Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisittekö lapsen 38-vuotiaana?

Vierailija
01.08.2006 |

Tai eihän lapsia tehdä, vaan saadaan. Olen aina halunnut kaksi lasta, ja ne mulla ja miehelläni onkin. Mutta elämä ei ole yksinkertaista, meidän toinen lapsemme kuoli kohta 4 vuotta sitten ja sen jälkeen elämä onkin ollut monella tapaa todellista helvettiä. Nyt, kohta 38-vuotiaana tuntuu, että elämä alkaa taas selkiämään ja asettumaan uomiinsa ja jossain takaraivossa kiertelee taas ajatus lapsesta. Mutta toisaalta tulee mieleen, että olenkohan jo toivottoman vanha, etenkin kun mulla on vielä perussairautena verenpaine. Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viime viikkoina jostain syystä ajatellut asiaa niin puolesta kuin vastaankin, kai tässä nyt joku biologinen kello on asialla raksuttamassa. Tosiaankin sillä periaatteella ajattelin, että jos nyt vielä lasta yrittäisimme niin luomuna sitten, en usko että haluaisin alkaa mihinkään hoitoihin, ja jos ei tärppäisi niin ei sitten. " Raihnainen" tai vanha en fyysisesti koe olevani mitenkään minäkään, mutta tottahan tuo perussairaus mietityttää ja tiedän kyllä riskit verenpaineen ja mahdollisen raskausmyrkytyksen kanssa. Järkevintä olisi kai unohtaa koko asia ja iloita elämästä sellaisenaan kuin se on, mutta kai sitä ihminen on jotenkin niin sokea ja kuuro kaikelle muulle kuin omalle biologialleen, koska kuitenkin mietin asiaa...

t. ap

Vierailija
2/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin erittäin hyvin raskausajan. Tietysti kannattaa yrittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varmaan 45 kun tärppää

Vierailija
4/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki menee hyvin, olen 37-vuotias kun synnytän tämän lapseni, ja toivon ettei hän jää kuopukseksi.

Vierailija
5/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti , harmittelet asiaa vielä loppuikäsi jos et uskalla ;)

Vierailija
6/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait verenpaineeseen lääkitys löytyy, siis sellainen jota voi ottaa raskaana ollessakin.

Onnea tulevaisuuteen!

Vierailija
7/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 38 v. Mina en tosin lapsia enaa tee, silla lapsilukuni on taynna. Mutta elaman voimissahan tassa ollaan. En keksi yhtaan syyta, miksi et voisi tehda. Jos paadyt, ettet yritakaan, niin jospa kadut sita jalkeenpain?

Vierailija
8/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen joka sai ensimmäisen lapsensa 39 vuotiaana, isä oli vielä vanhempikin...

Et todella ole vielä vanha äidiksi. Onnea yritykseen!

Vierailija
9/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis yrittäisin jos tuntuisi siltä. Mulla on pikkusisko, jonka äitini sai ollessa 40-vuotias ja miehelläni pikkuveli, joka myös saanut alkunsa anopin ollessa 40-vuotias. Mielestäni ikä ei ole mikään este, jos muuten palaset loksahtavat kohdalleen.

Vierailija
10/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri tavalla lapsen kanssa kuitenkin jaksaa kun jos olisit 10 vuotta nuorempi (näin äitini kokemukset kerrottuna), mutta jokainen meistä jaksaa eri tavalla. joten miksi ei :)

Vierailija
11/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten anna palaa vaan!!

Vierailija
12/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein ensimmäisen 26-vuotiaana ja viimeisen 39-vuotiaana.

Johtui varmaankin lastenhoidon kokemuksen karttumisesta, mutta myös iästäni, ettei vanhempana enää niin stressannut kaikista asioista. Kotona olostakin nautti aivan toisella tavalla

Vierailija
13/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enään jaksaisi yövalvomisia yms.

Vierailija
14/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

38-vuotiaana. hän on nyt 3 vuotias ja hyvin ollaan jakseltu. esikoiseni sain vähän yli kakskymppisenä ja sekin oli hyvä ikä. nyt vaan ei enää odota, että osaispa tuo lapsi yhtä ja toista, vaan nauttii tämänhetkisestä. ONNEA ap elämääsi!

Vierailija
15/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevani liian vanha.

Vierailija
16/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt 36v esikoistani ja olen elämäni kunnossa, hyvinkin voisin vielä tehdä myöhemmin lapsen jos se olisi mahdollista, vaan ei luomuna tule ja tuskin enää lähdetään kalliisiin hoitoihin.

Vierailija
17/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33, enkä tekisi enään

Vierailija
18/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen sain 23 vuotiaana ja viimeisimmän neljästä 38 vuotiaana.

Vierailija
19/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen 34 v vauvan ja taaperon äiti ja olen miettinyt että muutaman vuoden päästä voisi vielä yrittää että vieläkö onnistuisi vauvan saamaan =)

Vierailija
20/34 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tekisi, 30 on liian vanha äidiksi... pitäis yks vielä saada ja pari vuotta aikaa... kiirrettä pukkaa mullakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi