Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin laihduttaa, mutta en jaksa nälkää...

Vierailija
03.06.2014 |

Kuuluuko laihdutukseen aina nälkä? Tuntuu, että kun syö vähäkalorisesti niin aina on nälkä. Paremmat keinot ovat tervetulleita... Jos laihdutat ilman nälkää, niin mitä syöt? Ja minkälaisia määriä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Kun syö tarpeeksi rasvaa eikä proteiineja, ei tule nälkää. Lisäksi pitäisi syödä minimissään 1500 kcal/päivä, http://patrikborg.blogspot.se/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

Vierailija
2/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo kasviksia, maitorahkaa,hedelmiä. Jätät makeita ja vaaleita vehnäjauhoja pois. Muista veden juonti. Mäkin yritän saada painoa pois. Yritetään yhessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että kun juo paljon lievästi lämmintä vettä, niin näläntunne menee

ohi. Sitä en tiedä, toimiiko.

J-P

Vierailija
4/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloitaa tupakkakan poltto. Se vie nälän.

Vierailija
5/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:13"]Ei kuulu. Kun syö tarpeeksi rasvaa eikä proteiineja, ei tule nälkää. Lisäksi pitäisi syödä minimissään 1500 kcal/päivä, http://patrikborg.blogspot.se/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

[/quote]

No mun kulutukseksi on laskettu 1400 kaloria. Mä lihoisin vaan jos söisin 1500 kaloria tai enemmän.

Vierailija
6/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kuuluu aina nälkä, kun laihdutan =(. Ehkä sen ei tarvis olla niin, mutta mun elämä on nykyään pelkkää nälkää. Laihdutin lähemmäs 20 kiloa ja jotta se pysyy poissa, niin kärsin nälkää joka helvetin päivä. Paitsi viikonloppuisin, kun syön paljon ja herkkuja. Arkena on jatkuva nälkä, aina vaan. Jos yhtään annan periksi arkena, niin se näkyy heti kiloina lauantaina. Mä olen ihan väsynyt tähän. Tai tämäkin menee sykleissä. Nyt on aallonpohja, olen väsynyt ja masentunut ja makeanhimo on jokaisessa elämäni minuutissa mukana. En voi ajatella muuta kuin kinuskikarkkeja ja keksitaikinaa, aamusta iltaan =(.

Vierailija
7/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tuollaista vesi hommaa ollenkaan.

Jos olet yhtään katsonut laihdutusohjelmia, huomaat, että joillain on vaikeutena syödän niin paljon kuin pitäisi, varsinkin silloin kun laihduttamiseen liittää liikunnan.

Vierailija
8/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tulee juotua paljon. Yritän juoda sitä napostelun korvikkeena. Kiireessä tulee sorruttua vaikka mihin pikaratkaisuihin, syötyä pullaa kokouksissa jne. Pitäisi löytää tasapaino ja saada pahimmat verensokerin heittelyt pois... ap

Vierailija
9/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:23"]

Kyllä mulle kuuluu aina nälkä, kun laihdutan =(. Ehkä sen ei tarvis olla niin, mutta mun elämä on nykyään pelkkää nälkää. Laihdutin lähemmäs 20 kiloa ja jotta se pysyy poissa, niin kärsin nälkää joka helvetin päivä. Paitsi viikonloppuisin, kun syön paljon ja herkkuja. Arkena on jatkuva nälkä, aina vaan. Jos yhtään annan periksi arkena, niin se näkyy heti kiloina lauantaina. Mä olen ihan väsynyt tähän. Tai tämäkin menee sykleissä. Nyt on aallonpohja, olen väsynyt ja masentunut ja makeanhimo on jokaisessa elämäni minuutissa mukana. En voi ajatella muuta kuin kinuskikarkkeja ja keksitaikinaa, aamusta iltaan =(.

[/quote]

Ihan kuin mun näppikseltä! Joten, I feel you, sister....

Vierailija
10/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:13"]Ei kuulu. Kun syö tarpeeksi rasvaa eikä proteiineja, ei tule nälkää. Lisäksi pitäisi syödä minimissään 1500 kcal/päivä, http://patrikborg.blogspot.se/2013/01/ei-alle-1500-kcal.html

[/quote]

No mun kulutukseksi on laskettu 1400 kaloria. Mä lihoisin vaan jos söisin 1500 kaloria tai enemmän.

[/quote]

Kuka ja missä on laskenut? 

Vierailija
11/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että miehillä ja naisilla laihutus on vähän erilaista. Muistan yhden 

kaverin (mies), joka laidutti syömällä vain ranskanleipää ja vichyä.

J-P

Vierailija
12/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet sekoita nälkää mielitekoihin? Itse ainakin toisinaan tunnen oloni piankin hyvän aterian jälkeen nälkäiseksi, vaikka oikeasti tekisi mieli vain napostella jotakin.

Vierailija
13/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:36"]Oletko varma, ettet sekoita nälkää mielitekoihin? Itse ainakin toisinaan tunnen oloni piankin hyvän aterian jälkeen nälkäiseksi, vaikka oikeasti tekisi mieli vain napostella jotakin.

[/quote]

Voi olla näinkin.. Napostelu on ongelmani. Ap

Vierailija
14/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi nälkää, nyt takana 20kg. Syön viidesti päivässä:

Aamu: 250g rahkaa, 100g marjoja, 10g vehnäleseitä

Lounas: 100g lihaa, vähintään 200g kasviksia (esim salaattia saa tunkea aika paljon, kun puoli lautasellista on vain noin 25g)

Välipala: 100g raejuustoa, 100gmarjoja tai sokeroimatonta mehukeittoa

Päivällinen: Sama kuin lounas + treenipäivinä 40g riisiä/makaronia tai 170g perunaa

Iltapala: 250g rahka, 100g marjat

Lisäksi otan oliiviöljyä noin 10g päivässä sekä teelusikallisen vehnänalkioöljyä.

Kaloreita tulee vaihdellen 1000-1400kcal, eikä ole ikinä nälkä. Syön 2-3h välein.

Vierailija
15/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:31"]

Voi olla, että miehillä ja naisilla laihutus on vähän erilaista. Muistan yhden 

kaverin (mies), joka laidutti syömällä vain ranskanleipää ja vichyä.

J-P

[/quote] Ja sai vitamiinit mistä?

Vierailija
16/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:19"]

Joku sanoi, että kun juo paljon lievästi lämmintä vettä, niin näläntunne menee

ohi. Sitä en tiedä, toimiiko.

J-P

[/quote]

Mulle taas on kerrottu että syanidia kun vetää niin nälkä lähtee, mutta sivuvaikutuksena lähtee sitten henkikin...

Vierailija
17/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:39"]

Lounas: 100g lihaa, vähintään 200g kasviksia (esim salaattia saa tunkea aika paljon, kun puoli lautasellista on vain noin 25g)

Päivällinen: Sama kuin lounas + treenipäivinä 40g riisiä/makaronia tai 170g perunaa

Lisäksi otan oliiviöljyä noin 10g päivässä sekä teelusikallisen vehnänalkioöljyä.

Kaloreita tulee vaihdellen 1000-1400kcal, eikä ole ikinä nälkä. Syön 2-3h välein.

[/quote]

Varmasti toimii, jos on valmis unohtamaan ruoasta sen nautintopuolen eikä ruoanlaittokaan kiinnosta. Huh, miten yksipuolisia ruoat olisikaan, jos ainoa vaihtuvuus olisi se, ottaakaako tänään kanaa vai jauhelihaa ja tuleeko kylkeen salaattia vai höyrytettyjä kasviksia. Eikä niitä mausteita vaihtamallakaan kauhean pitkälle pötkitä.

Vierailija
18/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös laihduttamassa 20 kg urakkaa ja 15 kg on lähtenyt liikkumalla ja syömällä suunnilleen vähähiilihydraattisen ruokavalion mukaan. Jos olisi enemmän rahaa, käyttäisin myös konjak-juuresta tehtyä kuitulisää, joka tekee kylläisen olon. Silloin ei tarvitsisi käydä tätä jatkuvaa sisäistä taistelua syömisestä.

Vierailija
19/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös laihduttamassa 20 kg urakkaa ja 15 kg on lähtenyt liikkumalla ja syömällä suunnilleen vähähiilihydraattisen ruokavalion mukaan. Jos olisi enemmän rahaa, käyttäisin myös konjak-juuresta tehtyä kuitulisää, joka tekee kylläisen olon. Silloin ei tarvitsisi käydä tätä jatkuvaa sisäistä taistelua syömisestä.

Vierailija
20/46 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:39"]

[/quote]

Varmasti toimii, jos on valmis unohtamaan ruoasta sen nautintopuolen eikä ruoanlaittokaan kiinnosta. Huh, miten yksipuolisia ruoat olisikaan, jos ainoa vaihtuvuus olisi se, ottaakaako tänään kanaa vai jauhelihaa ja tuleeko kylkeen salaattia vai höyrytettyjä kasviksia. Eikä niitä mausteita vaihtamallakaan kauhean pitkälle pötkitä.

[/quote]

Minä olen pärjännyt näin jo vuoden päivät. Rahkan makua vaihtelen marjoja vaihtelemalla, raejuustoa taas mehukeiton maulla.

Ja ruoka! Siitä vasta saakin vaikka ja mitä. Ei ne kaikki ainekset tarvitse olla erikseen lautasella.

Esim: lihapullia ja höyrytettyjä kasviksia. Kanawokkia. Kanasalaattia. Jauhelihasalaattia. Tonnikalasalaattia. Jauheliha-riisi-sipulipaistosta. Lohta ja kasvislisuke. Lohisalaattia. Seitä ja kasviksia. Jauhelihatäytteisiä paprikoita. Spagettia ja jauhelihatomaattikastiketta. Tonnikalapihvejä. Tortilloja kaalikääreessä. Jauhelihakeittoa. Kanakeittoa. Tofuwokkia. Katkarapusalaattia. Possuwokkia. Grillattuja pihvejä ja kasviksia. Täytetty kesäkurpitsa. Jauhelihapihvejä ja uunitomaatteja. Possupihvi, salaattia ja itsetehtyjä ranskalaisia bataatista tai perunasta. Makarooni-jauheliha-kasvislaatikko. Munakkaat (lihan voi silloin tällön korvata kananmunallakin). Maidoton makaroonilaatikko ja salaattia kylkeen. Kylmäsavulohisalaattia. Munakasrullia. Pihviä ja tomaattisipulisalaattia. Kalakeittoa. Kaalikääryleitä. Pulled porkkia, kasvislisäke ja bataattiranuja.

Luettelenko lisää?