Oletko sinä tai joku perheestäsi sairastanut flunssaa nyt joulun tienoilla, oletteko käyneet korona-
Kommentit (29)
Perinteinen joka joulun jälkeinen flunssa päällä, juuri kävin hakemassa nenäsumutteen ja panahotit. En todellakaan lähde testiin tuhlaamaan verorahoja ja tukemaan täysin turhaa testausta. Etenkin, kun kaverit on ravanneet testissä joka kerta, kun nenä vähän vuotaa ja aivan turhaan.
Puoli perhettä sai koulusta flunssan. Totta kai käytiin testeissä, se on ohje. Ja kiinnostaa kyllä tietää onko koronaa.
Ei olla menty testiin, oltu jo ennen oireita kolme päivää ja nyt oireiden aikana vain oman perheen kesken. Jos ensi viikolla kun koulut ja työt alkaa vielä joku flunssainen niin sitten testiin.
Minulla on ollut sunnuntai-illasta lähtien nuha, mutta en ole käynyt testissä. Pitkät vapaat menossa, joten olen pystynyt olemaan ihan vaan kotona.
Enpä viitsi lähteä testiin, se ei muuta tilanteessa mitään.
Eli koronaa voi olla Suomessa nyt lukuja enemmän, mutta siitä ei vain tiedetä, kun ihmiset eivät käy testeissä.
On ollut flunssaa ja tietenkin olen käynyt testissä. Aivan helvetin käsittämätöntä, että testissä ei käydä jos kipeenä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli koronaa voi olla Suomessa nyt lukuja enemmän, mutta siitä ei vain tiedetä, kun ihmiset eivät käy testeissä.
No tuliko yllätyksenä, ettei kaikki käy testeissä?🤣 mitä helkkaria se testi muuttaa tilannetta? Kotona voi sairastaa, ilman että on määrätty pysymään kotona. Täysijärkinen älysi jo ennen uutisointia nuo joulun vähäiset koronaluvut, että mistähän johtuisi...
Vierailija kirjoitti:
On ollut flunssaa ja tietenkin olen käynyt testissä. Aivan helvetin käsittämätöntä, että testissä ei käydä jos kipeenä ollaan.
Tuleeko joku ihmeparantuminen, kun tökätään tikulla nokkaan?
Ollut tänä vuonna kaksi flunssaa. En ole missään testeissä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kaikki oireilevat on koko tänä aikana käyneet testissä. En usko olevan pelkästään joulun ajan ilmiö.
Ei ole, olen pessyt käsiä ja käyttänyt maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kaikki oireilevat on koko tänä aikana käyneet testissä. En usko olevan pelkästään joulun ajan ilmiö.
Ei tosiaankaan käy kaikki. Jos voi ihan kotona sairastaa ilman saikkua, niin miksi sitä menisi.
3-vee oli kipeä ja testattiin samalla kun tarvitsi lääkärin hoitoa😊Oltu koko loma kyllä kotona niin kuin oli tarkoituskin.
Testissä käyminen on kansalaisvelvollisuus.
No kun moni ei näköjään ymmärrä, niin jos ei testissä käydä, niin koronatapauksia ei löydetä. Siten ei päästä myöskään tekemään jäljityksiä eikä etsimään altistuneita ja asettamaan heitä karanteeniin. Kun altistuneet eivät tiedä karanteenitarpeesta niin koronan leviäminen ei pysähdy.
Testaamattoman koronatartunnan kantajan perheenjäsenet eivät myöskään tiedä ottaa tartunnantorjuntaa riittävän vakavasti, kun ei ole varmuutta siitä, että kyseessä on nimenomaan korona. Tartunnan saanut saattaa myös vähätellä tilannetta, jos ei tiedä taudin olevan koronaa. Näin hän saattaa herkemmin käydä vaikka kaupassa, jos oireet ovat vähäiset. Todettu tartunta sen sijaan käynnistää lähimmäisavun tai kunnallisen kauppa-avun.
Ja vielä testauksen kautta viranomaiset ja päättäjät saavat tietoa koronan levinneisyydestä, koronatoimien kohdentamistarpeesta ja oikea-aikaisuudesta. Jos ihmiset eivät käy testissä, viranomaisilla ei ole parasta mahdollista tietoa rajoituksista ja resursseista päätettäessä.
Kyllä ollaan käyty, monta kertaa.
En ole käynyt koska olen pelkästään kotona ja testiin joutuisin menemään julkisilla.
Mitäpä tuota käymään, jos ei edes saikkua tarvitse.