsin juoksuunkin nopeasti kiinni.
Perheeseeni kuuluu kolme lasta ja mies, eikä kukaan heistä ole koko tänä aikana ollut sairas. Eikä lähipiiri muutenkaan.
Työterveyslääkäri alkoi vängätä että koko mun oireisto viittaa koronaan ja kysyi, saisiko laittaa myt lähetteellä vasta-ainetestiin, koska on mahdollista, että testitulokset ovat olleet virheellisiä ja että vasta-aineita vielä löytyisi ja se olisi nyt hyvä tietää.
Suostuin ja kävin testissä keskussairaalan labrassa, ja tulos tuli tänään. Sen mukaan olen sairastanut koronan, vasta-aine "markkeria" löytyi vaikka muille jakaa. Lääkärin arvion mukaan olen saattanut sairastaa jopa koronan vaikeamman version. Ihmetteli miten h----ssä oon voinut juosta maratoninkin.
Oon tietämättäni saattanut altistaa kymmeniä ellei satoja ihmisiä, vaikka oonkin ollut etätyössä. Mutta sitä en ymmärrä miten kukaan perheenjäsen tai muu henkilö, joiden kanssa oon ollu tekemisissä päivittäin, ei ole sairastunut. Toki satunnaistuttuja on voinut sairastua mutta noin 20 henkilön lähipiiristä kukaan ei oo sairastunut koronaan.
On toi ihme tauti jos noin on.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että tutut on sen sulta saaneet ja sairastaneet oireettomana ja ehkä vielä levittäneet eteenpäin. On outo tauti kyllä. 

Vierailija
2/5 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että tutut on sen sulta saaneet ja sairastaneet oireettomana ja ehkä vielä levittäneet eteenpäin. On outo tauti kyllä. 

Suurin osa tartunnan saaneista taitaa olla oireettomia.

Vierailija
4/5 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tartunnan saaneista taitaa olla oireettomia.

Missä tästä on tietoa?

Vierailija
5/5 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset