Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinua nakitettu pyytämättä lapsenvahdiksi?

Vierailija
04.06.2014 |

Kun olimme vielä itse lapsettomia, miehen veljellä oli tapana tulla meille käymään 2 ja 4v lasten kanssa ja tuosta vaan jätti ne mun vahdittavaksi ja miehen kanssa alkoivat värkätä jotain autotallissa tai tietokoneella. Vaimonsa varmaan pakotti ottamaan aina lapset mukaan. Ei siitä mitään, mutta nuo lapsi oli ihan mahdottoman vilkkaita ja omatoimisia, ei voinut jättää sekunniksikaan vahtimatta.

Sitten kun tätä oli tapahtunut muutaman kerran, tajusin jo vetää takkia päälle kun auto kurvasi pihaan, ja lähdin omille asioille. Loppui sitten ne lasten kanssa yllätysvierailut, kun miehen veli joutuikin itse juoksemaan lastensa perässä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/29 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininähän näitä tapahtui samoin, kun sitä juhlissa yllättäen oletettiin ilolla ryhtyvän tarjoilijaksi/tiskariksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritettiin häissä pistää lastenvahdiksi heti kun tulin juhlapaikalle mutta kieltäydyin heti. Eivät olleet ilmiselvästikään varautuneet kieltävään vastaukseen ..

Vierailija
4/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein. Lapsen päiväkotikaverin äiti soittaa, että Emmu tulisi niin mielellään yökylään ja sitten tuo sen lapsen perjantaina klo 18, noutaa pois sunnuntaina klo 19. Sovitaan toki vain yksi yö, mutta lauantaina aamulla tulee soitto, että hei, ei nyt päästä hakemaan, voiko olla iltaan ja illalla tulee soitto, että voiko olla toisen yön.

Vierailija
5/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlissa minulle yritetään työntää kaikki lapset, koska katson omien 2v tuplien perään. Kuulemma kivasti sujuu leikit, vieraan lapsen vanhemmat menevät hakemaan kakkua ja kahvia olettaen, että minä olen heidänkin lapsensa vahtina. En ole. Kun haluan lapsille herkkuja, otan omat mukaan ja menemme kahvipöydä ääreen mekin, jolloin muut lapset jäävät vaille vahtimista ja tekevät pahojaan. Sitten minulle tullaan ihmettelemään, miksi en katsonut perään. Olen joka kerta yhtä hämmästynyt, että kuka, minäkö, ehtisinkö näiden tuplien ohessa muidenkin lapset hoitamaan.

Vierailija
6/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset taluttanu käsistä pitäen lapsia sinne autotalliin? Itse olen myös huomannut, että jotenkin lapset jäävät jalkoihini ja vanhemmat katoavat. Varsinkaan kun minulta ei olla kysytty, en voi tietää olevani vahdissa ja vain lähden jonnekkin. Sanomatta mitään. Samoin kuin muutkin ovat mitään sanomatta poistuneet paikalta.

Vierailija
7/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella usein. Lapsen päiväkotikaverin äiti soittaa, että Emmu tulisi niin mielellään yökylään ja sitten tuo sen lapsen perjantaina klo 18, noutaa pois sunnuntaina klo 19. Sovitaan toki vain yksi yö, mutta lauantaina aamulla tulee soitto, että hei, ei nyt päästä hakemaan, voiko olla iltaan ja illalla tulee soitto, että voiko olla toisen yön.

Jos et osaa kieltäytyä niin älä valita.

Vierailija
8/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enkä päästäisi edes tontilleni tuhoamaan paikkoja. On huonoja kokemuksia. Mitään ei korvata jos jotain hajoo, vaan se on sen vastuulla kuka kotiinsa päästää. En ala vahtimaan ja ohjaamaan jos vanhemmilla ei ole mitään otetta siihen hommaan eikä ole käytöstapojakaan opetettu. 

Vierailija
9/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein? Kai sä nyt yhdestä kerrasta viisastuit?

Vierailija
10/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi usein kieltäydyin, ei sitä lopulta enää yritetty ujuttaa minun vastuulle. Minulla on muutenkin tapana sanoa suoraan, ettei tule epäselvyyksiä.

Vierailija
11/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luo tuli yökylään sovitusti lapsi. Äitinsä lupasi hakea lapsen seuraavana päivänä puolen päivän aikaan lapsensa kotiin. Ei kuulu, ei näy hakijaa. Iltapäivällä soitan lapsen äidille. Hän on linnanmäellä puolisonsa ja toisen lapsensa kanssa. 

Ajan linnanmäelle viedäkseni lapsen äidilleen. Siellä koko jengi tulee kyytiini, ja kuljetan porukan heidän omaan kotiinsa. Ajoa tuli sitten reippaasti. Ei kiitosta, ei pahoittelua saati bensarahaa.

Tällaista kruisailua ei oltu sovittu.

Vierailija
12/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein.

Vierailija
13/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun luo tuli yökylään sovitusti lapsi. Äitinsä lupasi hakea lapsen seuraavana päivänä puolen päivän aikaan lapsensa kotiin. Ei kuulu, ei näy hakijaa. Iltapäivällä soitan lapsen äidille. Hän on linnanmäellä puolisonsa ja toisen lapsensa kanssa. 

Ajan linnanmäelle viedäkseni lapsen äidilleen. Siellä koko jengi tulee kyytiini, ja kuljetan porukan heidän omaan kotiinsa. Ajoa tuli sitten reippaasti. Ei kiitosta, ei pahoittelua saati bensarahaa.

Sovittehan te sen siinä vaiheessa viimeistän, kun koko joukko tuli sun kyytiin. Olisit siinä vaiheessa sanonut,e ettäa)sulla ei valitettavasti ole aikaa ajaa heidän kotiinsa kun on joku muu tärkeä meno nyt tai b) haluat kyytiajasta ja bensoista 30€ korvauksen.

Vierailija
14/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla ja meillä on mm. hevosia muiden maatilaneläinten lisäksi.

Jokaikinen puolituttukin on ollut tumppaamassa lapsia meille. Milloin ratsastamaan, milloin kesää viettämään, milloin viikonlopuksi, milloin "leikkimään". Eikä mene kaaliin, ei.

No, löimme pihalle portit. Portista päästetään vaan ne, ketkä kutsutaan. Voitte kuvitella, mitä meistä puhutaan.

Ei ihmisillä ole kuitenkaan aikaa ja voimia vahtia nykypäivän lapsia, joilla ei ole sääntöjä, ei tapoja, ei minkäänlaista kunnioitusta, eikä ne osaa olla edes vaipatta kuin vasta viskarissa. Isommat sitten saavat raivareita ja kulkevat nenä luurissä lähimpään sähkölankaan. Kuka pelkää koiria ja kuka kirkuu, kun ampiainen pörrää.

Piha on täynnä koneita, suuria eläimiä, lampi löytyy ja monia muita vaaranpaikkoja myös. En todella juokse päivääni vieraiden lasten perässä. Saati laita heille ruokaa.

Mikä tämänpäivän ihmisissä on vikana, kun toisen elämän kunnioittaminen on niin hemmetin vaikeaa?

Vierailija
15/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovittehan te sen siinä vaiheessa viimeistän, kun koko joukko tuli sun kyytiin. Olisit siinä vaiheessa sanonut,e ettäa)sulla ei valitettavasti ole aikaa ajaa heidän kotiinsa kun on joku muu tärkeä meno nyt tai b) haluat kyytiajasta ja bensoista 30€ korvauksen.

Kaikki eivät ole noin suoria. Kun itse osaa käyttäytyä, niin jotenkin aina luulee/toivoo muidenkin osaavan.

Itse ainakin inhoan sitä, että minun tulee olla vanhemman asemassa muille aikuisille.

Vierailija
16/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panit varmaan estoon?

Vierailija
17/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kutsui minut kerran kahville luokseen, menin ja kun aikaa oli kulunut noin 20 min niin hän sanoi että "ai niin mulla on hieman menoa ihan kohta, sä varmaan voit jäädä tänne ja vahtia jonia pari tuntia?"

Vierailija
18/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tän palstan perusteella aika avuttomia lapasia, jotka saa tekemään melkeen mitä vaan ku vaan pyytää.

Vierailija
19/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä anoppilassa kyläillessä. Heräsin omien lasten kanssa aikaisin, niin ensin putkahti miehen veljen porukan makkarista yksi ja pian perään toinen serkku. Lasten vanhemmista alkoi sitten kuuluskella vasta lasten päiväuniaikaan. Hohhoijaa, kylläpä nukuttikin. Ai kun kiva, täällä ne serkukset leikkii niin nätisti, siinähän ne menee kaikki samalla, eiks nii, hehheh. Joka. Helvetin. Kerta. Pian en mennyt enää mukaan, kun tiesin että olivat myös tulossa.

Vierailija
20/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli ihan kuin se mitä meillä aikanaa tapahtui, paitsi että tää olikin mun tekemä aloitus! Melkein 10 vuoden takaa =)