Lapsi nysväsi kaverinsa kanssa sisällä kauniina kesäpäivänä
Pelasivat taas puhelimillansa. Komensin pihalle. Hetken päästä totesin pelien jatkuvan sielläkin. Nyt lähtee meidän pojan puhelimesta pelit pois. Entä kaverin? Ikää 8 v.
Kommentit (9)
Niinpä, miksi on pakko? Onko kivaa kun lapsi palaa auringossa? Mitä hänen pitäisi ulkona tehdä? Pelata jalkapalloa? Mitä itse teet? Kyttäätkö sisällä eteisessä etteivät lapset tule sisälle?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:14"]
Mitä itse teet?
[/quote]
Istuu kerrankin rauhassa koneella selaamassa av:ta kun ei ole lapset häiriöksi!
=D
Voi että mä vihasin lapsena fraasia "kaunis kesäpäivä"! :D
Kaikki hauska ja kiinnostava tekeminen (mun tapauksessa lukeminen, piirtäminen, kirjoittaminen ja soittaminen, joskus pelaaminen ja telkkarikin) pihaleikki-iästä ohikasvettua oli sisällä. Toki tietty kirjan kanssa saattoi mennä uloskin, mutta paljon mukavampaa lukeminen oli sisällä, missä ei aurinko häikäissyt eikä paarmat kiusanneet.
Minä kuulun juuri noihin lapsena ja nuorena pakkoulkoilutettuihin. Aikuisuudessa parasta on kun saan olla sisällä viileässä lukemassa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:07"]
Miksi on muka pakko tehdä sitä ja pakko tehdä tätä KUN ON KESÄ? Verenmaku suussa nyt te perkele nautitte, kun mä käsken ja kun nyt on kesä -tyyliä...
[/quote]
Minäkin ajattelen periaatteessa, että ulkona olisi hyvä olla ainakin vähän, mutta silti olen antanut poikamme nysvätä sisällä päivät (välillä yksin, välillä kaverin kanssa). Illalla ollaan sitten käyty pyörälenkillä tms.
Poika oli väsynyt kiireisen kevään jälkeen ja nyt nauttii täysin rinnoin hiljaisista päivistä sisällä (pikkuveli on mummolassa). Levätköön nyt ja nauttikoon, kun on kerrankin aikaa.
täällä yks mitä on ajettu kauniina kesäpäivänä ulos. Ja kaikki lomat mökillä. En vietä ulkona aikaa kun se pakollinen lapsen kanssa puistossa ja mökillä en käy kuin kerran kesässä, enkä ikinä ole yötä.
karhunpalveluksen teette lapsille pakottamalla.
Sen verran inhottava ja painostava ilma oli tänään, että nautimme sisätilojen viileydestä ihan hyvillä mielin.
No onko pojalla sitten riittävästi tekemistä siellä ulkona? Onko teillä ulkopelivehkeitä? Isoa pihaa lähellä jossa voi hengata? Metsää, jossa voi puuhata kaikkea hauskaa? Säälittää välillä katsoa noita kerrostalon pihalle ajettuja lapsia, jotka roikkuvat keinussa ja potkivat käpyjä aikaa tappaakseen. (Kun äidit ovat ilmeisesti jo takavarikoineet ne puhelimetkin, mutta eivät antaneet mitään tilalle.)
Miksi on muka pakko tehdä sitä ja pakko tehdä tätä KUN ON KESÄ? Verenmaku suussa nyt te perkele nautitte, kun mä käsken ja kun nyt on kesä -tyyliä...