Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko sinulle 3-4 viikon loma unelma vai kauhu?

Vierailija
03.06.2014 |

Saisitteko edes töistä noin pitkää lomaa kerralla? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt outoja?

Vierailija
2/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut 1-2kk lomaa vähintään. Nyt olen ollut maaliskuun alusta ja palaan töihin syyskuussa, eli 6kk lomaa. Kai suurimmalla osalla ihmisistä Se 4vko on ihan perusloma? Yleensä ihmisillä kertyy lomaa kai 2,5pvä/kk läpi vuoden, eli 30päivää = reilu 4vko kesälomaa.

Mä en näe alle kuukauden lomassa oikein mitään järkeä, juuri ehtii saada lomafiiliksen päälle niin pitääkin jo mennä töihin. Ja jos johonkin reissaa niin koko loma menee siihen. Mä olen nyt 3kk ollut kotona lomailemassa ja viikon päästä lähden vajaaksi kolmeksi kuukaudeksi reissuun. Sitten syksyllä kun palaa töihin niin on lomaillut ja rentoutunut olo ja jaksaa taas painaa töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä. Ollaan lähdössä elokuun alussa kuukaudeksi Minnesotaan, Jenkkeihin. Emme ole koskaan olleet niin pitkällä lomalla, syynä juurikin se, että töistä on lähestulkoon mahdotonta saada 1. samaan aikaan loma mieheni kanssa 2. yhteen putkeen neljän viikon loma.

Tyttäreni siis asuu siellä Minnesotassa ja aiomme olla ekan viikon hänen luonaan. Vuokraamme sen jälkeen mieheni kanssa auton ja kiertelemme vähän ympäri Yhdysvaltoja :) Tuskin matkasta tulee pelkkää ruusuilla tanssimista tällä kielitaidollakin varustettuna, mutta toivon mukaan menee hyvin.

Vierailija
4/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä sen vietän, tai siis oikeastaan taloudellisista rajotteista lähteä ja tehdä. Neljä viikkoa kotosalla löhöilemällä ei sovi minulle, pitkän viikonlopun jälkeenkin on helpotus mennä töihin. Jos taas olisi rahaa matkustaa mihin haluaa, olisi neljä viikkoa silmänräpäys vain.

Vierailija
5/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se olisi kauhu koska olisi niin lyhyt? Mies on valtion virkamies, ja on ollut vuosia niin että ei ole saanut pitää lomaa kuin kolme viikkoa putkeen, koska henkilöstöä vähennetään koko ajan, vaikka työt vaan lisääntyy. Taitaa olla yksi kerta 15 vuoden aikana kun on ollut 4 viikkoa, ja onhan se syvältä. Mutta on sitten viikon lomia muina aikoina, ja se on kiva, kerran otti jouluna kahden viikon loman, se oli luksusta kun yleensä joutuu olemaan jouluna vähintään yhtenä päivänä tai yönä töissä aaton ja tapanin välillä.

Vierailija
6/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma, en saa koskaan noin pitkää lomaa putkeen.

Vierailija
7/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhu, toi on aivan liian lyhyt aika.

Vierailija
8/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhu, kesälomaa on aina 6 viikkoa.

Vierailija
9/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikon loma on mulle normi. Nyt on jo tuon pituinen pätkä heinäkuulle sovittuna.

Vierailija
10/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin juuri, että menen töihin vasta 9 viikon päästä. Tänään vika työpäivä.

Vierailija
11/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lyhyt loma ja minulla siis 4 viikon kesäloma. Olisi ihanaa jos olisi 2 kk lomaa.

Vierailija
12/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa lomaa perheen kanssa mökillä ei ole mulle unelma, vaan ihanaa todellisuutta. 

Vierailija
13/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhu. Olen opettaja. Seuraavat 9 viikkoa vielä lomailen. Plus talvi-, syys- ja joululomat.

Vierailija
14/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa on kauhu, neljä menettelee. Kolme viikoa siis liian lyhyt. Meillä saa vain max kolme viikkoa putkeen. Liian vähän henkilökuntaa ja liikaa töitä. Kaikki revitään irti mitä saadaan ja loma kun koittaa olet tyystin poikki. Onneksi nykyään saa lomaa siirrettyä jos sairastuu. Itsellä tänä vuonna vasta elokuun puolessavälissä loma. Kerran aiemminkin oli ja sairastin koko loman.

Nyt painettu pitkää raskasta päivää putkeen ilman lomaa helmikuusta. Pomon mukaan liian vähän kuitenkin tehty. Alka voimat olla loppu nyt jo.

Vierailija
15/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoinana kauhu, kun en osannut rauhoittua kotiin ollenkaan. Ihan liian pitkä.  Tunsin itseni arvokkaaksi ja tarpeelliseksi vain työn kautta, kuvittelin että aioat ihmiskontaktit saa työstä. Olikin aikamoinen kasvuprosessi jäädä kotiin ja löytää olemisen mielekkyys siellä vuodesta toiseen. Vaikeinta oli alussa omien ajatusten ja menneisyyden peikkojen seurassa. Kiireeseen ja suorittamiseen voi hukuttaa koko elämän. - Nykyisin tuo loma olisi myös kauhu: ihan liian lyhyt.

Vierailija
16/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa on just sopiva aika, en lyhyempään pätkään kesällä edes suostuisi jos täydet lomakertymät on. Vielä sitä jää 2 viikkoa pidettäväksi jossain vaiheessa.

Vierailija
17/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 viikkoa on hyvä. 2 hiihtolomaa, 5 kesällä, 1 syksyllä ja 2 jouluna. En kaipaa 9 viikon kesälomaa, vaikka toki se olisi mukavaa. Riittävän tiheässä pikkulomia ja työ joka ei kuormita liikaa - siinä oma resepti.

Vierailija
18/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma:) Pyrimme aina siihen että voimme reissata joka kesä sen n 4 vkoa ulkomailla ja talvella riittää 2. Tänäkesänä on lyhyempi reissu, vain 17 pv mutta toisaalta jatkamme lomaa kotosalla. Olen huono lomailemaan kotona koska täällä lomakin on arkea, haluan aina pois vaikka fasiliteetit onkin kunnossa (okt, oma piha ja u-allas, järvi ja meri lähellä).

Vuosia meni siten että limitimme lomia lasten ollessa pieniä tai emme saaneet kuin 2 vkon pätkiä - se oli ihan hirveää. Nyt emme enää tingi pitkästä lomasta.

Emmekä ole koskaan ymmärtäneet perheitä joissa tapellaan lomilla, meille se on vuoden kohokohta ja nautimme yhdessäolosta ihan mielettömästi!

Vierailija
19/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhu! Kuuden viikon loma on ihan jees, kolmessa-neljässä ei ehdi edes rentoutua kunnolla ja nauttia kesästä.

Vierailija
20/25 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa putkeen on ollut ihan vakio siitä lähtien kun työelämään menin.

Lyhythän se on, ja usein jatkan palkattomilla pari viikkoa päälle.

Paras osa lomaa on se kun saa olla kotona ilman mitään ohjelmaa.