Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko vielä lisää avautumisia introverteilta?

Vierailija
04.06.2014 |

Väärässä eivät ole vain suomalaiset ekstrovertit, vaan koko muu maailma myös.

http://yle.fi/uutiset/tietokirjailija_hiljaisia_suomalaisia_pidetaan_muualla_outoina_ja_tyhmina/7277534

t. ambivertti

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen extrovertti kansainvälisessä firmassa ja ei oikein uskota suomalaiseksi. Tässä firmassa myös pitää puhua päälle. Koskaan ei ole tullut negatiivista palautetta.

Vierailija
2/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:24"]

Minä olen extrovertti kansainvälisessä firmassa ja ei oikein uskota suomalaiseksi. Tässä firmassa myös pitää puhua päälle. Koskaan ei ole tullut negatiivista palautetta.

[/quote]

Harvinaisen hyvin ymmärretty avaus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:24"]

Tässä firmassa myös pitää puhua päälle.

[/quote]

Siis kukaan ei ymmärrä ketään, koska kukaan ei saa kenenkään puheesta selvää? Hyvä firma varmaan, juu on. Mites teidän stressitasot, montako kertaa vuodessa ne katsotaan? Entä unettomuutta, vaihdevuosivaivoja, onko niitä ja miten paljon?

Vierailija
4/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan käsitä tuota, että suomalaisen asiakaspalvelijan tulisi palvella ulkomaalaisia heidän kulttuurinsa mukaan.

Minä raukka kun luulin, että ulkomaanmatkoissa on muunmuassa se viehätys, että pääsee tutustumaan toisen maan kulttuuriin.

Ja toisekseen, kuinkahan reilua se mahtaa olla suomalaisia asiakkaita kohtaan, että kassa -ihan vaan kulttuurikysymyksen vuoksi- päästäisi turisteja kiilaamaan?

Vierailija
5/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti oli tarkoitettu sille joka sanoi että extrovertit ovat huonosti käyttäytyviä, sori en lainannut sitä tekstiä :) Hiljaa kuunteleminen ja oleminen sopii toki kirkkoon ja vanhempien naisten kansoittamiin seuroihin MUTTA ei sillä kyllä piruvie pärjää kansainvälisissä suhteissa.

Vierailija
6/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti ja sosiaalisissa tilanteissa ihan normaali keskustelutaitoinen ihminen. Hiljaisuus ei muuten ole mikään "suomalaisten introverttiys", vaan osa maamme keskustelukulttuuria.

Vierailija
7/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:15"]

:D Hauska otsikko. Sisäänpäinkääntyneisyyteen tai, kun ap niin haluaa, introverttiyteen, ei avautuminen varsinaisesti kuulu. 

[/quote]

Kas, olet viime viikkoina sitten jättänyt lukematta ne ketjut jotka ovat asiaa käsitelleet.

Vierailija
8/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. pystyn olemaan ihmisten kanssa ja toimimaan asiakaspalvelussa, mutta mieluiten olen yksin ja haluan lähes  kaiken vapaa-ajan viettää kotosalla. toisille seuraelämä tuo voimaa ja energiaa, minua ihmisten seura väsyttää. 

Vierailija
9/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, millaista avautumista haluat asian tiimoilta?

Voin sanoa jotain itsestäni, viihdyn kotona, mieluiten yksin. Osaan käyttäytä, joten töissä pärjään erittäin hyvin, pärjään myös tutussa porukassa vapaalla hyvin, mutta jos olen vieraassa porukassa, niin olen seinäruusu koko komeudessaan :) Mutta, osaan kyllä käyttäytyä kohteliaasti ja totta, voin olla tyhmä, kuten näemmä muu maailma ajattelee... Tottahan se sitten on.

Se, mikä mua harmittaa on, että lapsenikin ovat samanmoisia, olen yrittänyt toimia parhaani mukaan, jotta eivät olisi samanlaisia, mutta ovat ehkä jopa pahempia. Tutussa porukassa pärjäävät, mutta muuten nysväävät kotona ilman irl-kontakteja.

Vierailija
10/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja japanilaiset tulevat hyvin juttuun tämänkin asian suhteen. Jännä, ettei kukaan kyseenalaista japanilaisten älyä tai käytöstapoja, mutta suomalaiset sen sijaan saavat paskaa niskaansa...

Vierailija
11/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti. Pärjään ihmisten kanssa siinä kuin muutkin, mutta juuri koskaan ei ole mikään pakko saada seuraa, vaan viihdyn myös yksikseni pitkiäkin aikoja. Elämä on turvallisempaa, kun ei ole niin riippuvainen muista.

Vierailija
12/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys sen kuin loistaa. Koittajaa vajakit tajuta että sosiaalisuus ja seurallisuus, ovat edelleen eriasioita. Hyvin sosiaalinen ihminen, voi olla todella epäseurallinen ja se tarkoittaa siis sitä että ihminen käyttäytyy....... huoh.

Vierailija
13/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:15"]

Suomalaisten ongelma ei ole introverttiys, vaan käytöstapojen puute, haluatko arvata mitä suomalaisesta "ekstrovertista" ajatellaan ulkomailla? 

Suomalainen ekstroverttina itseään pitävä täysin vailla käytöstapoja oleva ihminen, jonka sosiaalisuus koostuu muiden päälle puhumisesta, toisten loukkaamisesta, ja itsestään puhumisesta? 

Multa on usein kysytty tuollaisesta suomalaisekstrovertista, että onko se kunnossa, eli vihjaus on sitä kohti, että kyseessä ns. kylähullu, joka sen takia vittuilee muille ja hölöttää muiden päälle.

[/quote]

Useissa kulttuureissa päällepuhuminen on normaalia, kuten USA, Britit ja useimmat euroopan maat. Suomessa pikemminkin poikkeuksellisesti odotetaan toisen vuoroa ja siksi ulkomailla suomalaisista ihmetellään, miksi eivät puhu. Kun eivät tahdo keskeyttää.

Vierailija
14/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minkälaista avautumista vielä haluat?

Vierailija
15/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps*

Kumman paljon nuo introvertit jaksavat avautua ollakseen sulkeutuneita.

Vierailija
16/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten ongelma ei ole introverttiys, vaan käytöstapojen puute, haluatko arvata mitä suomalaisesta "ekstrovertista" ajatellaan ulkomailla? 

Suomalainen ekstroverttina itseään pitävä täysin vailla käytöstapoja oleva ihminen, jonka sosiaalisuus koostuu muiden päälle puhumisesta, toisten loukkaamisesta, ja itsestään puhumisesta? 

Multa on usein kysytty tuollaisesta suomalaisekstrovertista, että onko se kunnossa, eli vihjaus on sitä kohti, että kyseessä ns. kylähullu, joka sen takia vittuilee muille ja hölöttää muiden päälle.

Vierailija
17/17 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Hauska otsikko. Sisäänpäinkääntyneisyyteen tai, kun ap niin haluaa, introverttiyteen, ei avautuminen varsinaisesti kuulu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi