Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä paljon matkustaneille

Vierailija
02.06.2014 |

Oletteko matkustaneet jo lapsena paljon vai minkä ikäisenä aloititte matkustelun? Onko jotain erityistä paikkaa tai muuten vain matkakokemusta, joka olisi muuttanut jotenkin elämäänne? Tai suhtautumistanne elämään.

Olen 23v enkä ole matkustanut muualle kuin pari kertaa Ruotsiin, Viroon ja Kreikassa olen ollut muutaman kerran. Ei ole opiskelijana varaa matkustaa eivätkä vanhempanikaan ole kovin hyvätuloisia, siksi en nuorempanakaan ole matkustellut. Tuli vaan hirveä paniikki, etten ole ehtinyt nähdä tai käydä yhtään missään :( Kaikki kaverit tuntuu koko ajan reissaavan ties missä ja ovat ainakin nähneet kaikki "peruspaikat" mitä nyt vaan kuuluu nähdä (esim. Pariisi, Rooma, Lontoo..). Kaikkialla aina hoetaan, että matkailu avartaa niin paljon maailmaa ja että nuorena pitäisi matkustella mahdollisimman paljon kun vielä on aikaa ja jaksamista. Rahan puutteen lisäksi toinen syy on se, ettei mulla oikein edes ole ketään kenen kanssa lähteä reissuun. Kavereita joo on, mutta ei kukaan ehkä niin samanlainen kuitenkaan että haluaisi lähteä reissuun kanssani enkä seurustelekaan. No, onpahan ainakin yksi syy lisää valmistua entistä nopeammin niin olisi ehkä tulevaisuudessa mahdollista taloudellisen tilanteen puolesta matkustella.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsuus meni ysärin lamassa, joten sillon matkustelu oli lähinnä menoa sukulaisten/tuttavien mökeille. sit myöhemmin, 2000-luvun alussa/puolessa välissä tehtiin perheen kanssa pari matkaa etelään. nyt muutama vuosi sitten innostuin itse matkustelusta ja kärkyn halpoja lippuja norwegianilta harva se päivä :-D

Vierailija
22/24 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se piti vielä sanoa, että teemme poikaystäväni kanssa aina "omatoimimatkoja", eli siis ostetaan erikseen lennot ja varataan hotellit, näin se tulee yleensä halvemmaksi (ja voi helpommin siirtyä viikonkin aikana kaupungista tai maasta toiseen) mutta nykyään on kyllä todella edullisia pakettimatkojakin etenkin äkkilähtöinä, jos rantalomalle haluaa. Ja jos ei ole niin nirso, niin esimerkiksi hostellit on todella halpoja yöpymispaikkoja.

-21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenperheeni kanssa emme juuri käyneet lomamatkoilla, sillä rahaa oli vähän, mutta asuimme isäni työn vuoksi ulkomailla muutamaan otteeseen (0,5-2 vuoden pätkissä). Luulen, että siitä kumpuaa haluni nähdä maailmaa, ja nimenomaan tutustua eri kulttuureihin hieman pintaa syvemmältä. 

Nyt olen kolmekymppinen ja pyrin käymään perheeni kanssa pidemmällä reissulla kerran vuodessa. Mieheni kanssa olemme aloittaneet matkailun seurustelun alkuaikoina, jopa opiskelijana pystyi lähtemään Eurooppaan pitkäksi viikonlopuksi, kun kyttäsi lentotarjouksia ja etsi edullisia majoituksia. Nykyään mukana matkustaa myös kaksi lasta.

Vierailija
24/24 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini oli tavallinen työläisperhe, joten kauhean paljon ei matkusteltu. Lapsena olen ollut vanhempien kanssa muutamalla ulkomaanreissulla + jotain Tukholman risteilyjä ja Tallinnaa.

Opiskeluaikana mulla ei ollut varaa reissailla, koska halusin valmistua ilman opintolainaa.

Varsinaisesti ole alkanut reissailla vasta päälle 30-vuotiaana nykyisen mieheni kanssa. Kyllä matkailu avartaa ja laajentaa käsitystä maailmasta ja ihmisistä ja kulttuureista ja vähentää ennakkoluuloja. Olen tyytyväinen, että pystyn omille lapsilleni tarjoamaan myös matkailua ja uskon, että he sitä kautta oppivat jotain ja saavat jonkunlaista "henkistä pääomaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi