Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoit epäsuoraan ilkeilyyn?

Vierailija
30.12.2020 |

Jos toinen ihminen, jolla tiedät olevan katkeruutta sinua kohtaan, ilkeilee sinulle rivien välissä, miten reagoit?

Miten reagoit epäsuoraan ilkeilyyn?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tajuan ilkeyden siinä tilanteessa, heittäydyn teennäisen kohteliaaksi.

Jos tajuan ilkeyden vasta jälkikäteen, murehdin sitä hetken, ja otan etäisyyttä ilkeilevään henkilöön, mikäli mahdollista. Jos ei ole mahdollista ottaa etäisyyttä (esim. lapseni opettaja), olen jatkossa häntä kohtaan jäätävän kohtelias.

Vierailija
22/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän, että toisella on katkeruutta minua kohtaan, ehdotan, että puhumme katkeruuden aiheuttaneesta asiasta, kunnes se on selvitetty niin, ettei hänen enää tarvitse epäsuorasti tunteitaan minuun purkaa.

Ja luulet että sinun lässytystäsi jää joku kuuntelemaan?

Jos haluaa jonkinlaista suhdetta minuun ylläpitää, selvittää asiat kanssani suoraan. Jos ei halua selvittää, en minä siinä sitten paljon menetä, jos yksi passiivis-aggressiivinen ihminen katoaa elämästäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läheinen pyrin selvittämään asiaa, jos joku tuttu tai työkaveri tai etäisempi kaveri, olen joko kohtelias/ystävällinen tai teeskentelen etten tilanteessa huomannut, ja myöhemmin en ole enää tekemisissä ellei ole pakko. Sama jos en tilanteessa huomaa vaan vasta myöhemmin ja näin käy melko usein ettei osaisikaan vastata mitään. Somessa mykistän tilit vaikka tekis mieli lakata seuraamasta mutta saa ne huonot energiat noinkin piiloon ja eipähän tule kyselyjä. Tällaiset ihmiset kyllä jaksaa vuosienkin päästä tykätä mun harvoista postauksista vaikka olen piilottanut eikä olla missään tekemisissä oltu. Ajattelemattomia vai mielenvikaisia, tiedä sitten. Ja tietääkö joku miten toisen tarinat saa pysyvästi piiloon instassa ettei ne tule siihen seurattujen tarinajonoon? Joskus sinne pomppii ihmisiä joiden ei tarvitsisi.