Kun mikään ehkäisy ei käy...
Mitä tekisitte tilanteessani, kun mitkään ehkäisymenetelmät eivät sovi:
Kondomit, pessaarit eivätkä myöskään lateksittomat kondomit käy pahojen allergiaoireiden vuoksi. Ehdoton käyttökielto anafylaksia-riskin takia.
Essure (sisältää nikkeliä) ja kuparikierukka (sisältää kuparia ja hieman nikkeliä) eivät sovi nikkeli ja kupariallergian vuoksi. Kuparikierukka on testattu, essurea lääkäri ei suostu kokemusten perusteella edes harkitsemaan.
Pillerit, renkaat ja muut hormonivalmisteet ovat kiellettyjen listalla aurallisen migreenin sekä veritulppariskin vuoksi.
Ikäni vuoksi en pääse sterilisaatioon ja ehkäisytietokoe ei toimi kunnolla epäsäännöllisen kierron takia.
En usko, että olen ainoa näin hankalassa tilanteessa oleva. Kokemuksia kaipaisin.
Kommentit (27)
Eikö minipilleritkään käy? Niitähän käytetään yleensä kohonneen veritulppariskin takia?
Mites mirena, siinähän ei tietääkseni ole veritulppariskiä ja sopii ainakin joillekin migreenistä kärsiville.
Migreeni paheni myös minipillereistä, joten nekään eivät käyneet.
Tähän asti lääkärit eivät ole suostuneet kirjoittamaan lähetettä perinteiseen sterilisaatioon.
No, kyllä se on sitten abortin paikka. Mitään muutahan ei voi ajatella.
Jos ei tosiaan käy mikään ehkäisy ja sterilisaatioon ei pääse, niin sitten sen on vaan joko raskaus tai sitten harrastetaan vain suuseksiä ja käsihoitoa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 19:01"]Migreeni paheni myös minipillereistä, joten nekään eivät käyneet.
Tähän asti lääkärit eivät ole suostuneet kirjoittamaan lähetettä perinteiseen sterilisaatioon.
[/quote]
Yritä vielä eri lääkäriltä. Jos sulla ei täyty noi kriteerit muun ehkäisyn vaikeudesta, en sitten tiedä kellä.
Miten vanha olet? Ikäraja ei ole kaikkialla niin korkea kuin Suomessa.
Keskeytetty yhdyntä tai kierron laskeminen toimii melko hyvin, mutta tietysti vain silloin jos raskaaksi tuleminen ei ole maailmanloppu kun se riski kuitenkin on.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 18:34"]Mitä tekisitte tilanteessani, kun mitkään ehkäisymenetelmät eivät sovi:
Kondomit, pessaarit eivätkä myöskään lateksittomat kondomit käy pahojen allergiaoireiden vuoksi. Ehdoton käyttökielto anafylaksia-riskin takia.
Essure (sisältää nikkeliä) ja kuparikierukka (sisältää kuparia ja hieman nikkeliä) eivät sovi nikkeli ja kupariallergian vuoksi. Kuparikierukka on testattu, essurea lääkäri ei suostu kokemusten perusteella edes harkitsemaan.
Pillerit, renkaat ja muut hormonivalmisteet ovat kiellettyjen listalla aurallisen migreenin sekä veritulppariskin vuoksi.
Ikäni vuoksi en pääse sterilisaatioon ja ehkäisytietokoe ei toimi kunnolla epäsäännöllisen kierron takia.
En usko, että olen ainoa näin hankalassa tilanteessa oleva. Kokemuksia kaipaisin.
[/quote]
Saat sterilisaation jos asia on noin kuten sen kirjoitit, tosin aurallisen migreenin kanssa voi käyttää mm.minipillereitä. Millainen geenivirhe sinulla on? Siis kun mainitsit nuo veritulppariskit? Riskihän nousee kaikilla käyttäjillä......
Riittäisikö miehelläsi ikä sterilisaatioon?
Ehkäisytietokone?:) uusi, innovatiivinen ehkäisykeino, joka oikein käytettynä pitäisi olla ihan toimiva.. Ehkäisytehoksi lupaillaan 97 % täysin hormonittomasti. Itselläni ei ole tästä kokemusta, mutta olen pohtinut tähän vaihtamista.
Tee kaikki nämä joka kerralla:
Ehkäisytietokone
Keskeytetty yhdyntä
Varmuudeksi vielä ehkäisyvaahtoa tappamaan siittiöt
Surkea tuuri jos tulet raskaaksi.
Vieläkö joku pitää keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona? Osa miehistähän erittää siittiöitä koko yhdynnän ajan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 19:59"]Vieläkö joku pitää keskeytettyä yhdyntää ehkäisykeinona? Osa miehistähän erittää siittiöitä koko yhdynnän ajan.
[/quote]
Niillä, jotka eivät eritä, se toimii. Ekalla kerralla kun oltiin loppuun asti tulin raskaaksi. Paska homma on se, ettei voi tietää, kumpaan ryhmään oma mies kuuluu.
Keskeytetty yhdyntä ehkäisee paremmin kuin ei mitään ehkäisyä, mikä mulla olisi ainoa vaihtoehto. Toki pillerit ehkäisisivät paljon todennäköisemmin, mutta se ei paljon lämmitä jos niitä ei voi käyttää.
En tietenkään kenellekään suosittele keskeytettyä, jos raskaaksi tulo olisi katastrofi.
Keskeytetty yhdyntä laskee raskauden mahdollisuutta merkittävästi verrattuna siihen ettei ehkäise mitenkään. Ehkäisyteho noin 73% "käyttövirheiden" kanssa, täydellisessä käytössä teho 96%. Esim. varmana ehkäisynä pidetyt pilleritkin on vain 92% tehokkaat käyttövirheiden kanssa. Toki pillerit siis paljon parempi kuin keskeytetty, mutta ei niin tehokas kuin yleisesti ajatellaan, eikä keskeytetty niin huono, kuin yleisesti ajatellaan.
Mulla on vähän sama ongelma. En voi käyttää pillereitä, minulle ei voi asettaa kierukkaa, eikä tehdä sterilisaatiota ja kondoomit hiertää verille. Mies on jonossa vasektomiaan, mutta kun se jono on melkoisen pitkä. Emme ole mitään kovin hyvää keinoa keksineet, koitetaan löytää riittävän hellävaraisen kortsuja.
Hei mene käymään Ayurvedisella lääkärillä (Indialainen lääketiede) joka on nyt jo alkanut olla tosi suosittu myös Suomessa.
Monet kasvit ja yrttit nostavat naisella testosteroni taso ja estä raskaksi tuleminen. Tiedän nyt äkkiseltä että tavallinen sipuli nosta rajusti testosteroni taso naisella,mutta kuinka paljon on just sinulle riittävästi se voi sanoa vain asiantuntia. Muuten mitä koske tavallisesta ehkäisyystä niin nekiin yhtä hyvin voivat pettä. Joten kumppani muutenkiin pitäisi olla luotettava.
Ayurvedisen lääkärin vastaanotolle pääse Helsinkissa ja muistakseni Tampereella. Kyseinen lääketiede on lyömätön-siitä vaan Lääketehtaat pistivat villselle jotta ei sotkisi heidät rahabisnes. Suosittelen kääntyä sen puolelle. Vastaanotolla on päteviä lääkäreitä ja pystyssä on sen takia,että sana kulkee.
Sterilisaation voi saada erityissyistä, kuten siksi, että henkilön mahdollisuudet ehkäistä raskautta millään muulla tavalla ovat erityisen huonot, myös alle 30-vuotiaana.
Tiedän myös useita ihmisiä, jotka ovat jo nuorina teettäneet ulkomailla sterilisaation.
Itsellä ei noin pahoja oireita, mutta senverran ikäviä kuitenkin, että mielummin eläisin vaikka ilman seksiä kuin kärsisin niistä. Mussa onneksi taitaa olla se ero suhun, että olen aina halunnut lapsia, joten uskalsin käyttää keskeytettyä "ehkäisynä" ja mulla se toimikin monta vuotta, joku muu olisi saattanut tulla raskaaksi heti. Nyt olen raskaana mutta ikä riittää jo sterilisaatioon, jonka aion ehdottomasti hankkia sitten kun lapsiluku on täynnä. Lasten ikäeroja sitten yritetään säädellä keskeytetyllä, vaikka siitä ei ole oikeaksi ehkäisyksi, todennäköisyyksiin voi vaikuttaa silläkin.