Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää lisätä tähän ruokavalioon ja mitä poistaa

Vierailija
02.06.2014 |

Aamupala: Mysliä n. 2 rkl, kulhollinen marjakeittoa. Liian sokerista, tiedän, mutta kaappi oli vähän tyhjänä

Lounas: Iso lautasellinen ns. laihduttajan kaali-kasviskeittoa, 2 hapankorppua

Välipala: banaani

Päivällinen: Broilerin ohutleike 1 kpl, pakastewokista reilu puolet 500 gramman pussista, kourallinen viinirypäleitä.

Iltapalaksi tulen vielä syömään puolet 250 gramman maustamattomasta rahkapurkista ja laitan jotain marjoja sekaan, ehkä desin verran.

Juomana vettä, kahvia ja teetä päivän aikana. Laihdutustarve on ihan vaan muutama kilo, mutta tavoite olisi saada riittävästi b-vitamiinia ja pitää rauta-arvot kurissa, kun mulla tulee aina näiden kanssa ongelmia kun alan tarkkailla painoa.

Olen tänään hyötypyöräillyt n. 10 km työmatkaa ja asiointia, sen lisäksi kävelen vielä illalla edestakaisin salille n. 2 km, jossa käyn pumpissa 60 minuuttia. Onkohan proteeinia riittävästi? En jaksa nyt maksaa sitä kalorilaskurijuttua, kun ei tule kesällä niin aktiivisesti käytettyä kuitenkaan. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä tietää, että hiilareita on varmaan yli tarpeen, koetan niitä vaihtaa johonkin muuhun.

Vierailija
2/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda banaani ja viinirypäleet muihin hedelmiin, esim omena ja appelsiini tai greippi.

jos tarve on vaan muutama kilo, voivat ne olla aika tiukassa eli vältä esim turhia juttuja kuten mysli (vaikka sitä vähän olikin).

jos iskee nälkä, syö raejuustoa, tomaattia, vesimelonia, kurkkua ja täysjyväruisnäkkäriä esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt LIIAN VÄHÄN! Enemmän marjoja, hedelmiä ja kasviksia sekä lihaa. Proteiinia raejuustoista, juo rasvatonta maitoa. Meillä juodaan sokerittomia mehukeittoja.

Vierailija
4/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rauta-arvojen kanssa on ongelmia, niin lihana kannattaa suosia vähärasvaista punaista lihaa eli vaihda broilerin leike esim. naudan pihviin. Aamupalaksi puuroa tai täysjyväleipää (yksi reilu viipale riittää).

Vierailija
5/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo banaani ja viinirypäleet pois.

Ja toi mysli oli vähän kyseenalainen juttu, siinähän on tosiaan aika paljon hiilareita.

Aamupalaksi rahka marjoilla + paistettu muna ja kahvi.

Mä itse syön ehkä jopa enemmän sokeria, eli hiilarit varmaan 100g per päivä. Mutta tämä onkin elämäntapa. Olen silti laihtunut 67 kg - nyt 62.5

Vierailija
6/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa minullekin, mitä mieltä olette tämän päivän ruokavaliostani:

Aamulla smoothieta 2,5 dl (meloni-mansikka-banaani-rahka)

Lounas salaatti, jossa broil.fileetä, kastikkeena Thousand Island (kevyt)

Välipala prodepatukka (120 kcal, sattui kotona olemaan vanhoja, yleensä en harrasta)

Päivällinen broilerin filee wokkivihanneksilla, iso tomaatti

Iltapalaksi tulee smoothie masikka-meloni-banaani-maustamaton, rasvaton jogurtti

Vierailija
7/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hyvä rasva?

Vierailija
8/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa proteiiniä, hiilarit on hyvin.

Vierailija
9/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysli on mulla sellainen, jota en yleensä paljon syö, mutta sitä on varalta kaapissa ja mehukeittoa oli myös purkki hätävarana. Tämä aamu oli tosiaan poikkeus, kun en muistanut edes näkkäriä ennen reissuun lähtöä hakea kaupasta kaappiin ja kaupat oli pois tullessa jo kiinni. Ei huvittanut kantaa ruokaa. Kaalikeittoa oli pakkasessa valmiina ja muut sain jo kaupasta. 

En usko, että tuossa on liian vähän, kun tuo keittoannos oli todella iso. Eiköhän tuosta kuitenkin yli tuhat kaloria tule, jos ei, sitten lisään jotain. 

Maitoa en juo, enkä keinotekoisesti makeutettua mitään eli sokerittomat mehukeitot on poissa laskuista. Yleensä teen senkin itse. 

Vierailija
10/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vähän ruokaa ja vähän ravintoköyhääkin..

Syöntikertoja liian vähän, eikä ne kalorit kerro kaikkea

Ruokakertoja tästä lähtien 5 per päivä ajoittuen 3-4 tunnin välein ja jokaisella aterialla joku proteiinin lähde.

Ja hyviä rasvojahan sulla ei ole tuossa ollenkaan, joten pähkinät ja öljyt käyttöön.

Ap jos haluat vain olla laiha ja kuivelon näköinen niin jatka toki valitsemallasi tiellä, jos taas haluat olla kiinteä ja hoikka niin kuuntele minua.

Itse tein elämäntapamuutoksen 1,5 vuotta sitten ja olen kiinteä ja hyväkuntoinen, ja saan syödä yllättävän paljon. Näin, koska aineenvaihdunta toimii oikein.

Vierailija
11/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:41"]

Joo banaani ja viinirypäleet pois.

Ja toi mysli oli vähän kyseenalainen juttu, siinähän on tosiaan aika paljon hiilareita.

Aamupalaksi rahka marjoilla + paistettu muna ja kahvi.

Mä itse syön ehkä jopa enemmän sokeria, eli hiilarit varmaan 100g per päivä. Mutta tämä onkin elämäntapa. Olen silti laihtunut 67 kg - nyt 62.5

[/quote]

Mitä tarkoitat, että elämäntapa? Eikö kyse ole ruokavaliosta?

Vierailija
12/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerihutut pois, siis mysli, bansku, viinirypäleet. Tilalle marjoja, kasviksia, proteiinia ja hyvää rasvaa.

Vierailija
13/13 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:45"]

Kertokaapa minullekin, mitä mieltä olette tämän päivän ruokavaliostani:

Aamulla smoothieta 2,5 dl (meloni-mansikka-banaani-rahka)

Lounas salaatti, jossa broil.fileetä, kastikkeena Thousand Island (kevyt)

Välipala prodepatukka (120 kcal, sattui kotona olemaan vanhoja, yleensä en harrasta)

Päivällinen broilerin filee wokkivihanneksilla, iso tomaatti

Iltapalaksi tulee smoothie masikka-meloni-banaani-maustamaton, rasvaton jogurtti

[/quote]

vaihtaisin tuon kevyt kastikkeen mielummin kylmäpuristettuun oliiviöljyyn, saisit hyviä rasvoja. Omasta mielestäni hedelmät sellaisenaan täyttävät enemmän kuin että ne ovat smoothiessa, eli jos sulla on nälkä, söisin toisen smoothien hedelminä mielummin. Ja tosiaan patukka mielummin vaikka raw tai cocovi patukka tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi