Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sairaslomasta

Vierailija
04.07.2014 |

Jos olen flunssan vuoksi sairaslomalla pe-la (lauantai olisi ollut työpäivä) mutta jos paranen jo lauantaiksi niin onko silloin ok käydä esim. Kaupungilla tai tehdä muuten normaaleja asioita? Vai täytyykö pysyä visusti kotona?

Flunsss on jo parantumaanpäin niin mietin onko normi eläminen jo "sallittua"?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve, niin menet työhön, sairaasloman voi esimies keskeyttää pyydettäessä.

Vierailija
2/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi tehdä normaaleja asioita? Ei sairausloma sitä tarkoita että on pakko olla kotona. Tosin jos olet terve niin miksi et mene töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja kirjoitti sairauslomaa pyytämättä senkin vuoksi, kun työssäni olen lähes koko päivän kylmiössä ettei se oikein nopeuta toipumista. Siksi mietinkin että onko ok esim lauantai-iltana mennä lasten kanssa tuttavalle kylään vai onko tämä työnantajan näkökulmasta jotenkin väärin?

Olen niin harvoin saikulla että tuntuu että pitäisi olla kuolemankielissä kotona. Ap

Vierailija
4/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja kirjoitti sairauslomaa pyytämättä senkin vuoksi, kun työssäni olen lähes koko päivän kylmiössä ettei se oikein nopeuta toipumista. Siksi mietinkin että onko ok esim lauantai-iltana mennä lasten kanssa tuttavalle kylään vai onko tämä työnantajan näkökulmasta jotenkin väärin?

Olen niin harvoin saikulla että tuntuu että pitäisi olla kuolemankielissä kotona. Ap

Vierailija
5/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa ei kiinnosta, mutta tuttavasi saattaisi haluta pysyä itse terveenä.

.

Vierailija
6/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vain esimerkki, pointti olikin että jos olo la-iltana on parempi, niin voinko jo tehdä jotain? Jos seuraava työpäivä on maanantai. Vai onko se jotain saikun väärinkäyttöä tms? Ap

Vierailija
7/10 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin matalaa profiilia. Kyläily lienee ihan ok, mutta baariin en missään nimessä lähtisi. Kaupassa saa käydä myös sairaslomalla. 

Vierailija
8/10 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:55"]Pitäisin matalaa profiilia. Kyläily lienee ihan ok, mutta baariin en missään nimessä lähtisi. Kaupassa saa käydä myös sairaslomalla. 

[/quote]

Jotain tuollaista ajattelinkin. Siksi vähän huolissani kyselen, kun saikkulappua viedessäni tuli pomolta vähän sellainen vastaanotto etten saisi tyyliin sängystä nousta kun kerran saikulla ollaan. Vai oliko sillä vaan huono päivä, hmm.. ap

Vierailija
9/10 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:55"]Pitäisin matalaa profiilia. Kyläily lienee ihan ok, mutta baariin en missään nimessä lähtisi. Kaupassa saa käydä myös sairaslomalla. 

[/quote]

Jotain tuollaista ajattelinkin. Siksi vähän huolissani kyselen, kun saikkulappua viedessäni tuli pomolta vähän sellainen vastaanotto etten saisi tyyliin sängystä nousta kun kerran saikulla ollaan. Vai oliko sillä vaan huono päivä, hmm.. ap

[/quote]

No mutta ei kai se nyt saa tietää, että olet ollut jossain muualla kuin punkassa? Jos tulee jotain kyselemään, niin sanot, että kävit lainaamassa yskänlääkettä tai nenäkannua tai flunssaan tepsiviä yrttejä tms. Ja kyllä oikeasti kaupassa saa käydä saikulla, samoin pankissa jne hoitamassa pakollisia tai virallisia asioita. Pitäähän esim. yh-mutsinkin käydä hakemassa evästä muksuille, vaikka kuolemantaudissa olisi, samoin esim. hakea koulusta tai viedä harrastuksiin.

Vierailija
10/10 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niinkuin firmamme entinen työntekijä. Ilmoitti suureen ääneen olevansa köhköh sairaana, ja joutuvansa jäämään köhköh saikulle ku on niin huono vointi ja köhköh ei sängystä pääse ylös, kyllä joo kuumettakin oivoi. Sit iltapäivästä päivitti facebookkiin 500 km:n päästä hotellin parvekkeelta kuvan drinkkilasista ja tekstin tyyliin: "Äsken shoppailua, nyt rentoutumista hotellilla, kohta sen-ja-sen lähetystön juhliin!" Ei vissiin tajunnut, että näkyy työkavereillekin, eikä kukaan halunnut suojella moista luuseria, vaan asia saattoi sitten "vahingossa" vuotaa myös esimiehille. On yllättäen nykyään entinen työntekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi