Miten reagoit epäsuoraan ilkeilyyn?
Jos toinen ihminen, jolla tiedät olevan katkeruutta sinua kohtaan, ilkeilee sinulle rivien välissä, miten reagoit?
Kommentit (23)
jankonbetoni-reaktio kirjoitti:
Vinosti suuttuen.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten vino suuttumus ilmenee?
Vierailija kirjoitti:
Vinosti suuttuen.
Vähän samoin kuin se vino ilkeily. Kohteeltaan osin salassa ja erilaisena reageerauksena kuhin mitä kohde odotti saavansa
Vierailija kirjoitti:
Vinosti suuttuen.
Tai siis oikeastaan siten ettei palkitse ilkeilijää vaan jäädyttää itsensä tunteettomaksi ja reakoi viiveellä joskus myöhemmin, käyttäen toimintatarmoksi muuntuneen piilovihansa ja kytöraivonsa milloin millähi tavalla: esimesimerkiksi jonkin matheriaalin tuhoamiseen, esineiden riepoitteluun ja kolisteluun, liikenneraivoamiseen, huutoon ja kiroiluun, räyhämusan huutatukseen tai saaden huikeasti aikasta, tehden vaikkapa rästiin jääneitä kirjallisia ja/tai konkreettisia töitä
Teen vinoilevalla kommentilla selväksi, että huomasin ilkeilyn, mutta en välitä siitä paskaakaan.
Ilkeilijät servataan. Yleensä nuo ilkeilijät ovat onneksi niin tyhmiä, että heidät on ihan todella helppo servata niin, etteivät sen jälkeen enää tiedä, mitä tehdä ja miten reagoida.
En osaa reagoida siihen, mutta en sen jälkeen enää pidä ko henkilöstä ja se näkyy myöhemminkin siinä, miten häntä kohtelen ja miten puhun hänestä muille.
En pidä yhteyttä, enkä lue viestejä. En halua pilata elämääni millään kettuilulla mitä en ystävällisenä ihmisenä ansaitse.
Jos se toinen ihminen olisi hyvin läheinen eli vaikka puoliso, kysyisin suoraan, ilmaisin loukkaantuneeni sekä haluaisin keskustella asiasta.
Jos taas rivien välissä ilkeilijä olisi etäisempi ihminen kuten kaveri, työkaveri tms., en reagoisi mitenkään eli olisin kuin ilkeilyä ei olisi tapahtunut.
Jos joku valitsee ilkeillä epäsuorasti, ei ehkä voi olettaa, että suoraan kysymisestä olisi edes hyötyä – luultavasti hän kieltäisi ilkeilleensä. Eikö se ole motiivi ilkeilyn epäsuoruudelle alun perinkin?
Hyvin läheisen ihmisen kohdalla sen sijaan on parempi nostaa kissa pöydälle eli pitää kysyä suoraan ja yrittää keskustella asiasta, koska hänen kanssaan pitää jatkaa yhteistä elämää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilijät servataan. Yleensä nuo ilkeilijät ovat onneksi niin tyhmiä, että heidät on ihan todella helppo servata niin, etteivät sen jälkeen enää tiedä, mitä tehdä ja miten reagoida.
Mitä tuo servaaminen on?
Katkaisen välit sellaiseen ihmiseen, jolla on tapana ilkeillä. Kiero ihminen harvoin myöntää tahallista ilkeyttään edes asiasta suoraan kysyttäessä.
Äänestän jaloillani. En ole tekemisissä, ellei ole pakko. Jos on, olen psyykkisesti täysin irtautunut. Tämä ihminen lakkaa olemasta mitenkään relevantti minulle. Hänen ajatuksensa ovat minulle se ja sama.
Harrastan usein tuota ja ai että mä nautin kun reaktio on tuo ”oliko tuo tarkoitettu minulle”.
Siihen vastaan joko ”mietipä sitä pikku päässäsi” tai sitten en mitään 😅
Yhyy yhyyyy joku oli iiilkeäää 😫😭
Jos tiedän, että toisella on katkeruutta minua kohtaan, ehdotan, että puhumme katkeruuden aiheuttaneesta asiasta, kunnes se on selvitetty niin, ettei hänen enää tarvitse epäsuorasti tunteitaan minuun purkaa.
Hankkikaa_vittu_paksumpi nahka_saatanan_persekipeät_ämmät!
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedän, että toisella on katkeruutta minua kohtaan, ehdotan, että puhumme katkeruuden aiheuttaneesta asiasta, kunnes se on selvitetty niin, ettei hänen enää tarvitse epäsuorasti tunteitaan minuun purkaa.
Ja luulet että sinun lässytystäsi jää joku kuuntelemaan?
en mitenkään, mielessäni kuitenmin pidän ihmistä yksinkertaisen tyhmänä, mutta en tuo tätä julki, koska tyhmä ei voi tyhmyydelleen mitään.
up