En jaksa käydä itseni takia suihkussa tai pestä vaatteita. Lomalla olen ihan rasvainen ja haiseva
Tietysti sit ennen töihin menoa taas kunnostaudun. Nytkään en muista milloin olen viimeksi peseytynyt tai vaihtanut vaatteita. Ei vaan ole motivaatiota tehdä sellaista, kun ei ole ihmisten ilmoille menossa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko masentunut?
Kyllä käyn suihkussa/saunassa päivittäin. Loma tai ei.
Päivittäin on ihan liian usein. Onko sulla ihoa enää jäljelläkään?
Onhan se liian usein, jos ei tee muuta kuin makaa sohvalla. Jos harrastaa liikuntaa, jossa tulee hiki, normaalit ihmiset kyllä käyvät sen jälkeen suihkussa. En myöskään viitsi mennä esim. talleilta hevosen hajuisena puhtaaseen sänkyyn.
Ei tarvii masennusdiagnoosia jos ei suihku miellytä. En mäkään ole lomilla suihkua tarvinnut kun tussun pesuun. Töihin raikkaana ja tuoksuvana kuitenkin.
Myös hoitamaton adhd voi oirehtia noin kun ei pysty keskittymään ripeästi suihkussakäyntiin etc.
Pahan hajun voi peittää deodorantilla, siksihän ne on keksitty.
Käsittämätöntä. Kyllä ei ole oikeita ongelmia kun pitää alkaa vaikeilemaan jostain suihkussa käymisestä.
Nyt valoja päälle, rasvikset! Olette todella kuvottavia ja patalaiskoja. En katselisi tuollaisia hikipalloja kodissani päivääkään enkä pitäisi yhteyttä jos olisimme tuttuja.
Vaikka on 40C kuumetta niin ihminen voi kyllä halutessaan peseytyä. Been there done that. Masennustakaan tuo ei ole. Been there done that as well.
Mun mielestä se kuuluu siihen nollaamiseen, johon osa lomasta pitäisikin käyttää! Mun täytyy olla asiakaspalvelutyössäni raikas ja huoliteltu, ja mikä autuus olla loman alussa kotona pieruverkkareissa naama kiiltävänä ja tukka rasvaisena. Se on kuin siirtymäriitti, josta sitten pikkuhiljaa siirryn taas suihkuihin, mutta vähempään laittautumiseen kuin töissä käydessäni.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se kuuluu siihen nollaamiseen, johon osa lomasta pitäisikin käyttää! Mun täytyy olla asiakaspalvelutyössäni raikas ja huoliteltu, ja mikä autuus olla loman alussa kotona pieruverkkareissa naama kiiltävänä ja tukka rasvaisena. Se on kuin siirtymäriitti, josta sitten pikkuhiljaa siirryn taas suihkuihin, mutta vähempään laittautumiseen kuin töissä käydessäni.
Juuri näin! Vähän niinkuin miesten lomaparta.
Mietippäs ap jos katkaiset koipes pahasti ja joudut soittaan ambulanssin ja auttaan tulee kuumia ensihoitajia. Ne vie sut sairaalaan ja siellä on vielä kuumempia hoitsuja ja lekureita, oikein superhottiksia ja sä haiset ja näytät ihan rölliltä, ei kiva.
Joku on liian kipeä peseytymään. Sinua minä (kommentti 26) ymmärrän. Läheisten taikka kotikuntasi sosiaalitoimen tulee auttaa sinua. Mutta apua pitää uskaltaa pyytää. Voimia! Selkäkipu on oikeasti saatanallista.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä. Kyllä ei ole oikeita ongelmia kun pitää alkaa vaikeilemaan jostain suihkussa käymisestä.
Nyt valoja päälle, rasvikset! Olette todella kuvottavia ja patalaiskoja. En katselisi tuollaisia hikipalloja kodissani päivääkään enkä pitäisi yhteyttä jos olisimme tuttuja.
Vaikka on 40C kuumetta niin ihminen voi kyllä halutessaan peseytyä. Been there done that. Masennustakaan tuo ei ole. Been there done that as well.
Itse ne kyllä niin hullu ole, että kuumeisena lähtisin suihkuun hillumaan. Ei ole kovin mukavaa pyörtyä kylppärin kovalle kaakelilattialle. Been there done that.
Hyi yök mitä ihmisiä. Eilen kävin saunassa kaksi kertaa ja meressä uimassa. Joka päivä saunon ja pesen itseni.
Ihan kannatettavaa. Itse pesen hiukset max kerran viikossa. Suihkussa en käytä saippuaa kuin haaroväliin ja sinnekään en joka kerta. Dödön olen jättänyt pois kauan sitten. Kummallisinta on etten todellakaan haise (poikani kyllä ilmoittaisi välittömästi jos vain kuvittelisin).
Tosin olen jo keski-iän paremmalla puolella ja hormonitoiminta vähentynyt. Muistan miten nuorena tahkosin rasvoittuvaa naamaa ja pesin hiukset 3 krt viikossa. Talineritys oli hurjaa.
Ymmärrän kyllä jos ei halua kulkea rasvaisen näköisellä tukalla. Omani ei enää juuri rasvoitu, eläköön vanheneminen ainakin näiltä osin!
Kun siirryttiin etäopetukseen, niin kyllä aloin selvästi harvemmin käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteita. Ei jaksa, kun ei minnekkään menoa.
Vierailija kirjoitti:
Mietippäs ap jos katkaiset koipes pahasti ja joudut soittaan ambulanssin ja auttaan tulee kuumia ensihoitajia. Ne vie sut sairaalaan ja siellä on vielä kuumempia hoitsuja ja lekureita, oikein superhottiksia ja sä haiset ja näytät ihan rölliltä, ei kiva.
Usko pois, tuossa tilanteessa ei oikeasti tule ensimmäisenä mieleen haisetko, tai mille näytät.
Itse käyn suihkussa päivittäin, enempi se on terapeuttista kuin puhdistautumista. Jos jostain syystä en käy suihkussa, niin käytän puhdistuspyyhkeitä, esim. nuo vauvojen puhdistuspyyhkeet ajaa hyvin asiansa. Hiukset pesen kerran viikossa. Vaatteiden vaihto ja niiden peseminen kuuluu myös rutiineihin. Mutta ehkä joskus on kiva rypeä kuin sika pellossa, ja sitten palata taas rutiineihin.
Käy siihen vuorokaudenaikaan, jolloin jaksat eli olet energisimmilläsi. Unohda tapasi ja tottumuksesi eli jos käyt normaalisti iltaisin suihkussa, etkä nyt illan tullen jaksakaan, siirrä suihkusi siihen päivän jaksamishetkeen.
Valitse eukäteen mukavat, puhtaat vaatteet odottamaan sängylle. Älä tee mitään kampausta tai meikkiä, ei mitään vartalovoidetta - ym rutiineja, jotka tuntuvat liian raskailta vetää läpi. Pelkkä suihkussa peseytyminen ja puhtaat vaatteet, muuta älä vaadi itseltäsi just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mimä olen viimeksi peseytynyt marraskuun puolivälissä. En tiedä, kuinka pitkään tätä jatkuu, kun työttömän ei tarvitse liikkua mihinkään. Perussyynä peseytymättömyydelle on selkäkipu, mutta ei minua toisaalta edes kiinnosta mennä suihkuun.
Haisen huomattavasti vähemmän kuin uskoisi; en edes näytä likaiselta. Jos joutuisin liikkumaan, olisi kyllä toisin, mutta enpä joudu. Ei tämä kivaa ole, mutta ei toisaalta kovin kamalaakaan.
Voisitte pyyhkiä kainaloita ja nivusia kosteella pyyhkeellä missä mietoa saippuaa. Vaikka telkkua katsellessa.
Vierailija kirjoitti:
Äitini opetti lapsuudessani että suihku aamusta, tai illasta, ja puhtaat alusvaatteet, varsinku pikkuhousut, joka päivä. Paita ja housut meni joku 2~3 päivää jos ei ollut sotkettu. Aina puhu että jos jotain tapahtuu ja joutuu lanssilla menee.
En mä normaalistikaan käy suihkussa kuin joka toinen päivä (ellen ole hikoillut paljon), saatikka sitten lomalla. Helposti menee kolme-neljä päivää ilman suihkua, enkä haise. Ulos ei tarvitse mennä kuin viemään koira, en taatusti häiritse ketään.
Normisti pukeudun aina mekkoon tai hameeseen, sukkahousuihin ja korkokenkiin, nyt menee mukavasti lökähousuissa ja t-paidassa ilman rintsikoita ja meikkiä. Ihanaa :)
Tykkään peseytyä ja en halua olla rasvainen ja haiseva.