Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistiäiti

Vierailija
04.06.2014 |

Miten selviytyä narsistiäidin tekemistä henkisistä vaurioista? Kokemuksia? Oletteko kyenneet normaaliin elämään, parisuhteeseen ja omaan äitiyteen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen narsistiäidin tytär, nyt 45 v. Olen huomannut itsessäni narsistista käyttäytymistä. Väkisinkin käytös, puhe ja tapa toimia yms. tarttuu. Olisi kyllä kiva tietää muidenkin kokemuksia siitä, että onko käyttäytyminen samanlaista kuin narsistiäidillä. Kyllä tavoista pääsee eroon. Tie on vain pitkä ja kapea. Mutta jokaisesta tietoisesta toisin tekemisestä saa voimaa ja iloa. Välillä tuntuu, että äiti on sisälläni eikä minua näy mailla ei halmeilla. Se on todella raskasta. Olen usein miettinyt olenko itse narsisti, mutten ole. Olen pitänyt viimeisen 1,5 vuotta äitiin hyvin vähän yhteyttä. Siitä saa kuulla joka kerta kun hän soittaa ja jos olen vastaillut.

Vierailija
4/10 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:00"]

Itse olen narsistiäidin tytär, nyt 45 v. Olen huomannut itsessäni narsistista käyttäytymistä. Väkisinkin käytös, puhe ja tapa toimia yms. tarttuu. Olisi kyllä kiva tietää muidenkin kokemuksia siitä, että onko käyttäytyminen samanlaista kuin narsistiäidillä. Kyllä tavoista pääsee eroon. Tie on vain pitkä ja kapea. Mutta jokaisesta tietoisesta toisin tekemisestä saa voimaa ja iloa. Välillä tuntuu, että äiti on sisälläni eikä minua näy mailla ei halmeilla. Se on todella raskasta. Olen usein miettinyt olenko itse narsisti, mutten ole. Olen pitänyt viimeisen 1,5 vuotta äitiin hyvin vähän yhteyttä. Siitä saa kuulla joka kerta kun hän soittaa ja jos olen vastaillut.

[/quote]

Se, että olet pyrkinyt ko. käytöksestä eroon ja tiedostat sen, kertoo että et ole narsisti.

Vierailija
5/10 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

diansfknsdämäögnklämöldgshfgadf

Vierailija
6/10 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/10 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ne opitut tavat on aika syvällä, pitää tiedostaa ja huomioida. 

Vierailija
8/10 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkeistä! :)

Vierailija
9/10 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:38"]

Katsele nämä:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/elama_narsistin_kanssa_on_ainaista_kujanjuoksua_80349.html#media=80288

Ja kuuntele nämä:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/kiusaaja_keskellamme_25155.html#media=25169

Minua ainakin auttoi.

[/quote]

Vierailija
10/10 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko uhriin "tarttua" narsistiäidin toimintatavat? Että omassa elämässään sitten käyttäytyy äitinsä tavoin ja tuntee pahaa oloa omasta käyttäytymisestään? Eli ei kuitenkaan ole narsisti, mutta jotkut käyttäytymistavat ovat jääneet, joita itse sitten tiedostamattaan toteuttaa elämässään... Varsinkin siis, jos perheessä on ollut kaksi tytärtä, joista toinen on ollut narsistiäidin "lemmikki", mutta jota äiti on myös kaltoinkohdellut, niin tämä lemmikki sitten käyttäytyy äitinsä tavoin, mutta tuntee pahaa oloa siitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan