En jaksa käydä itseni takia suihkussa tai pestä vaatteita. Lomalla olen ihan rasvainen ja haiseva
Tietysti sit ennen töihin menoa taas kunnostaudun. Nytkään en muista milloin olen viimeksi peseytynyt tai vaihtanut vaatteita. Ei vaan ole motivaatiota tehdä sellaista, kun ei ole ihmisten ilmoille menossa.
Kommentit (59)
Kyllä itsekin tykkään kotona ottaa rennommin ja olla esim. meikkaamatta, mutta kyllä oman hyvän olon ja raikkauden kannalta tykkään kerran päivässä käydä suihkussa. Kuulostaa kyllä masennukselta jos ei edes paria minuuttia päivässä pysty perushygieniaan laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko masentunut?
Kyllä käyn suihkussa/saunassa päivittäin. Loma tai ei.
Päivittäin on ihan liian usein. Onko sulla ihoa enää jäljelläkään?
Kosteusvoide...
Vierailija kirjoitti:
Käy siihen vuorokaudenaikaan, jolloin jaksat eli olet energisimmilläsi. Unohda tapasi ja tottumuksesi eli jos käyt normaalisti iltaisin suihkussa, etkä nyt illan tullen jaksakaan, siirrä suihkusi siihen päivän jaksamishetkeen.
Valitse eukäteen mukavat, puhtaat vaatteet odottamaan sängylle. Älä tee mitään kampausta tai meikkiä, ei mitään vartalovoidetta - ym rutiineja, jotka tuntuvat liian raskailta vetää läpi. Pelkkä suihkussa peseytyminen ja puhtaat vaatteet, muuta älä vaadi itseltäsi just nyt.
Jos talvella en käyttäisi vartalovoiteita, olisi olo äärettömän tukala. Juuri kuivan ihon takia käyn talvella suihkussa niin harvoin kuin mahdollista eli max 3krt viikossa. Suihkun jälkeen on PAKKO suorittaa työläs rasvaus, ettei iho ole kutisevalla ihottumalla ja hilseile. Jos ei ole kuivaa ihoa, niin ei voi ymmärtää mitenkään millaista työtä vaatii saadaa iho talvella kosteutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimä olen viimeksi peseytynyt marraskuun puolivälissä. En tiedä, kuinka pitkään tätä jatkuu, kun työttömän ei tarvitse liikkua mihinkään. Perussyynä peseytymättömyydelle on selkäkipu, mutta ei minua toisaalta edes kiinnosta mennä suihkuun.
Haisen huomattavasti vähemmän kuin uskoisi; en edes näytä likaiselta. Jos joutuisin liikkumaan, olisi kyllä toisin, mutta enpä joudu. Ei tämä kivaa ole, mutta ei toisaalta kovin kamalaakaan.
Hyi helvetti mikä possu
Koronavälietäisyydeltä sinä et huomaisi yhtään mitään. Hiukseni ovat laadultaan kuivat, ja koska ne ovat koko ajan nutturalla eli koholla, ne eivät edelleenkään näytä rasvaisilta. En olisi uskonut itsekään, mutta näin se vain on.
Kävin ennen suihkussa vähintään kerran päivässä ja saunassakin pari kolme kertaa viikossa, joten selkäkivun mukanaan tuoma elämänmuutos on aikamoinen. Nyt yritän silloin tällöin huuhtoa silmiäni auki pesualtaan yläpuolella, mutta selkä ei anna kumartua yhtään.
Mielenkiintoista tässä "ihmiskokeessa" on se, että peseytymättömyys ei näytä vaikuttavan ihoni kuntoon millään tavalla. Minulla on aina ollut poikkeuksellisen hyvä iho ja olen uskonut, että sen syy on huolellinen ja säännöllinen puhdistus ja kosteutus, kuten lehdissäkin kerrotaan päivittäin. Ihoni on kuitenkin täsmälleen yhtä hyvä kuin aina ennenkin, vaikka viimeisten neljän kuukauden aikana olen peseytynyt ja pessyt kasvoni kunnolla viitisen kertaa. Jotkut meistä ovat selvästi luonnostaan vähemmän possuja kuin toiset, vai mitä?
Hiuksia en pese, jos ei ole muuta menoa kuin kaupassa käynti. Olen huomannut hiusteni voivan paremmin, kun pesuväli n. viisi päivää.
Kuinka vaikeaa suihkussa käyminen voi olla sinulle ap?
Sinä jaksat palstailla, mutta suihkussa käyminen on liian raskasta?
Vierailija kirjoitti:
Sinä jaksat palstailla, mutta suihkussa käyminen on liian raskasta?
No jos on vaikka selkeä h'lvetin kipeä, ei se palstailussa haittaa. Mutta suihkussa haittaa, kun siellä ei voi olla liikkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy siihen vuorokaudenaikaan, jolloin jaksat eli olet energisimmilläsi. Unohda tapasi ja tottumuksesi eli jos käyt normaalisti iltaisin suihkussa, etkä nyt illan tullen jaksakaan, siirrä suihkusi siihen päivän jaksamishetkeen.
Valitse eukäteen mukavat, puhtaat vaatteet odottamaan sängylle. Älä tee mitään kampausta tai meikkiä, ei mitään vartalovoidetta - ym rutiineja, jotka tuntuvat liian raskailta vetää läpi. Pelkkä suihkussa peseytyminen ja puhtaat vaatteet, muuta älä vaadi itseltäsi just nyt.Jos talvella en käyttäisi vartalovoiteita, olisi olo äärettömän tukala. Juuri kuivan ihon takia käyn talvella suihkussa niin harvoin kuin mahdollista eli max 3krt viikossa. Suihkun jälkeen on PAKKO suorittaa työläs rasvaus, ettei iho ole kutisevalla ihottumalla ja hilseile. Jos ei ole kuivaa ihoa, niin ei voi ymmärtää mitenkään millaista työtä vaatii saadaa iho talvella kosteutettua.
Peseytyminen perusvoiteella on minulle kuivan ihon pelastus. Käytän varsinaista pesuainetta vain kainaloihin.
Minäkin käyn harvemmin suihkussa, kun ei ole tarvetta olla suihkunraikas. En kuitenkaan haise! Peseydyn joka päivä, vaikken käykään kokovartalosuihkussa. Liikunnan jälkeen menen aina suihkuun.
Haiseminen on inhottavaa. En halua haista pahalle, vaikka olisin ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse eukäteen mukavat, puhtaat vaatteet odottamaan sängylle. Älä tee mitään kampausta tai meikkiä, ei mitään vartalovoidetta - ym rutiineja, jotka tuntuvat liian raskailta vetää läpi. Pelkkä suihkussa peseytyminen ja puhtaat vaatteet, muuta älä vaadi itseltäsi just nyt.Jos talvella en käyttäisi vartalovoiteita, olisi olo äärettömän tukala. Juuri kuivan ihon takia käyn talvella suihkussa niin harvoin kuin mahdollista eli max 3krt viikossa. Suihkun jälkeen on PAKKO suorittaa työläs rasvaus, ettei iho ole kutisevalla ihottumalla ja hilseile. Jos ei ole kuivaa ihoa, niin ei voi ymmärtää mitenkään millaista työtä vaatii saadaa iho talvella kosteutettua.
Tuossa vastauksessa annettiin ohjeita tämän hetkiseen peseytymisväsymykseen, akuuttina tilanteena. Varmaan tajusit?
En minäkään näin etätyössä käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa. Talvisin muutenkin iho kuivaa ja suihkuttelu on sille pahaksi.
Eikö siulla hiki polta taipeista ihon rikki?
Tiesittekö, että yleisin syy ihon kuivuuteen on , ettette juo tarpeeksi VETTÄ. Talvella ei tule riittävästi juotua, kun ei ole kuumia päiviä.
Ei pysty suihkuun, koska luukku järjettömän kylmä (n. 17 astetta, ilmastointi -> tuulee ja on kosteaa), myös kylppärissä. Kerran viikossa pakko mennä, pestä hiukset jne. Sen jälkeen aivan jäässä monta tuntia, vaikka vaatteita päällä monta kerrosta. Ei vaan pysty! Peseydyn kyllä päivittäin.
Olen viimeksi jättänyt suihkun välistä noin 3-vuotta sitten kun olin kovassa kuumeessa.
Muuten käyn päivittäin, silloinkin kun on Masennus kausi päällä. Rakastan raikasta tunnetta ja tuoksua. En voisi kuvitellakaan että en kävisi päivittäin suihkussa.
Olen täysjärkinen ylempi toimihenkilö ja asiantuntija. Käyn n 3 kertaa viikossa saunassa ja tällöin tulee peseydyttyä kokonaan. Välipäivinä pesen kädet ja huuhtasen hieman kasvoja/silmistä rähmät.
Hampaat pesen 2-3 kertaa päivässä
Intimialueet ja kakkosen pyyhkäisen puhtaaksi rasvapesulla säännöllisesti.
Riittää hyvin.....kukaan ei ole valittanut eikä nyrpistellyt
En ole kovin hikoavaa sorttia.....neuleita tuulettelen ja vaatteita harjailen tms.
Huvittavaa, jos joku oikeasti luulee, että lanssihenkilökunta vahtii potilaiden alusvaatteita. Tuskinpa mm. onnettomuuspaikkoja nähneitä hetkauttaa mitenkään vaikka jollain olisi vuoden käytössä olleet pikkarit jalassaan. Useissa tapauksissa se lanssihenkilökunta ei edes näe potilaan alushousuja.