Lähihoitajaksi mutta mihin suuntautuisin?
Ainoa joka ei kiinnosta yhtään on päihde ja mielenterveysalan - kiitos ei juopot, narkkarit ja muut huurupäät...
Lapset ja nuoret ehkä eniten, mutta mikä mahtaa olla työtilanne lastenhoitajilla?
Vanhustenhoidossa riittäisi töitä, mutta työ itsessäänon varmaan aika raskasta...?
Lähihoitajaksi opiskelleet, antakaa neuvoja, kiitos!
Kommentit (39)
Vammaistyöhön suuntauduin, mutta olen sittemmin vaihtanut alaa. Kannattaa käydä harjoittelussa erityyppisissä paikoissa, niin selviää mikä itseä kiinnostaa.
Ei kannata. Huono palkka, huonot työajat, huono työilmapiiri todella yleistä, vanhanaikainen käskyttävä työnjohto. Etuja ei käytännössä ole, vain paljon vastuuta ja velvollisuuksia. Heikot hampaattomat ammattiliitot, huono TES. Etenemismahdollisuudet 0 tasoa, työ itsessään todella raskasta, likaista ja saat kuunnella jakubaa negatiivista palautetta hoidettavilta, omaisilta ja työnjohdolta. Muita huonoja puolia on varsinkin kuntapuolella heikot vanhat työvälineet ja IT-ohjelmisto 90 luvulta, sekä onneton työterveyshuolto, jota ei käytännössä ole. Nämä ehkä yksityisillä yleisemmin paremmin. Älä lähde tälle paska-alalle!
Täällä oli pitkä ketju hammashoitajista, tai siis ketju ei oikeastaan käsitellyt sitä, mutta kuitenkin. Mites se suuntautuminen? Eikös se ole yksi vaihtoehto?
Tarkoititko 3, vammaisalaa? Se kyllä kiinnostaisi, mutta lähinnä lasten parissa.
Lastenhoitajilla haluaisin kuulla kokemuksia, lähinnä työllisyystilanteesta (pk-seudulla).
No on lasten hoitajille töitä yllin kyllin.
Hoitoalalla saa kyl tosi paljon ja suoraan sydämestä tulevaa hyvää palautetta!!!
Tällä alalla puolet hoitajista puhuu koko ajan alan vaihdosta ja yksinkertaisesi kärsii huonosta työoloista ja surkeasta arvostuksesta. En suosittele.
Siellä pestään sitten niitä pyllyjä. Pitäisi suhtautua sitten oikealla tavalla siihen, eikä vain kuvitella helppoa työtä, jossa aukoa päätä hoidettaville, asiakkaille ja sukulaisille. Ja odottaa sitten hyvää palkkaa helposta työstä.
Suunhoitoon suuntautuminen ei taida olla todellinen vaihtoehto. Viimeistään opiskelujen aloituksen jälkeen huomaat.
Lapset ja nuoret suuntautuminen on hyvä koska silloin on paljon mahdollisuuksia eri työpaikkoihin.
Olen lähäri varhaiskasvatuksessa ja töitä on mutta paskalla palkalla. Asiakkaat suurin osa hankalia ja kiitosta ei tipu. Olen miettinyt uudelleenkouluttautumista kokonaan toiselle alalle!
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkaa tykkää pestä
Missä pitää pestä kakkaa? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkaa tykkää pestä
Vanhuksilta ja vammaisilta laitoksissa, päiväkodissa taaperoilta
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla saa kyl tosi paljon ja suoraan sydämestä tulevaa hyvää palautetta!!!
Ja silti pitää itkeä ja narista jatkuvasti että työ on rankkaa ja kukaan ei arvosta.
Sairaanhoito ja huolenpito ihan parhain ratkaisu. Saat hyvät pohjat olla missä vaan töissä.
18v lähärinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkaa tykkää pestä
Vanhuksilta ja vammaisilta laitoksissa, päiväkodissa taaperoilta
Ikinä en ole kakkaa pessyt missään hoitajana. Kakkaisia pyllyjä kyllä jossain, mutta kakka on saanut mennä menojaan ihan pesemättä. Pyllyn pesuakaan ei ole ollut useimmissa työpaikoissani, ei nykyisessäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos kakkaa tykkää pestä
On se vähän muutakin kuin sun mutsis hanurin pesemistä, vai jätetäänkö makaamaa omiin p*skoihinsa?
Vammaistyö.
Olen itse suuntautunut sinne puolelle ja valintaani en ole katunut. Monipuolista, vaihtoehtoja työskennellä monessa paikassa.