Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahdimme taaperoa "liikaa"

Vierailija
30.12.2020 |

Miehen sukulaiset ärsyttävät. Kun esim. jouluna miehen siskolla kylässä poikamme 15kk tutki eri huoneita, minä tai mieheni meni aina perässä. Miehen sukulaiset kommentoivat useaan kertaan tyyliin "ei sillä ole mitään hätää ei sitä tarvi koko ajan seurailla". Mieheni on ennenkin maininnut minulle miten tuo ärsyttää häntä (käy useammin esim. isänsä luona kuin minä) ja nyt huomasin itsekin. Että vieraassa talossa jossa on teräviä kulmia ja lattialla pieniä esineitä ja särkyv ää tavaraa (miehen siskolla kaksi vähän vanhempaa lasta) ei saisi sen vertaa katsoa taaperon perään ettei se nielaise jotain PollyPocketeja.... Kotona annan kyllä mennä huoneitten väliä kun tiedän paremmin mitä vaaroja siellå on. Ollaanko me ylisuojelevia vai ärsyttäisikö teitäkin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäistä on pakko seurata, ettei hajota paikkoja toisten luona. Etenkin jos perheessä ei asu pieniä lapsia, niin on kaikenmaailman koriste-esineitä matalalla, jne.

Enemmänkin pelkään vieraiden tavaroiden, kuin lapsen hengen puolesta, mutta seurattava on. Kotona saa kyllä olla ja mennä yksinään, mutta koti onkin muokattu sellaiseksi.

Vierailija
2/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole ylisuojelevia. Ei meidän lapsia ainakaan ole tuossa iässä voinut jättää hetkeksikään silmistään, ei edes omassa kodissa. On varmaan rauhallisempiakin lapsia, mutta varsinkin toinen meidän lapsista olisi kiivennyt kirjahyllyyn tai jotain vastaavaa. Ja toinen taas jos olisi löytänyt kynän, olisi piirtänyt sillä kaikki seinät ja täyteen, ehti piirtämään meillä kotonakin, vaikka vahdittiin koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan järkevää vahtia vielä tuon ikäistä sekä turvallisuuden takia että siksi, ettei tavaroita mene rikki.

Ja siksi toisekseen, mitä asia miehen sukulaisille kuuluu? Minusta tuollaiset toimintatavat ovat aina vanhempien keskinäisiä päätöksiä, ja on huonoa käytöstä, jos ulkopuoliset puuttuu niihin. Jatkossa sanokaa vain: "Me lapsen vanhempina päätämme itse miten toimimme." Älkää jääkö edes keskustelemaan asiasta.

Vierailija
4/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheitä on moneksi. Omassa tuttavapiirissä on ihan tavallista, että pienten annetaan "tutkiskella" paikkoja itsekseen, sillä asenteella mennään, että korjaillaan sitten vahingot (tapahtuipa se sitten kummalle vaan, lapselle tai tavaralle). Itse mieluummin ehkäisen vaihnkojen tapahtumista kun annan niiden tapahtua. Kuulen myös olevani ylisuojeleva.

Vierailija
5/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen on taas miehen suku paha. Hohhoijaa. Miten te ihan oikeasti jaksatte? 

Vierailija
6/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa etten ole yksin!

Miehen siskon lapset on olleet paljon hoidossa miehen äidillä joka on haikaillut meidänkin poikaa hoidettavaksi. Mutta hän on ylipainon vuoksi liikuntarajoitteinen eikä pystyisi juoksemaan perässä. Hän ei kyllä mitenkään meitä painosta tai mitään mutta sielläkin ollessa kun pojalle sanoo vaikka että ei saa koskea johonkin niin "ei haittaa jos se särkyy". No kyllä se mua haittaa jos lapsi oppii että kaikkea voi käydä vähän nykäsemässä, seuraavalla kerralla se voi vaikka tippua päähän... Eli aika kauan vielä menee ennen kuin uskotaan kellekään hoitoon.

-ap

Vierailija
7/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla esim on ihan oma suku paha. Toinen vanhempi sietämätön narsisti, aggressiivinen ja päällekäyvä ja ajoittain väkivaltainen. Siellä käydess saa pelätä kusi sukassa.

Oletko nyt tyytyväinen? Hullut vanhemmat voi olla kumman tahansa puolella, miehen tai vaimon!

Vierailija
8/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paha, ihan kivoja ihmisiä. Mutta miestä itseään ärsyttää vielä ene mmän kuin minua, kun näkee heitä useammin ja eivät kuulemma oikein usko että hän os aa toimia lapsensa parhaaksi. Näitä hyväätarkoittavia neuvoja tulee usein.

Vierailija
9/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi "ylisuojeleva"! Miehelläni sama diagnoosi.

Mun anoppi jaksoi vinoilla, kun lapsia ei päästetty pienenä yksin tutkimusretkille. Heillä kun ei itketä sirpaleiden perään. Mitä jos lapsi olisi tullut nurin niskoin alas rappusia, vetänyt jonkun vaasin naamalleen tms? Ei siinä joku 3€ maljakon rikkoutuminen ketään haittaa, vaan se lapsen otsassa oleva vekki ja aivotärähdys.

Jostain syystä ei jätetä lapsia yksin mummolaan.

Vierailija
10/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paha, ihan kivoja ihmisiä. Mutta miestä itseään ärsyttää vielä ene mmän kuin minua, kun näkee heitä useammin ja eivät kuulemma oikein usko että hän os aa toimia lapsensa parhaaksi. Näitä hyväätarkoittavia neuvoja tulee usein.

Mikä hyvä tarkoitus noissa neuvoissa on?

Vierailija
11/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri asuu kaksikerroksisessa talossa, eivät ole hankkineet portaikkoon turvaportteja. Lapset kuleksii omia aikoja portaissa ees taas, saavat leikkiä ja kannella tavaroita miten haluavat. Konttausikäinen pyörii siinä isompien perässä ilman valvontaa. Sama perheen alle koluikäiset puetaan ja patistetaan ulos keskenään leikkimään. Ovat tehneet jo itselleen asuinalueella laajan reviirin ja kuljeksivat aika kaukana kotoa. EI niiden perään kukaan katso. Vanhemmat käy sitten jossain välissä etsimässä ja huutelemassa perään. 

Vierailija
12/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua.. Meillä sisarusten lapset olivat hoidossa mummolassa, saivat leikkiä tiskikoneen sisällä istuskellen ja sille vaan naureskeltiin. Pihalla olivat valvomatta, vieressä vesistö ja tie. Moottorikelkalla saa ajaa ilman kypärää jo pienenä. Ja niin edelleen. Meidän lapset ei ole koskaan hoidossa siellä, koska mulla ei ole ylimääräisiä lapsia tuollaisen lepsuilun aiheuttamien riskien mahdolliseen toteutumiseen. Jatkuvaa kuittailua aiheesta saa kuulla varsinkin ukilta ja kurjaltahan se tuntuu.

Vierailija
13/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa 1.5 vuotias ja jos jossain käydään niin kuljetaan perässä. Ihan siitä syystä että paikat jossa käydään niin ei ole pieniä lapsia enkä halua että mitään menee rikki tai toisinpäin että lapsi saa käsiinsä jotakin mihin voi vaikka tukehtua, meillä ainakin kaikki tuppaa tuonne suuhun menemään. En myöskään oleta että meitä varten on tavaroita laitettu ylös tms. vaan kyllä itse vahdin.

Kotona saa sitten vapaammin mennä omilla touhuillaan. Isosiskon huone on kyllä sellainen missä pitää olla vahtimassa kun sieltä saattaa vaikka mitä löytyä.

Vierailija
14/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki muut tavat on huonoja ap:n mielestä kuin se oma tapa. Edestä löytyy se minkä taaksesi jätät, että sitten kun tulee ihmettelyn aika, niin muista oma osuutesi. Tämän tajuaa vasta kun lapset on isoja.

Vierailija
15/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäistä pitää vahtia, etenkin jos on taipumusta tutkia laittamalla suuhun tai vetää tavarat, teräviä ja painavia koristeita, kirjoja yms, kaapeista päälleen tai lattialle. Saatettiin vahtia mekin esikoista joskus turhan paljon ja sukulaiset sanoi "antaa tutkia, ei haittaa, saahan se katsoa jne", mutta muuttui monella nopeasti ääni kellossa kun lapsi penkoi ja tyhjensi kaapit, leikki soittavansa pianoa tai rumpuja tietokoneen näppäimillä, juovansa tuikkukipoista ja sellaista🙂 Kuopuksella taas pakkomielle maistaa ihan kaikkea ja kiivetä niin ylös kuin vain pääsee.

Jos talon omistaja on sitä mieltä, että vahditte liikaa ja jollei lapselle ole vaaraa esim päälle kaatuvista kaapeista, älkää vahtiko. Siivotkoon sotkut sitten itse ja seuraavalla kerralla ei varmasti kommentoi vahtimista.

Vierailija
16/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikki muut tavat on huonoja ap:n mielestä kuin se oma tapa. Edestä löytyy se minkä taaksesi jätät, että sitten kun tulee ihmettelyn aika, niin muista oma osuutesi. Tämän tajuaa vasta kun lapset on isoja.

En ole kyllä hirveästi muita neuvonut omien lapsiensa kasvattamisessa, korkeintaan pään sisällä ihmetellyt. Mutta jos joku muu haluaa hoitaa minun lastani niin totta hemmetissä jotain siinä vaiheessa sanoisin.

-ap

Vierailija
17/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon ikäistä pitää vahtia, etenkin jos on taipumusta tutkia laittamalla suuhun tai vetää tavarat, teräviä ja painavia koristeita, kirjoja yms, kaapeista päälleen tai lattialle. Saatettiin vahtia mekin esikoista joskus turhan paljon ja sukulaiset sanoi "antaa tutkia, ei haittaa, saahan se katsoa jne", mutta muuttui monella nopeasti ääni kellossa kun lapsi penkoi ja tyhjensi kaapit, leikki soittavansa pianoa tai rumpuja tietokoneen näppäimillä, juovansa tuikkukipoista ja sellaista🙂 Kuopuksella taas pakkomielle maistaa ihan kaikkea ja kiivetä niin ylös kuin vain pääsee.

Jos talon omistaja on sitä mieltä, että vahditte liikaa ja jollei lapselle ole vaaraa esim päälle kaatuvista kaapeista, älkää vahtiko. Siivotkoon sotkut sitten itse ja seuraavalla kerralla ei varmasti kommentoi vahtimista.

Voisi olla huvittavaa :) Tosin miehen äitille en sitä tekisi, hän vaan siivoaisi sitten niitä sotkuja koko ajan niin kuin tyttärensä lasten sotkuja. En kehtaisi joka kerta jättää kaaosta kun siellä kuitenkin noin kerta viikkoon käydään. Hän on vielä vilpittömästi mukava ihminen, joskin vähän naiivi.

-ap

Vierailija
18/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä hirveästi muita neuvonut omien lapsiensa kasvattamisessa, korkeintaan pään sisällä ihmetellyt. Mutta jos joku muu haluaa hoitaa minun lastani niin totta hemmetissä jotain siinä vaiheessa sanoisin.

-ap

Joo no ton ikäisen lapsen perään pitää katsoa koko ajan. Se ei ole kenenkään "oma tapa", vaan ihan lastenlääkäri on niin minulle sanonut.

Vierailija
19/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta se lapsi kasvaa todennäköisemmin isoksi eikä kuole pienenä, jos sitä vahtii. 

Vierailija
20/20 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla esim on ihan oma suku paha. Toinen vanhempi sietämätön narsisti, aggressiivinen ja päällekäyvä ja ajoittain väkivaltainen. Siellä käydess saa pelätä kusi sukassa.

Oletko nyt tyytyväinen? Hullut vanhemmat voi olla kumman tahansa puolella, miehen tai vaimon!

Älkää hyvät ihmiset menkö sinne enää. Vaihda puhelinnumero salaiseksi ja lopeta yhteydenpito hulluihin kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän