Onko olemassa koiria, jotka eivät aiheuta allergisia reaktioita?
Muistelen joskus teininä keskustelleeni asiasta erään koiriin perehtyneen tytön kanssa, ja hän väitti, että olisi olemassa joku rotu joka ei olisi haitallinen allergikoille. En vaan kuollaksenikaan muista sen koiran rotua, enkä tiedä pitääkö väittämä edes paikkaansa. Joskus mielestäni jossain törmäsin juttuun jossa väitettiin joidenkin koirien MAHDOLLISESTI soveltuvan allergikoillekin.
Onko palstalla kokemuksia koirien soveltuvuudesta allergikoille? Onko joku allergiasta kärsivä kenties ollut tekemisissä koirien kanssa, ja huomannut että ei tulekaan oireita?
Terveisin Naispelko27
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Bichon frise ja villakoirat ovat vähiten allergisoivia rotuja.
Näiden lisäksi vehnä-terrieri.
Vierailija kirjoitti:
Joo Bichon frisee , mutta täytyy panostaa jatkuvaan turkinhoitoon ja trimmaukseen. Muuten kiva rotu.
Tää on muuten typerän näköinen koira.
Meillä on yorkki allergian takia.
Lagotto Romagnolo sopii meidän perheen allergisille, mutta pikkuveljeni saa oireita em. rodun koirista.
Kaikissa koirissa on allergeeneja eli sylkeä ja hilsettä. Yksilöllisiä eroja voi tietysti olla. Omalle koiralle voi siedättyä tai sitten allergia voi pahentua astmaksi.
Puolikarkea jackrusseli ei oo aiheuttanu itelle mitää
Vierailija kirjoitti:
Australian labradoodelia sietää yllättävän moni allerginen. Se allergisoimattomuus tulee kai villakoirasta siinä, mutta sosiaalisemmalla luonteella, kun on joukossa labradoria.
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miten niin villakoira ei ole sosiaalinen? Vai mahdatkohan tarkoittaa sosiaalisella jotain ihan muuta. Villakoira rakastaa ihmisiä yli kaiken!
Vierailija kirjoitti:
Voiko miehistä tulla allerginen reaktio?
Sitähän sinä et saa koskaan tietää.
Amerikankarvatonterrieri tai Meksikonkarvatonkoira ovat vaihtoehtoja allergiselle. Allergian ennaltaehkäisyä on pitää makuuhuone koiravapaana eikä anneta koiran nuolla kasvoja.
Itse olen allerginen ja koiraa harkittiin tarkoin. Nyt on lhasa apso ja ei ole aiheuttanut minkäänlaisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Bichon frise ja villakoirat ovat vähiten allergisoivia rotuja.
Ällöjä
Mä en allergikkona reagoi mitenkään villakoiriin.
Vesikoirat, ALD, Bichon, villis, näitä tiedän itse olevan allergia- ja/tai astmaperheissä. Myös olen kuullut, että Havanna voisi käydä, mutta itse en tunne ketään allergikkoa jolla olisi kyseinen rotu.
Allergiat on myös tosi yksilöllisiä juttuja. Ja sitä saattaa saada allergiaoireita yhdestä rodun yksilöstä ja toisesta taas ei lainkaan. Ja toki moni on myös siedättynyt juuri sille omalle koiralleen.
Meillä on allergiaperheessa coton de tulear ja aikalailla ilman oireita ollaan oltu.