Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit epäsuoraan ilkeilyyn?

Vierailija
30.12.2020 |

Jos toinen ihminen, jolla tiedät olevan katkeruutta sinua kohtaan, ilkeilee sinulle rivien välissä, miten reagoit?

Miten reagoit epäsuoraan ilkeilyyn?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinosti suuttuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankonbetoni-reaktio kirjoitti:

Vinosti suuttuen.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten vino suuttumus ilmenee?

Vierailija
4/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinosti suuttuen.

Vähän samoin kuin se vino ilkeily. Kohteeltaan osin salassa ja erilaisena reageerauksena kuhin mitä kohde odotti saavansa

Vierailija
6/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinosti suuttuen.

Tai siis oikeastaan siten ettei palkitse ilkeilijää vaan  jäädyttää itsensä tunteettomaksi ja reakoi viiveellä joskus myöhemmin, käyttäen toimintatarmoksi muuntuneen piilovihansa ja kytöraivonsa milloin millähi tavalla: esimesimerkiksi jonkin matheriaalin tuhoamiseen, esineiden riepoitteluun ja kolisteluun, liikenneraivoamiseen, huutoon ja kiroiluun, räyhämusan huutatukseen tai saaden huikeasti aikasta, tehden vaikkapa rästiin jääneitä kirjallisia ja/tai konkreettisia töitä

Vierailija
7/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vinoilevalla kommentilla selväksi, että huomasin ilkeilyn, mutta en välitä siitä paskaakaan.

Vierailija
8/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilijät servataan. Yleensä nuo ilkeilijät ovat onneksi niin tyhmiä, että heidät on ihan todella helppo servata niin, etteivät sen jälkeen enää tiedä, mitä tehdä ja miten reagoida.

Vierailija
9/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa reagoida siihen, mutta en sen jälkeen enää pidä ko henkilöstä ja se näkyy myöhemminkin siinä, miten häntä kohtelen ja miten puhun hänestä muille.

Vierailija
10/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä, enkä lue viestejä. En halua pilata elämääni millään kettuilulla mitä en ystävällisenä ihmisenä ansaitse.

11/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen ihminen olisi hyvin läheinen eli vaikka puoliso, kysyisin suoraan, ilmaisin loukkaantuneeni sekä haluaisin keskustella asiasta.

Jos taas rivien välissä ilkeilijä olisi etäisempi ihminen kuten kaveri, työkaveri tms., en reagoisi mitenkään eli olisin kuin ilkeilyä ei olisi tapahtunut. 

Jos joku valitsee ilkeillä epäsuorasti, ei ehkä voi olettaa, että suoraan kysymisestä olisi edes hyötyä – luultavasti hän kieltäisi ilkeilleensä. Eikö se ole motiivi ilkeilyn epäsuoruudelle alun perinkin?

Hyvin läheisen ihmisen kohdalla sen sijaan on parempi nostaa kissa pöydälle eli pitää kysyä suoraan ja yrittää keskustella asiasta, koska hänen kanssaan pitää jatkaa yhteistä elämää.

Vierailija
12/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilijät servataan. Yleensä nuo ilkeilijät ovat onneksi niin tyhmiä, että heidät on ihan todella helppo servata niin, etteivät sen jälkeen enää tiedä, mitä tehdä ja miten reagoida.

Mitä tuo servaaminen on?

Vierailija
13/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisen välit sellaiseen ihmiseen, jolla on tapana ilkeillä. Kiero ihminen harvoin myöntää tahallista ilkeyttään edes asiasta suoraan kysyttäessä.

Vierailija
14/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän jaloillani. En ole tekemisissä, ellei ole pakko. Jos on, olen psyykkisesti täysin irtautunut. Tämä ihminen lakkaa olemasta mitenkään relevantti minulle. Hänen ajatuksensa ovat minulle se ja sama.

Vierailija
15/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan usein tuota ja ai että mä nautin kun reaktio on tuo ”oliko tuo tarkoitettu minulle”.

Siihen vastaan joko ”mietipä sitä pikku päässäsi” tai sitten en mitään 😅

Vierailija
16/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy yhyyyy joku oli iiilkeäää 😫😭

Vierailija
17/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän, että toisella on katkeruutta minua kohtaan, ehdotan, että puhumme katkeruuden aiheuttaneesta asiasta, kunnes se on selvitetty niin, ettei hänen enää tarvitse epäsuorasti tunteitaan minuun purkaa.

Vierailija
18/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa_vittu_paksumpi nahka_saatanan_persekipeät_ämmät!

Vierailija
19/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän, että toisella on katkeruutta minua kohtaan, ehdotan, että puhumme katkeruuden aiheuttaneesta asiasta, kunnes se on selvitetty niin, ettei hänen enää tarvitse epäsuorasti tunteitaan minuun purkaa.

Ja luulet että sinun lässytystäsi jää joku kuuntelemaan?

Vierailija
20/23 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään, mielessäni kuitenmin pidän ihmistä yksinkertaisen tyhmänä, mutta en tuo tätä julki, koska tyhmä ei voi tyhmyydelleen mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan