Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, pystytkö pelkkään seksisuhteeseen?

Vierailija
30.12.2020 |

Vai alkaako tulla tunteita? Erityisesti naisten mielipiteet kiinnostavat, olenhan itsekin nainen. En ole itse koskaan koettanut varsinaista seksisuhdetta, mutta luulen tuntevani itseni sen verran että tunteita alkaisi tulla. Mietin vaan että onkohan se tyypillistä naista.

Olen tinderissä ja moni mies hakee seksisuhdetta. Ei ymmärrä, ei...niin ja parisuhteessa olen oikeasti himokas nainen.

Nainen, pystytkö pelkkään seksisuhteeseen?

Vaihtoehdot

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksisuhteeseen hankkiudutaan sellaisen miehen kanssa, joka ei noin henkisellä tasolla kiinnosta. Omani (pari puhtaasti seksisuhdetta ollut) ovat olleet minua nuorempia, selvästi vähemmän koulutettuja. Kuitenkin riittävän hyviä tyyppejä, jotka osaa ottaa naisen huomioon. Usein on pelkkä fyysinen suhde alkanut kyllästyttää nopeasti, pelkkä seksi ei saa mielenkiintoa pysymään yllä. Joissain elämäntilanteissa on kuitenkin ollut hyvä ratkaisu.

Vierailija
42/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omat suhteeni myös aivan yhdenyönjutut, ovat alkaneet jostain seksistä, eli ei kai jokaiseen ole silmänräpäyksessä rakastunut! Se kiinnostus siis alkanut aina seksistä. Ja aina olen mennyt heti sänkyyn. Myös oman mieheni kanssa.Nyt toki on sitten rakkautta, ja paljon onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut vastata kysymykseen, koska se on ikään kuin eri maailmasta kuin itse ole. En usko, että pelkkä seksi niitä tunteita voisi herättää, vaan enemmän se sammuttaisi loputkin kiinnostuksesta, jos kerran mitään sen kummempaa ei jutussa ole kuin seksi. Ratkaisevia eivät ole ihastuksen tunteet, vaan kiinnostus itse persoonasta. Olen nimittäin sapioseksuaali.

Vierailija
44/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki omat suhteeni myös aivan yhdenyönjutut, ovat alkaneet jostain seksistä, eli ei kai jokaiseen ole silmänräpäyksessä rakastunut! Se kiinnostus siis alkanut aina seksistä. Ja aina olen mennyt heti sänkyyn. Myös oman mieheni kanssa.Nyt toki on sitten rakkautta, ja paljon onkin.

Samaan tyyliin täälläkin eli jos persoona vaikuttaa kiinnostavalta, niin sitten mukaan on tullut seksi. Ja sekin on osaltaan ratkaisemassa miten suhteelle käy eli miltä se seksi on tuntunut. Avioliittoni alkoi yhden yön suhteesta ja varattukin mies oli (kihlaus loppui siihen iltaan häneltä). Olemme olleet yhdessä jo yli 30 vuotta.

Vierailija
45/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhteeseen hankkiudutaan sellaisen miehen kanssa, joka ei noin henkisellä tasolla kiinnosta. Omani (pari puhtaasti seksisuhdetta ollut) ovat olleet minua nuorempia, selvästi vähemmän koulutettuja. Kuitenkin riittävän hyviä tyyppejä, jotka osaa ottaa naisen huomioon. Usein on pelkkä fyysinen suhde alkanut kyllästyttää nopeasti, pelkkä seksi ei saa mielenkiintoa pysymään yllä. Joissain elämäntilanteissa on kuitenkin ollut hyvä ratkaisu.

Me naiset olemme hyvin erilaisia loppujen lopuksi. Mulle taas tuollainen suhde olisi täysi mahdottomuus sapioseksuaalina. 

Vierailija
46/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä tämä jutun juoni kohdallani onki. 1 lyhkänen suhde alkoi seksistä, 2. Alkoi niin että mies piiritti mua 3 kk (pimppaahan se ennen kaikkea vonku) ~ hengailin sen kaa aina välillä ton 3 kk aikana. Mut sit ku annoin kerran jos toisenkin, kyllähän se suhteeks vaan muodostui, 3. suhde ei alkanut panemisella, mutta julkituodulla voimakkaalla seksuaalisella vetovoimalla, josta sitten pano melko nopeaan ja siinä samalla rakastuminen.

4. Tämä viimeinen, no tämän olin jo pari vuotta sitten tavannu, mut en tehnyt mitään, koska jonkinlainen suhde oli toisen kanssa. Kiinnostukseni häneen perustui ennen kaikkea yhteiseen kiinnostuksen kohteeseen. Kuitenkin kun tuosta 3.sesta erosin, aloin häntäkin ajatella. Satuin näkemään baarissa ja lähdin siitä sitten matkaan & seksiä. Siitä sitten viestittelyä ja uudet treffit, kylläpä siinä sitten huomasin olevani voimakkaasti ihastunut! Mut mies ei enää halunu nähdä ton jälkeen kuin kerran. Lopetti viestittelyn. Luulen että tämä halusi vaan seksisuhdetta minusta ja kun huomasi ja kerroinkin tunteeni, feidas sitten 😕

Ja olen kyllä huomannut senkin, että en taida edes tarvita mitään seksisuhdetta, vaikka siis parisuhteessa haluan sitä paljon. En tiedä oisko sitten oikeasti parempi lähestymistapa, että yrittäis olla vaikka kaveri ennen sekstailua 😳

Ap

Vierailija
47/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osannut vastata kysymykseen, koska se on ikään kuin eri maailmasta kuin itse ole. En usko, että pelkkä seksi niitä tunteita voisi herättää, vaan enemmän se sammuttaisi loputkin kiinnostuksesta, jos kerran mitään sen kummempaa ei jutussa ole kuin seksi. Ratkaisevia eivät ole ihastuksen tunteet, vaan kiinnostus itse persoonasta. Olen nimittäin sapioseksuaali.

No luuletko että mun tunteeni on pelkästä seksistä syntyneet! Kyllä noissa mun miehissä on muittenkin ollut 'sitä jotain', paitsi ehkä ekassa mut olin erittäin nuori ja suhde oli lyhyt.

No joo ehkä seksisuhde ei vaan kiinnosta! Että jonkun tinder "olen hyvä seksissä" & mulle tarpeeks komee panojaakon kanssa lähtisin suhteeseen.. se kai se seksisuhde puhtaimmillaan olisi.

Ap

Vierailija
48/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan jatkan vielä tähän.. Luulen että itsellä sama, eli kiinnostus loppuisi jos ei ole mitään muuta kuin naintia. Esim mulla on nyt yks mies, joka haluaisi seksiä mun kaa (olen siis harrastanut pari kertaa), mutta kun tiedän siitä asioita, että suhde ei millään onnistuisi, niin eipä seksikään tään kaa kiinnosta.

Ja tuo 4. Mies kyllähän mä hänen persoonallisuuteen ihastuin, luulin kivaksi ja kiltiksi. Ei ollutkaan, siksikin pettymys erittäin suuri.

Ap

Vierailija
49/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, luin sapioseksuaalisuudesta ja kyllähän minussa taitaa tuota vikaa juurikin olla 😊

3. Mies mielestäni ennen kaikkea puhui minut sänkyyn "Sapioseksuaalit antavat sanojen vietellä itseään. "

Sitten nyt Tinder matcheissa on kiinnostava mies, joka osaa ennen kaikkea kirjoittaa. En ole edes halunut kysellä häneltä ns. perinteisiä kysymyksiä, joita aika monelle teen.. ettei lumous rikkoutuisi.

En sano nyt että juuri sapioseksuaalinen olisin, mutta kyllä älyllä ja sanoilla on merkitystä.

Ap

Vierailija
50/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luuletko että mun tunteeni on pelkästä seksistä syntyneet! Kyllä noissa mun miehissä on muittenkin ollut 'sitä jotain', paitsi ehkä ekassa mut olin erittäin nuori ja suhde oli lyhyt.

No joo ehkä seksisuhde ei vaan kiinnosta! Että jonkun tinder "olen hyvä seksissä" & mulle tarpeeks komee panojaakon kanssa lähtisin suhteeseen.. se kai se seksisuhde puhtaimmillaan olisi.

Ap

Pyydän anteeksi valikoimistani, tajusin vasta jälkeen päin että et syyttänyt minua vaan kysymystäni "on eri maailmasta". Juu niinhän se onkin, itsekään en pysty pelkkiä seksisuhteita ymmärtämään ja nämä jotka tinderissä hakee seksisuhdetta tai muutan fwb juttuja ovat niin eri maailmasta, että saivat tään kysymyksen esittämään.

Ap

Vierailija
51/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* vauhkoomistani

Vierailija
52/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. On niistä kokemustakin

Vierailija
53/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pyydän anteeksi valikoimistani, tajusin vasta jälkeen päin että et syyttänyt minua vaan kysymystäni "on eri maailmasta". Juu niinhän se onkin, itsekään en pysty pelkkiä seksisuhteita ymmärtämään ja nämä jotka tinderissä hakee seksisuhdetta tai muutan fwb juttuja ovat niin eri maailmasta, että saivat tään kysymyksen esittämään.

Ap

Eipä haittaa, keskustelun avaus oli hyvä, koska asiahan on oikeastaan aika monimutkainen tuon kysymyksen sisällä kuten keskustelustakin ilmenee. Jotkut pystyvät seksiin hyvännäköisen miehen kanssa, vaikka ei olisi muuten yhteistä, toiset eivät halua seksiä ilman ihastumista, jotkut aloittavat seksillä suhteensa jne. Ja onhan elämänvaiheellakin merkitystä. Tinder on tuonut sen, että pitää yrittää vältellä sellaisia miehiä, jotka etsivät vain seksiä ja esittävät haluavansa suhdetta. Ja sitten on mietinnässä, että entä jos itse käyttäytyisi samoin, olisiko se hyvä kuten tuossa aiemmin ketjussa pohdit. Hyvähän se on miettiä asiaa eri kannoilta. Ei niin mustavalkoisesti, jolloin hyvä kysyä muiden näkökantoja.

Vierailija
54/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Breakin news: Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan 50 % suomalaisista naista on kevytkenkäisiä!

Kevyillä kengillä parempi kävellä.

Vierailija
55/59 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!

Ihastuneena/rakastuneena haluan juurikin seksiä, en parisuhteeseen.

En tosin kutsu niitä seksisuhteiksi, vaan romansseiksi.

Ja miehiä kutsun rakastajiksi, en panoiksi.

Olen täysiverinen romantikko, ja muun muassa siitä syystä parisuhteeseen sopimaton.

Seksi on miehen ja naisen välisen olemisen paras osuus, parisuhde ei houkuta ajatuksena tippaakaan.

Vapaasieluna ahdistaa sitoumukset; niin vakituiset työvirat kuin parisuhteetkin.

Vierailija
56/59 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että pystyin, mutta olin näköjään väärässä. Ja tämä on huono homma.

Vierailija
57/59 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pystynyt lyhyitä aikoja, mutta en osaa sanoa pystyisinkö vuosia. Pelkkä tämmöinen suhde vaatii kyllä sen, ettei henkilö ole ainoa eli näitä pitää sitten olla vähintään kaksi kerrallaan. Tämä taas johtuu siitä, että aivoja pitää harhauttaa naisgeeniltä eli vaikka olen seksuaalinen ihminen, pystyn irtoseksiin olen kuitenkin vain hölmö ja evoluution vietävissä. Kun on mennyt sänkyyn, tulee usein tunteita. En ole sitä järjellä saanut koskaan selvitettyä eli vaikka mies olis jollain tavalla mulle muuten väärä, niin aivot sänkyyn päättymisen jälkeen kehittää jotain mystisiä tunteita. Nämä kun saa järkeiltyä pois, seksisuhde on mahdollista. Ja jotta järkeily on helpompaa selittää itselleen, pitää seksisuhteita olla mielellään kaksi, jotta aivot tajuaa että jaahas, en ole oikeasti ihastunut, vaan tunteet kehittyvät biologisella mekanismilla lähes jokaisen seksikumppanin kanssa.

Ainoo puoli mikä seksisuhteissa on miinusta on pelko taudeista, vaikka kumi olisikin. Kun en koskaan tiedä. Eikä seksi oo niin täysivaltaista kun ei voi tautiriskin takia toteuttaa kaikkea.

Vierailija
58/59 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta miehenä en pystyisi. Omalla tyylilläni en näe, mitä minä siitä saisin. Rakkaalleen sitä haluaa tarjota parastaan ja kaikkea mitä tämä haluaa. Pelkästä panemisesta tuntemattoman kanssa en oikein mitään saa irti.

Vierailija
59/59 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Ja on ollut fwb juttu yli vuoden. Vähän sellaista välittämistä ja tykkäämistä on, puolin ja toisin. Mutta parisuhdetta en haluaisi hänen kanssaan. Ei tosin nähdä nyt kovin usein. Ja nyt on minulla tullut kuvioon toinenkin kaveri. Ulkoisesti täysi 10 ja seksi ihan mahtavaa. Hän on kyllä mielessä usein, mutta seksi mielessä. En siis mielestäni ihastunut ole, muuta kuin tuohon fyysiseen puoleen. Koska en mistään parisuhteesta haaveile hänen kanssaan. Enkä oikeastaan kenenkään kanssa, riittää että seksiä saa. Muuten viihdyn yksinkin.