Löytyykö kaapistasi hautajaisvaatteet?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:40"]
Ei varsinaisia hautajaisvaatteiden nimellä kulkevia vaatteita, mutta useampia hautajaisiin sopivia vaatteita (joita olen käyttänyt muuallakin) kyllä.
[/quote]
Sama.
Pari vuotta sitten ei löytynyt, mutta nykyisin löytyy: musta Tigerin jakkupuku, mustat suorat housut, musta kynähame, musta toppi, musta jakku 3/4 hihoilla, musta kotelomekko, mustia nahkakenkiä ja musta polvipituinen villakangastakki.
Muuten, mitä mieltä olette, voiko hautajaisiin laittaa yksinkertaiset korvikset (esim. nappikorvikset, joissa helmi)?
Löytyy! Kun tulee itselle ikää semmoset 30 vuotta, niin alkaa lähipiirissä olemaan enenevässä määrin hautajaisia, kun alkaa isovanhemmat, vanhemmat, vanhempien sisarukset ja serkut kuolemaan, valitettavasti! Tarvii olla kaapissa hautajaisiin passaavat vaatteet...
Löytyy mustat suorat housut, musta polvipituinen hihaton mekko, mustia/tummia siistejä paitoja useampikin, pari valkoista paitapuseroa, musta jakku ja mustia kenkiä. Eiköhän noista saisi asiallisen hautajaisasun tarvittaessa koostettua.
Onnekseni en ole vielä ollut kuin yksissä hautajaisissa, joten ei ole kuin yksi musta mekko ja mustan jakkutakin lainasin silloin kaverilta. Jos sattuisi tulemaan hautajaiset, pitäisi kyllä lähteä vaateostoksille.
Voi käyttää hillittyjä korvakoruja.
Miksi mainitsit, että jakkupukusi on Tigerin? Onko tiedolla mielestäsi jotain merkitystä?
Löytyy muutamia vaihtoehtoja
- mustat housut ja hame
- musta jakku
- pari mustaa neuletta
- musta ja valkoinen kauluspaita
- mustia ja valkoisia toppeja
- tumman harmaa liivihame
- mustia sukkahousuja
- mustia kenkiä ja laukkuja
- mustat takit sekä kesä-, että talvimallia
Monissa hautajaisissa on tullut käytyä viime vuosina, kyllä löytyy, mustat suorat housut, valkeita ja mustia puseroita ja mustia jakkuja.
Kyllä. Olin kuukausi sitten mieheni isoisän hautajaisissa..
Musta jakku on, hyväkin vielä
uudet housut tarvisin, vanhat ei mahdu
tummanharmaa talvitakki saisi käydä.
Hameen ostaisin kirppikseltä, en käytä hameita tavallisesti
Löytyy. Viimeisen kahden vuoden aikana on ollut aivan liian monet kipeät hautajaiset.
Tummanharmaata kotelomekkoa mustilla sukkiksilla ja mustalla neuleella olen käyttänyt talvisin. Kesällä musta hame, musta peittävä toppi (toimistoon sopiva) ja musta neule tai bleiseri.
Täällä muuten korostuu tuo musta väri.. Onko mielestänne väärin, jos hautajaisissa on päällä esim. syvän tummansininen mekko? Itse olin niin hajalla ja poikki veljeni kuoltua että en kertakaikkiaan jaksanut lähteä ostamaan vaatteita hautajaisiin, vaan pukeuduin kaapissani jo valmiina olleeseen hyvin yksinkertaiseen,asialliseen tummansiniseen mekkoon.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:47"]Täällä muuten korostuu tuo musta väri.. Onko mielestänne väärin, jos hautajaisissa on päällä esim. syvän tummansininen mekko? Itse olin niin hajalla ja poikki veljeni kuoltua että en kertakaikkiaan jaksanut lähteä ostamaan vaatteita hautajaisiin, vaan pukeuduin kaapissani jo valmiina olleeseen hyvin yksinkertaiseen,asialliseen tummansiniseen mekkoon.
[/quote] Mun mielestä käy tummansininenkin, varsinkin tuossa tilanteessa ymmärtää ettei hirveästi ole voimia lähteä vaatekaupoille.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:47"]Täällä muuten korostuu tuo musta väri.. Onko mielestänne väärin, jos hautajaisissa on päällä esim. syvän tummansininen mekko? Itse olin niin hajalla ja poikki veljeni kuoltua että en kertakaikkiaan jaksanut lähteä ostamaan vaatteita hautajaisiin, vaan pukeuduin kaapissani jo valmiina olleeseen hyvin yksinkertaiseen,asialliseen tummansiniseen mekkoon.
[/quote] Mun mielestä käy tummansininenkin, varsinkin tuossa tilanteessa ymmärtää ettei hirveästi ole voimia lähteä vaatekaupoille.
[/quote]
Minusta myös käy, kuten tummanharmaakin. Olennaista on, ettei ole mitään satiinikangasta eikä krumeluuria.
Sukulaisen hautajaisiin oli eräs rouva saapunut minimekossa, hiukset kiharalla, bilekorkkarit jalassa ja joku ihme rimpsuhuivi olkapäillä. Väri oli kyllä musta, mutta persuksen vilkkuessa ja paljettien kimaltaessa se ei paljoa pelastanut.
Löytyy useampikin hautajaisiin menevä asukokonaisuus. Viimeisimmän vuoden aikana ollut kuusissa hautajaisissa..
En ole ollut hautajaisissa pitkään aikaan mutta löytyy mustat suorat housut, mustia jakkuja, ohuita neuleita ja paitoja. Villakangastakkikin löytyy.
Musta jakkupuku. Talvella musta t-paita alle ja kesällä ne housut mustan ohuen paidan kanssa. Saa kelvata mun sukulaisille. Seuraavat on varmaan äidin hautajaiset, ellei appiukko saa sydäriä ensin.
Lapselle 7v löytyy myös 1 juhlamekko joka väritykseltään (tummunut hopea) sopii hautajaisiin, sukkahousut pitäisi sitten käydä ostamassa.