Mies tunnusti rakkauttaan alle kk tapailun jälkeen. APUA!
Mies tunnusti jouluna rakkauttaan. Ollaan tapailtu alle kuukausi. Meniköhän miehellä senat sakaisin vai onko aika juosta karkuun?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kunpa joku tunnustaisi minullekin 🥺
-kiltti nainen
Rakastan sinua <3
Vierailija kirjoitti:
Riippuu hyvin paljon suhteen etenemisnopeudesta ja tyylistä millä sanoi.
Tämä ☝
Jos sen kuukauden ajan onkin vietetty paljon aikaa yhdessä, niin mielestäni silloin ei mitenkään epänormaalia. Jos taas tavattu pari tuntia silloin tällöin, niin sitten eri asia.
Nöyrä anteeksipyyntö hänelle. Kesällä tuli tunnustettua tunteitani liian nopsasti ja puun takaa.
Se oli jotenkin itsellenikin outoa ja sekavaa. En tarkoittanut sitä niin, vaan yritin sillä kertoa hänen tärkeydestään minulle ja miten hyvä minulla oli olla hänen seurassaan.
En ole kovin hyvä kommunikoimaan jännittyneenä. Jännitys saattaa minulla napsahtaa päälle joissain tilanteissa ihan tuosta vaan.
Tämä on vaivannut minua koko elämäni ajan.
En tähänkään osaa ruotia sen kummemmin.
m40.
Jos on sellainen intuitiivinen fiilis, että hommassa on jotain "mätää", niin usko sitä tunnetta. Intuitio on harvoin väärässä, ellei kyse sitten ole omasta traumaperäisestä pelkoreaktiosta, kuten esim. sitoutumiskammosta.
Miehillä on tapana tulkita ihastumisen ensihuuma rakkautena. On hyvin todennäköistä, että kuukauden parin päästä mies alkaa itsekin analysoimaan ja epäilemään omia tunteitaan, koska alkaa herätä ns. todellisuuteen. Eli miehen liian aikaisen rakkaudentunnustuksen voi ottaa kevyesti huumorilla ja ymmärtää se rakkaudentunnutuksen sijaan ihastuksentunnustuksena. Sinänsä on todella suloista, että miehet ihastuvat alussa niin voimakkaasti, että kokevat todella rakastavansa. Me naiset sytymme hitaammin ja usein tapahtuukin niin, että kun nainen alkaa lämmetä miehen "rakkaudelle", niin mies alkaakin epäilemään tunteitaan ja vetäytyy miettimään, joka on ihan omaa luokkaansa aiheuttamaan naiselle hämmennystä.
Suosittelen jokaiselle luettavaksi John Grayn kirjoja, esim. Mars ja Venus Seurustelun taito. Siellä tämä asia selitetään todella hyvin ja on auttanut itseäni niin paljon, että vihdoin 6 vuoden sinkkuuden jälkeen olen löytänyt itselleni hyvän miehen. <3 Hänkin taisi aika nopeasti tunnustaa rakkautensa ja 6kk:n tapailun jälkeen en itse ole vieläkään valmis sanomaan sitä takaisin, mutta se on ihan ok. Kaikki ajallaan.
Erotkaa kirjoitti:
Älä roikota rakastunutta
Täsmälääke kaikkeen. Jos tunnustaa rakkauttaan liian pian, tai liian myöhään tai ei ollenkaan.
Ihme että kukaan on parisuhteessa. 😊
En kyllä minäkään tykkäisi kuulla tuollaista vain kuukauden jälkeen. Voi olla että se jopa saisi koko suhteen loppumaan, mutta tietysti se on tapauskohtaista. Jos olisin itsekin aivan huumassa ja silmät säihkyen häntä ihailisin niin ehkä se rakkaudentunnustus tuntuisi luontevalta. Mutta jos on itse vasta siinä "tää on kivaa, sä oot kiva, onpas meillä hauskaa" vaiheessa niin voisi pilata koko tunnelman että toinen onkin "rakastunut" noin äkkiä.
Mä olin ollut pari viikkoa yhdessä mieheni kanssa kun sanoin rakastavani häntä. Se oli senhetkinen tunne, minulle vahva fakta, enkä nähnyt syytä olla kertomatta. En odottanut vastatunnustusta, ja taisin sen suoraan sanoakin.
Nyt yli kymmenen vuotta yhdessä, ja mieskin on ehtinyt tunnustaa rakkautensa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellainen intuitiivinen fiilis, että hommassa on jotain "mätää", niin usko sitä tunnetta. Intuitio on harvoin väärässä, ellei kyse sitten ole omasta traumaperäisestä pelkoreaktiosta, kuten esim. sitoutumiskammosta.
Miehillä on tapana tulkita ihastumisen ensihuuma rakkautena. On hyvin todennäköistä, että kuukauden parin päästä mies alkaa itsekin analysoimaan ja epäilemään omia tunteitaan, koska alkaa herätä ns. todellisuuteen. Eli miehen liian aikaisen rakkaudentunnustuksen voi ottaa kevyesti huumorilla ja ymmärtää se rakkaudentunnutuksen sijaan ihastuksentunnustuksena. Sinänsä on todella suloista, että miehet ihastuvat alussa niin voimakkaasti, että kokevat todella rakastavansa. Me naiset sytymme hitaammin ja usein tapahtuukin niin, että kun nainen alkaa lämmetä miehen "rakkaudelle", niin mies alkaakin epäilemään tunteitaan ja vetäytyy miettimään, joka on ihan omaa luokkaansa aiheuttamaan naiselle hämmennystä.
Suosittelen jokaiselle luettavaksi John Grayn kirjoja, esim. Mars ja Venus Seurustelun taito. Siellä tämä asia selitetään todella hyvin ja on auttanut itseäni niin paljon, että vihdoin 6 vuoden sinkkuuden jälkeen olen löytänyt itselleni hyvän miehen. <3 Hänkin taisi aika nopeasti tunnustaa rakkautensa ja 6kk:n tapailun jälkeen en itse ole vieläkään valmis sanomaan sitä takaisin, mutta se on ihan ok. Kaikki ajallaan.
Nuo kirjat ovat kyllä ihan täyttä potaskaa. Tai sitten minä olen erehtynyt siitä mitä minulla on housuissa.
Vitsi vitsinä. Nuo kirjat ruokkivat stereotypioita, jotka pitemmän päälle ovat myrkkyä parisuhteelle. Sen sijaan että pyrittäisiin aidompaan ja avoimempaan kommunikaatioon, kaivaudutaan sinne oman sukupuolen poteroon. Me miehet/naiset nyt vaan ollaan tällaisia...
T. Nainen, jolle on helppoa tunnustaa rakkautensa.
Ei pidä hirttäytyä yksittäsiin lauseisiin tai sanoihin vaan katsoa kokonaisuutta. Ei se miehen mahdollinen ripustautuminen näy vain ja ainoastaan yhdessä lauseessa jos sellaista on. Ihmiset nyt vain käyttävät sanoja eri lailla ja eri "vahvuisina" joten tämä rakkaudesta puhuminenkin tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.
Jos nainen ei kuukauden seurustelun jälkeen rakastaisi minua, laittaisin akan kiertoon.
Nuorempanahan sitä saattoi kuukaudessa elää koko romanssin elinkaaren.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rakastunut tulenpalavasti 3 tunnin keskustelun aikana, mies myös. En uskonut sen olevan mahdollista ennen kuin se tapahtui itselle. Mies on ehkä ihan oikeasti rakastunut sinuun?
Himoa se oli, rakkaus ilmenee vasta kun toisen tuntee ja se vaatii aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nöyrä anteeksipyyntö hänelle. Kesällä tuli tunnustettua tunteitani liian nopsasti ja puun takaa.
Se oli jotenkin itsellenikin outoa ja sekavaa. En tarkoittanut sitä niin, vaan yritin sillä kertoa hänen tärkeydestään minulle ja miten hyvä minulla oli olla hänen seurassaan.
En ole kovin hyvä kommunikoimaan jännittyneenä. Jännitys saattaa minulla napsahtaa päälle joissain tilanteissa ihan tuosta vaan.
Tämä on vaivannut minua koko elämäni ajan.
En tähänkään osaa ruotia sen kummemmin.
m40.
Mulle mies tunnusti myös rakkautensa heti toisilla treffeillä. Sanoi perään, että toivottavasti en pelästy, tietenkään hän ei tarkoita sellaista vuosia yhdessä olleiden rakkautta, mutta halusi kertoa kuinka tuntee. Ensin säikähdin, mutta arvelin että ymmärsin mitä hän tarkoitti. Se oli sellainen molemmin puolinen välitön ja vaistonvarainen pitäminen ja luottamus ja rakastuminen. Olimme puhuneet aika paljon ja avoimesti, ja avautuneet toisillemme, ja meillä oli vahva kemia. Emme tunteneet ennestään.
Kannatti uskaltaa, tuo tunne on nyt pitänyt jo melkein kymmenen vuotta. Mies on edelleen yhtä rakastava ja huolehtiva. Hänellä on herkkä ja ujo luonne, ja hän on yleensä sosiaalisesti aika pidättyvä. Minulle hän on edelleen pidäkkeettömän rakastunut kaikkien näiden vuosienkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka sanoo kuukauden tuntemisen jälkeen rakastavansa sanoo niin kenelle tahansa hetken tuntemisen jälkeen.
Tuo pitää paikkansa, jotkut ihmiset käyttävät rakas -sanaa inflaatioon asti. Muotoilisin asian "olet hyvin rakastettavissa oleva" tai "rakastan sinussa asiaa xxx" jne.
ps. sinussa on hyvin rakastettavia piirteitä.
t. valehtelua välttävä.
En halua kertoa tarkemmin, mutta kaikenlaista vainoamista ja tuhoamista sen jälkeen kun halusin ehdottomasti lopettaa suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies totesi meidän seurustelevan niin pian etten ollut vielä itse sillä aaltopituudella. Vannoi myös nopeasti rakkauttaan. Oli hirvittävä virhe alkaa suhteeseen kyseisen ihmisen kanssa. Seurasi kamalia asioita ja täpärästi pääsin irti tyypistä ja koko sotkusta. Jos yhtään epäilyttää, niin suosittelen uskomaan tuota intuitiota. Aina ei kannata antaa uteliaisuuden voittaa ja jäädä katsomaan mitä jo alkujaan epäilyttävältä vaikuttavasta suhteesta tulee.
Haluatko kertoa tarkemmin, mitä kauheita asioita ja sotkuja?
Ap
Erotkaa kirjoitti:
Älä roikota rakastunutta
Noinhan se yleensä käy. Seurustellaan jonkun kanssa, vaikka ei tunneta edes ihastumista ja odotetaan, että rakkaus (se Kipinä) syttyisi. Kyseessä on eräänlainen Tukholma-syndrooma, jossa ajan kuluessa alkaa nähdä sen toisen ihmisen sen omin silmin, mutta ei siinä rakkaudesta ole kyse. Silti ainoastaan sellainen "rakkaus" tunnustetaan "aidoksi rakkaudeksi" ja aidoksi välittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka sanoo kuukauden tuntemisen jälkeen rakastavansa sanoo niin kenelle tahansa hetken tuntemisen jälkeen.
Ihminen, joka ajattelee noin, ei varmaankaan ole koskaan rakastunut. Hän voisi elää elämänsä tyytyväisenä kenen tahansa kanssa, johon on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pitää paikkansa, jotkut ihmiset käyttävät rakas -sanaa inflaatioon asti. Muotoilisin asian "olet hyvin rakastettavissa oleva" tai "rakastan sinussa asiaa xxx" jne.
ps. sinussa on hyvin rakastettavia piirteitä.
t. valehtelua välttävä.
Rakastaminen on tunne. Jos ihminen tuntee rakastavansa, ei hän voi valehdella sanoessaan rakastavansa.
Tietenkään, jos et tunne rakastavasi toista ihmistä, ei sinun pidä väittää että tuntisit. Se olisi valehtelua ja todennäköisesti myös manipulointia.
Riippuu hyvin paljon suhteen etenemisnopeudesta ja tyylistä millä sanoi.