Mistä Da Vincin maalaus Vitruviuksen mies kertoo?
Mistä se kertoo teidän mielestä?
Mitä se saa teidät ajattelemaan?
Kommentit (8)
Kuulemma ihmisruumiin ihanne, minulle tulee enemmän mieleen jokin tieteellinen koe.
Taidetta saa kukin katsoja tulkita haluamallaan tavalla, tässä eräs yleinen tulkinta:
"Leonardo da Vinci's drawing of a male figure perfectly inscribed in a circle and square, known as the "Vitruvian Man," illustrates what he believed to be a divine connection between the human form and the universe. Beloved for its beauty and symbolic power, it is one of the most famous images in the world."
Se kuvaa ihmistä jota ei ole olemassa?
Jos ulkoavaruuden oliot ovat yhtä yksinkertaisia kuin minä, ne ajattelisivat, että maapallon asukkailla on monta raajaparia. Minä en nimittäin mitenkään hahmota sitä, mistä pitäisi tietää, että niitä on vain kaksi, kun kuva kertoo muuta.
Kyseessähän on Zedu Da Vincin muinainen Tinder-profiili
Ap, kotiläksyjä ei kannata ulkoistaa tälle palstalle, saat huonon arvosanan sillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkoavaruuden oliot ovat yhtä yksinkertaisia kuin minä, ne ajattelisivat, että maapallon asukkailla on monta raajaparia. Minä en nimittäin mitenkään hahmota sitä, mistä pitäisi tietää, että niitä on vain kaksi, kun kuva kertoo muuta.
Mielenkiintoinen huomio.
Maalauksen taustalla voi nähdä hindumytologiaa? Hindujmalilla Shiva, Kali ja Durga on kaikilla useampi raajapari.
KVG