Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä vauvan nukuttamiseen

Vierailija
04.06.2014 |

Eli siis, tiedän, että tämä on omaa syytäni, mutta olen ajautunut tilanteeseen jossa vauva ei nukahda kuin minun viereeni parisänkyyn.

Siitä olen sitten itse nukkumaan mennessäni nostanut hänet omaan sänkyynsä, jossa nukkuu tyytyväisen koko yön.

Nyt vauva on alkanut liikkumaan, joten pitäisi saada hänet nukutettua oman sängyn turvaan.

Ikää 9kk. Vinkkejä, kuinka onnistuitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärsitte väärin, nukuttamiseen menee noin 5 min, mutta omaan sänkyyn nukuttamisessa olisi se etu, että jos vauva herääkin esim. tunnin päästä enkä ole vielä mennyt itse nukkumaan (siirtänyt omaan sänkyyn), niin putoamisen vaaraa ei ole. Sekavasti selitetty..

AP

Vierailija
2/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 22:47"]

Nyt ymmärsitte väärin, nukuttamiseen menee noin 5 min, mutta omaan sänkyyn nukuttamisessa olisi se etu, että jos vauva herääkin esim. tunnin päästä enkä ole vielä mennyt itse nukkumaan (siirtänyt omaan sänkyyn), niin putoamisen vaaraa ei ole. Sekavasti selitetty..

AP

[/quote]

Mitä jos nostat vauvan sinne omaan sänkyyn heti, kun hän on nukahtanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa :D Onko pakko odottaa yli tuntia? Mikset voi siirtää lasta jo ennenkun lähdet itse omiin puuhiin?

Vierailija
4/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri. Minäkin nukutin vauvani vieressä makoilemalla. Nostin vauvan aina omaan sänkyynsä heti kun oli nukahtanut. Sen huomaa kyllä, kun lapsi nukkuu sikeästi, eikä herää nostamiseen.

Vierailija
5/10 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barrikadit sänkyyn - meillä laitoin tyynyjä petarin alle joka suuntaan - tai vaihtoehtoisesti peitot lattialle sängyn viereen, eli jos putoaa niin ainakin pehmoiselle alustalle.

Vierailija
6/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä taitaa muutenkin olla sellainen vaihe, ettei millään malttaisi nukahtaa. Meilläkin oli, vaikka vauva ei ollut koskaan nukahtanut viereeni vaan aina omassa sängyssään. Ei siinä auta paljon muu kuin oma kärsivällisyys ja jatkuva toisto siihen, että nyt on nukkumisen aika. Joskus meilläkin vauvaa rauhoiteltiin lähemmäs tunti ennen kuin lopulta väsähti.

Tokihan voisit nukkumaan laittamista siirtää enemmän miehellesi.

Vierailija
7/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon juurikin tehnyt samoin kuten sinä ap, enkä koe sitä mitenkään ongelmaksi? Mielestäni lapsen on hyvä tankata illalla turvaa ja läheisyyttä, jotta yökin sujuisi levollisemmin. Molemmat lapset nukkuneet alta parin kuukauden ikäisestä täysiä (8-9h) yöunia. Nykyään nuo 2- ja 4-vuotiaat lapset nukkuvat lähes poikkeuksetta kellon ympäri (omassa huoneessaan) :) Edelleenkin saatan iltaisin olla vierellä lukemassa satua tai silittelemässä päätä, kun lapset niin toivovat. Lapset ovat pieniä vain hetken... En koe sitä stressaavana jos tunti-pari vierähtääkin illalla lasten "nukuttamisessa", päinvastoin...

Vierailija
8/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lisää...itselläni siis parhaillaan myös 3-kuukautinen vauva :)

Vierailija
9/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta kuin jonkinlainen unikoulu. Meilläkin sellainen on edessä kunhan vaihdetaan ensin huonejärjestelyitä. Meidän "vauvalla" on ikääkin jo 1,4 v ja nukkumaanmeno on todella hankalaa ollut aina. Tosin tällä on allergioita ja siksi ei unikoulua suositeltu pienempänä. Nyt on aika hyvä tilanne ja sellaista voisi yrittää. Jotkut lapset ovat myös iltavirkkuja, kuten meidän. Ei edes pikkuvauvana nukahtanut aikaisin ja nykyään jos nukahtaa jo klo 22 niin olen todella tyytyväinen. Tämä myös pärjäsi hyvin 9 tunnin yöunilla, silloin kuin muut ikäisensä nukkuivat 12 tuntia eikä ole unet siitä vieläkään pidentyneet. Kai tämä joskus helpottaa. Viimeistään teininä luulisi nukkuvan paljon.

Vierailija
10/10 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää vielä, että ei siis suinkaan vetele kokonaisia 9 tunnin unia niinkuin tuosta nyt voi ymmärtää. Vielä pari kuukautta sitten heräili todella monta kertaa yössä huutamaan ja vatsavaivoja on nimenomaan öisin paljon. Nyt heräilee pari kertaa yössä ja kerran yössä annan vellipullon, jotta uni jatkuisi parempana. Tästä pitäisi päästä pikkuhiljaa eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi