Postipaketteja ei saada pakettiautomaatteihin kun pösilöt eivät hae pakettejaan pois sieltä.
Just tuli viesti että jakeluun lähtenyttä paketti ei saatu pakettiautomaattiin kun ei ole tilaa. Koitetaan huomenna uudestaan.
MIksi te tilailette tavaraa kun ette selvästikään tarvitse niitä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas naiivia porukkaa, eiköhän ole Postin tehtävä laittaa pakettiautomaatteihin RIITTÄVÄSTI paikkoja paketeille, tästähän on todellisuudessa kyse, eli Posti alimitoittanut automaatit.
Syy on Postissa.
PS Enkä hae paniikissa pakettiani heti kun ilmoitus saapuu, vaan kun on AIKAA siihen, tässä on muutakin mietittävää kuin joku minuuttiaikataulu paketissa, jota olet ensin odottanut pari viikkoa.
Tämän alapeukuttaneilta perustelut?
Jos bussi on täynnä, onko se niiden matkustajien syy, vai liikennöitsijän, joka ei laita tarpeeksi busseja?
Sinun mielestä niiden matkustajien.
Kilometrinkin kävelymatka on maalaisläskeille aivan mahdoton ponnistus.
Tilaavat turhaa tavaraa. Sellaista ei kiinnosta hakea ennen kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Toisille on postipaketti maailman tärkein asia, ja se kuulostaa aika köyhälle elämälle (henkisesti), jos ainoa ilo on postipaketti.
No totta helkkarissa mä haluan omat ostokseni (joskus jopa etukäteen maksetut) mahdollisimman nopeasti itselleni, etenkin jos olen tilannut kirjoja tai apteekkitavaraa tai ruokaa (MatSmart best).
Ehkä sitten ne pakettiensa turhaanmakuuttajat tilaavat juurikin kaikenlaista tarpeetonta roskaa känni-illan iloksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatte tavaroista joita ette edes halua heti? En tajua.
Minulle shoppailu tuottaa iloa. Haluan ostamani tavarat käyttöön.
Eli olet kuin malttamaton lapsi, hetikaikkimullenyt.
-Aikuinen ihminen ei odota pakettia ensin 2 viikkoa ja sitten ryntää minuutissa hakemaan sitä kun ilmoitus tulee.
-Oletko edes aikuinen?
Tässä on aika paljon muutakin elämässä kuin sinun kiire paketteihin.
Olet siis oikein malliesimerkki ihmisestä joka ostaa tavaroita joita ei edes tarvitse, koska et niitä heti hae.
PERUSTELE miten se liittyy tarpeeseen, että pitäisi HETI hakea?
Lapsi olet: -Odotat ensin kaksi viikkoa, miten pärjäsit sen ajan ilman tuotetta, et siis tarvitse sitä, kun et tarvinnut ennen sen saapumistakaan?
SELITÄPPÄ TÄMÄ.
Vierailija kirjoitti:
Sataan kertaan käsitelty palstalla mutta menköön vielä kerran:
Kyseessä on kierre. Pakettini menee huittsin vidduun koska lähimmässä automaatissa ei ole tilaa. Kestää useamman päivän kun pääsen itse sinne huittsin vidduun hakemaan pakettiani (koska ei autoa yms). Saman aikaisesti kaikkien huittsin viddussa asuvien paketit menee hevon-kuuseen, koska automaatissa ei ole tilaa... ja kas, kierre pahenee.
Postin viime aikojen hankaluuksien takia kansa ei luota pakettien tuloon ajoissa. "Ehtiihän sen hakea, kun on myöhässä tai hukassa kuitenkin."
Vierailija kirjoitti:
No ei kai jaksa hakea jotain harmaata villalankaa. Jos siellä olis jotain hienoa, hakisivat äkkiä.
Joo, ei harmaita villalankoja, kiitos. Mä hain mun siniset ja vihreät silkki-alpakkalangat heti noutoilmoituksen saavuttua (tuli sopivasti vähän ennen lounastaukoa, eli hain ne ruokatunnilla). Pääsin joululomalla aloittamaan uuden villatakin neulomista. <3
Olen laittanut kaikki posti boxiin ja jopa siellä oli täynnä, se boxi, mutta palvelupiste oli auki ja sinne oli siirretty.
Olen päässyt helpommalla, en tilaa mitään netistä, ostan kivijalkakaupasta. Saan tuotteen heti mukaan ja voin liikkeessä valita oikean koon.
Joo, joulun alla yksi sankari palautti kerralla kahdeksan vaatekaupan pakettia Postin tiskillä. Eikö nyt voi vähän pienempiä vaatetilauksia tehdä? Ei ihme, että pakettiautomaatit on täynnä kun porukka tilailee kymmenen tuotetta kerralla kokeiluun. Onneksi osa kaupoista on alkanut tekemään väliaikaisia tilauskieltoja asiakkaille, jotka väärinkäyttävät ilmaista palautusta. Sitä ei ole alunperin tarkoitettu tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas naiivia porukkaa, eiköhän ole Postin tehtävä laittaa pakettiautomaatteihin RIITTÄVÄSTI paikkoja paketeille, tästähän on todellisuudessa kyse, eli Posti alimitoittanut automaatit.
Syy on Postissa.
PS Enkä hae paniikissa pakettiani heti kun ilmoitus saapuu, vaan kun on AIKAA siihen, tässä on muutakin mietittävää kuin joku minuuttiaikataulu paketissa, jota olet ensin odottanut pari viikkoa.
Jos bussi on täynnä, onko se niiden matkustajien syy, vai liikennöitsijän, joka ei laita tarpeeksi busseja?
Ei meidän ruokakauppaan mahdu viisinkertaisesti lokerikkoja, ei oikeastaan edes kaksinkertaisesti jos jotain muuta ei poisteta sitä ennen tieltä.
Lokerikoissa saisi olla max 2 vuorokautta hakuaikaa jonka jälkeen paketin voi hakea postikonttorista. Tällä saisi kierron nopeutumaan jo jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Aikuinen ihminen ei odota pakettia ensin 2 viikkoa ja sitten ryntää minuutissa hakemaan sitä kun ilmoitus tulee.
-Oletko edes aikuinen?
Olet siis oikein malliesimerkki ihmisestä joka ostaa tavaroita joita ei edes tarvitse, koska et niitä heti hae.
Lapsi olet: -Odotat ensin kaksi viikkoa, miten pärjäsit sen ajan ilman tuotetta, et siis tarvitse sitä, kun et tarvinnut ennen sen saapumistakaan?
SELITÄPPÄ TÄMÄ.
Joskus tuote on vaurioitunut matkalla - tai se on jopa pakattu vaurioituneena. Valituksen käsittelyssä saattaa mennä aikaa paljonkin, samoin rahojen palauttamiseen. Mitä pikemmin reklamaation tekee, sitä parempi.
Esimerkki: Viime vuonna tilasin vähän kalliimpia kynsilakkoja. Paketti oli ehjä, mutta haisi hieman lakalle hakiessani sen. Kun avasin sen, lakkapullot oli kääritty kuplamuoviin, joka oli ehjä mutta yksi pulloista oli täysin sirpaleina, ja tahrinut muut pullot kynsilakkaan. (mm. muurannut toisten korkit kiinni). Lakkaa ei kuitenkaan ollut vuotanut muovikääreen ulkopuolelle. Oletettavasti kyseinen lakkapullo oli ollut rikki jo pahvilaatikkoon pakattaessa.
Jouduin tekemään reklamaation kaksi kertaa (valokuvien kanssa) ennen kuin minulle lähetettiin korvauksetta uudet lakat.
Miten Posti on onnistunut tässä?
Kun muut yritykset mokaavat, yritys saa asiakkaat kimppuunsa. Kun Posti mokaa, asiakkaat käyvät muiden asiakkaiden kimppuun :D Erinomainen suoritus Postilta.
Ei kai kaikki tavaroiden tilaajat voi olla autottomia tai kyydittömiä? Epäilen että vähemmistönä on nuo busseilla kulkijat jotka eivät millään pääse kauempana olevaan automaattiin. Varmasti suurin osa tilaajista hakee pakettinsa nopeaan tahtiin ja syy ruuhkiin on vaan huonosti mitoitetut automaattien kapasiteetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Oletko edes aikuinen?
SELITÄPPÄ TÄMÄ.
Jaa, mä kyllä seuraan pakettien kulkemista ParcelTrackingin avulla haukkana. Mitä pikemmin tulee noudettavaksi, sen parempi. (Kaksikin viikkoa on pitkä aika, ennen koronaa ulkomaanpaketit saattoivat tulla jopa viikossa.) Tosin mä en tilaa muuta kuin juttuja joita oikeasti haluan ja tarvitsen, en vain nettishoppailun ilosta. Olen tosin tilannut netistä tavaraa jo parinkymmenen vuoden ajan - ehkä nämä, jotka eivät viitsi noutaa ostoksiaan eivät ole kovin kokeineita verkkokauppojen käyttäjiä, eivätkä tiedä, miten homma toimii..?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kaikki tavaroiden tilaajat voi olla autottomia tai kyydittömiä? Epäilen että vähemmistönä on nuo busseilla kulkijat jotka eivät millään pääse kauempana olevaan automaattiin. Varmasti suurin osa tilaajista hakee pakettinsa nopeaan tahtiin ja syy ruuhkiin on vaan huonosti mitoitetut automaattien kapasiteetit.
No mutta on niin vaikeaa ennustaa ruuhkia. Joulukin tuli taas tänä vuonna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Oletko edes aikuinen?
SELITÄPPÄ TÄMÄ.
Jaa, mä kyllä seuraan pakettien kulkemista ParcelTrackingin avulla haukkana. Mitä pikemmin tulee noudettavaksi, sen parempi. (Kaksikin viikkoa on pitkä aika, ennen koronaa ulkomaanpaketit saattoivat tulla jopa viikossa.) Tosin mä en tilaa muuta kuin juttuja joita oikeasti haluan ja tarvitsen, en vain nettishoppailun ilosta. Olen tosin tilannut netistä tavaraa jo parinkymmenen vuoden ajan - ehkä nämä, jotka eivät viitsi noutaa ostoksiaan eivät ole kovin kokeineita verkkokauppojen käyttäjiä, eivätkä tiedä, miten homma toimii..?
Minä en seuraa haukkana. Minulla on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy on Postissa.
Ei meidän ruokakauppaan mahdu viisinkertaisesti lokerikkoja, ei oikeastaan edes kaksinkertaisesti jos jotain muuta ei poisteta sitä ennen tieltä.
Lokerikoissa saisi olla max 2 vuorokautta hakuaikaa jonka jälkeen paketin voi hakea postikonttorista. Tällä saisi kierron nopeutumaan jo jonkin verran.
No ehkäpä kannattaisi kiireen vilkkaa sitten poistaa jotakin. Tai siirtää automaatti jonnekin missä on tilaa. Pakettien määrä ei nimittäin ainakaan vähene tulevaisuudessa. Luulisi että postissakin se ymmärrettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Oletko edes aikuinen?
SELITÄPPÄ TÄMÄ.
Minä en seuraa haukkana. Minulla on elämä.
Mulla ilmeisesti sitten on kiireettömämpi ja rennompi elämä, kun pystyn käyttämään pari minuuttia päivässä pakettiseurantaan netissä. Joskus jopa teen sen työaikana - palkka kuitenkin juoksee koko ajan. :D
Hm. Kaatuukohan sitten joillekin lastenhoito ja kaikki muu sellainen niin pahasti päälle, että eivät kykene tekemään mitään muuta kuin stressaamaan ja hääräämään hiki otsalla? Se selittäisi tuon pakettisumankin. (Etenkin, jos perheessä käy vain mies töissä ja hän käyttää koko ajan ainoaa autoa, eli pikkuvaimo ei pääse kotipihan hiekkalaatikkoa pidemmälle...)
Yksi syy muiden joukossa lienee että paketteja menee väärille henkilöille. Näin kävi minulle. Mutta itsellä koputti järki nouto hetkellä sen verran, että tajusin että minun on otettava tuo väärä paketti mukaan tai automaatti tulkitsee lokeron vapaaksi. Paketin omistaja löytyi nopeasti Facebookin kautta. Jos ei olisi löytynyt, olisin vienyt sen postin konttoriin.
Myöhemmin kuulin että toisillekin käynyt esim sitä että kun on ollut lähettämässä automaatilla pakettia, niin luukussa onkin jo ollut paketti. Kenties tällainen noutamaton väärälle henkilölle tullut?
Mutta aikamoinen riski paketeilla joutua minne vaan...
Naiset tilaavat itkuisena ja juopuneena tavaraa jota eivät oikeasti halua. Kun se tulee automaattiin, ei sitä haeta, vaan annetaan palautua itsestään. Nämä sitten täyttävät automaatit.
Tämä kuvio näkyy näissäkin vastauksissa.