Miten saa suolen toimimaan joka päivä?
Kommentit (46)
Syö tarpeeksi kuituja. Kirjaudu kiloklubiin ja seuraa sen ravintosuosituksia, itse huomasin että kuitumäärä jäi hyvin pieneksi vaikka luulin syöväni niitä paljon
Sitä mäkin ihmettelen.
Ruisleipä saa vatsan erittäin kipeäksi ja jumiin.
Usean litran veden juonti ei auta.
Ei säännöllinen liikunta.
Ei runsas salaatti jokapäiväisessä ruuassa.
Ruokavaliossa tarpeeksi rasvaa, kasviksia ja vettä. Tällä mulla alko toimimaan joka päivä entisen 2x viikossa sijaan.
magnesiumia illalla, gluteeni ja sokeri pois ruokavaluosta. maitotuotteita maltilla. liikuntaa, paljon kasviksia. irselläni ainkin nämä auttoivat saaman vatsn toiminnan normaaliksi.
Tarpeeksi nestettä, kuitua ja liikuntaa.
Minulla suoli toimii pari kertaa viikossa. Kevennyn aina puolitoista kiloa session jälkeen.
Salainen aseeni: anaaliseksistä pitävä mies. Toimii.
Kannattaa syödä usein mutta pienehköjä määriä. Ruuansulatus on yksilöllistä, toisilla se vaan on hitaampaa. Tiettyyn pisteeseen asti voi itse vaikuttaa.
Mulla ainakin aamukahvin jälkeen iskee paskahätä useammankin kerran
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:13"]Lakulla :)
[/quote]
ummetustahan laku aiheuttaa?
Spelttikuitujauhe sekoitettuna juotavaan jogurttiin toimii mulla. Aloitan sillä jokaisen aamun ja kaikki vatsavaivat on tiessään. Toki juon myös paljon vettä ja katson muutenkin mitä syön. Mutta toi kuitujauhe on todellakin muuttanut elämän.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:17"]
[/quote]
[/quote]
Laku on tehokas laksatiivi.
Kuitupitoinen ruoka tasaisin väliajoin, runsas vedenjuonti. Ruisleipä kannattaa jättää vähemmälle ja samoin kofeiini tai mikä vain, mikä ei sovi vatsalle. Maitohappobakteerit tai enterotabletit voi ottaa kokeiluun, jos helpottaisivat.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 23:17"]
[/quote]
[/quote]
Laku on tehokas laksatiivi.
[/quote]
mä oon aina luullu toisinpäin.. aavee onkin sivistävä foorumi :)
Hyvin toimii joka aamu, tarvittaessa päivällä uusinta.
-PenttiSetä-
pellavansiemenrouhetta ripottelen ruokiin
Kerro ruokavaliostasi, BMI ja liikuntatottumukset?