Mihin parkkiin Tampereella
En ole ajanut Tampereella oikeastaan kuin hiljaiseen aikaan, olen aina käynyt mieheni kanssa ja valinnut ne sunnuntaiaamut, kun lähdetään hotellista. Nyt on tilanne, että lähden viemään sinne muuttavaa poikaani viikonloppuna ja mies ei työkuvioiden takia pääse. Tarkoitus on käydä keskustassa shoppailemassa, mutta missä olisi suht. edullinen parkki ja helppo laittaa parkkiin muutamaksi tunnisi? Taskuparkki käy, jos ei ole ruuhkainen tie ja välit ovat isoja. Parkkihalleja pelkään, eli mieluummin ulos. Poikakin ajaa, mutta en tiedä jaksaako hän olla koko päivää kaupungilla, kun on se muuttokin. Eikä hänkään ole ajanut Tampereella, tosin Helsingissä on ajanut. Olisiko keskustan lähellä mitään kohtuullista "kenttäparkkia". Jaksan kyllä kävellä, eli voi olla vaikka kilometrin päässä ydinkeskustasta.
Kommentit (9)
2 jatkaa, katso kartasta missä on esim. Peltokatu, Vellamonkatu ja Murtokatu, sinne tienvarteen saat mitä luultavimmin parkkiin (ja tuskin joudut taskuttamaankaan) :)
Joo tosiaan, eli sinne rautatien toiselle puolelle? Tunnen kyllä Tamperetta jonkun verran, unohdin aloituksessa mainita, että olen asunut siellä hetken aikaa, mutta siitä on kyllä yli 20 vuotta; ts. tunnetuimmat kaupunginosat suurin piirtein tiedän ja pääkadut. Sen lisäksi käymme siellä silloin tällöin, kerran tai pari vuodessa.
Rongankadulle on helppo pysäköidä jos vaan on tilaa.
itse asun pyynikintorilla ja tässä on ilmaisetparkit.:) tänne on helppo kulkea.
Minäkään en tykännyt aiemmin parkkihalleista, mutta hämpin parkki on ollut positiivinen yllätys. :) Se on sen verran kallis, että siellä on väljää ja hyvin tilaa.
Itse ainakin isolla tila-autolla ajan mieluusti sinne, kuin että alan etsiä ulkoa paikkaa. Vaikka sitten vähän enemmän maksaakin.
Hämpin parkki on hyvä... Ja itse suosin Frenckellin parkkia, siellä on aina tilaa ja se on väljä ( verrattuna esim. anttilan ta stockan parkkiin jotka on tosi ahtaat ). Sijaintikin on loistava, Keskustorin alla, niin on lyhyt matka kaikkialle :)
Mä parkkeeraisin Nalkalantorille :)
Mun mielestä parkkihallipelkoa kannattaa hoitaa ajamalla parkkihalliin. Ne on nykyään tosi helppoja ja käteviä. Just toi edellä mainittu Frenckell on mun suosikkeja.
Jätä auto esim. Tammelaan, siitä ei ole kilometriäkään kaupunkiin ja parkkeeraaminen halvempaa (ja maksullinen pysäköinti loppuu neljältä lauantaina joka tapauksessa). Tammela on keskustasta itään päin mentäessä lähes heti rautatietunnelin jälkeen, sieltä löytyy kadunvarsia joissa on lähes aina tilaa ja esim. stokkalle ei sieltä kävele kuin 5-10 min.