Loppuuko mieliteko makeaan koskaan?
Verensokerin vuoksi pakko rajoittaa makean syöntiä, toistaiseksi olen ollut kokonaan ilman sokeria reilun kuukauden. Alkuun meni ihan hyvin, nyt tekee mieli suklaata ja pullaa ym. Johtuu siitäkin kun muut syö ympärillä herkkuja nyt jouluna. Loppuuko makeanhimo koskaan?
Kommentit (28)
Ruokarytmi auttanut ja riittävät unet sekä 10ml oliiviöljyä päivässä, pidentää myös ikää tutkimusten mukaan. Vaikka kokonaisuushan se ratkaisee tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta minulle alkaneet hedelmät toimia, jos tekee mieli makeaa.
Varmasti toimivat, koska ovat suurelta osin pelkkää sokeria. Sokeria se hedelmäsokerikin on.
Omena: vettä 86-88%, hiilihydraatteja 14 g / 100 g, josta sokeria 10 g. Hedelmät ovat suurimmalta osin vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti toimivat, koska ovat suurelta osin pelkkää sokeria. Sokeria se hedelmäsokerikin on.
Omena: vettä 86-88%, hiilihydraatteja 14 g / 100 g, josta sokeria 10 g. Hedelmät ovat suurimmalta osin vettä.
Googlaapa sellainen hedelmä kuin banaani. Noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaapa sellainen hedelmä kuin banaani. Noin esimerkiksi.
Banaani: sokeria 12,2 g / 100 g, vettä 75%. Hedelmät ovat suurimmalta osin vettä.
On hyvä kokeilla mikä toimii itsellä.
Mulla on ollut eri systeemeitä ja sääntöjä, mutta yritän olla esimerkiksi herkuttomalla tai vähäsokerisella. Luen tuoteselosteet ja valitsen tuotteet, joissa ei sokeria.
Käytän sokeritonta jäätelöä, sok. suklaata, sok. karkkia, hunajaa ja taatelia. Jos satunnaisesti syön herkun, jatkan taas kuten aiemmin. Jos homma lipsuu, niin silloin käyn läpi mikä oli se tilanne milloin alkoi mennä huonompaan suuntaan. Yritän välttää näitä tilanteita myöhemmin ja keksin niihin ratkaisut.
Saatan alkaa vähäsokeriselle nykyisin hetken mielijohteesta. Kaiken tottuu ja olo on parempi. Sokeri koukuttaa mua pahasti sen takia olen päätynyt vähäsokeriselle dieetille.
Tsemppiä kovasti, pystyt siihen!
Tulisi joku kunnon vastaehdokas tuolle Kamaluudelle. Tuntuu liian järjestetyltä nyt hänen tämä Biden-seuraajuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttajalle hedelmät sopivat, diabeteksen ehkäisyyn eivät sovi. Esim. banaanissa paljon sokeria.