Oletteko huomanneet tyttöjen ja poikien välillä eroa siinä, miten suostuu pukeutumaan kelin mukaan?
Meillä ainakin selvä ero siinä, että tytölle (10v) kelpaa tosi hyvin kaikki ulkovaatteet ja selvästi itselleenkin tärkeää, että on hyvin päällä kun taas pojalle (9v) ei meinaa kelvata välillä mikään. Esim. äsken olivat yhdessä loskamäkeä laskemassa, tytöllä kosteuden pitävät talvihaalarit, talvikumpparit, kurahanskat, mutta pojan kanssa piti tapella, että laittaisi edes jonkinlaiset ulkohousut jalkaansa. Ne sitten laittoi, mutta lenkkarit ja ohuet sormikkaat vaan suostui laittamaan.
Kommentit (21)
Mulla on kaksi poikaa, jotka pukvat ulkovaatteet ilman tappelua ja ymmärtävät myös, miksi pitää pukeutua. Ainakin toistaiseksi.
Ei mitään merkittävää eroa. Tyttö ehkä on vähän muotitietoisempi ja poika vastaavasti järkevämpi. Eli esim. yläasteella tytär valitsee mieluummin palelun kuin toppahousut. Poika toisin päin. Sateella kumpikin käyttää ulkovaatteita, vaikka kaverinsa eivät käytä. Ja kovallanpakkasella menee ne toppikset jalkaan molemmilla.
Kun ikäero on noin päin, olisiko niin, että tyttö on jo kasvanut kiukutteluiästä yli ja poika on vielä sillä tasolla, että enhän mä nyt kehtaa mitään tollasta laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun ikäero on noin päin, olisiko niin, että tyttö on jo kasvanut kiukutteluiästä yli ja poika on vielä sillä tasolla, että enhän mä nyt kehtaa mitään tollasta laittaa?
Tytöllä ei ole oikeastaan koskaan ollut erityistä kiukutteluikää vaatteita koskien.
Meidän teinit priorisoivat ulkonäön. Ei pipoa, toppahousuja yms., kunhan näyttää hyvältä, ei haittaa, vaikka vähän palelee.
Vierailija kirjoitti:
Meidän teinit priorisoivat ulkonäön. Ei pipoa, toppahousuja yms., kunhan näyttää hyvältä, ei haittaa, vaikka vähän palelee.
Suostuuko yksikään teini pukemaan toppahousuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuu
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin suostuu. Käy vaikka laskettelurinteessä katsomassa.
Meidän 16 ajaa fillarilla kouluun 15 km suuntaansa. Toppahoisut on näppärät. Helppo ottaa koulussa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin suostuu. Käy vaikka laskettelurinteessä katsomassa.
Meidän 16 ajaa fillarilla kouluun 15 km suuntaansa. Toppahoisut on näppärät. Helppo ottaa koulussa pois.
Tai sitten heti ensimmäisen mutkan jälkeen kotoa lähdettyä! :)
Mun lapsi pukeutuu sään mukaan, keli voi vaikuttaa kenkien valintaan.
Joku koko päivän laskettelu on vähän eri asia kuin koulumatka. Mun teinit on isossa yli 500 oppilaan koulussa eikä siellä yksikään käytä ulkohousuja. Olen siellä myös itse töissä, niin tiedän asian. 296
Tyttö tarkempi ulkonäöstään. Onneksi pipot on taas muotia ainakin pojilla. Kukaan teini ei mitään toppahousuja enää käytä
Mun yhden sukulaisen kymmenvuotias tyttö kulkee vastaavaan tyyliin toppahaalarissa, kuomissa ym, mutta luulen, että tässä tapauksessa se on äitinsä, joka ei tajua, että lapsensa ei ole enää mikään pikkutyttö.
Vierailija kirjoitti:
Mun yhden sukulaisen kymmenvuotias tyttö kulkee vastaavaan tyyliin toppahaalarissa, kuomissa ym, mutta luulen, että tässä tapauksessa se on äitinsä, joka ei tajua, että lapsensa ei ole enää mikään pikkutyttö.
Kyllä on järkeviäkin lapsia/nuoria, jotka itse tykkääväät pukeutua lämpimästi.
Pojilla parempi verenkierto eikä tule kylmä niin äkkiä
Vierailija kirjoitti:
Haalari on näillä leveyksillä pohjoisessa ihan ok!
Vaikka aikuisellakin ulkoillessa metsässä.
Yläasteikäisiäkin tiedän jotka käyttää haalaria ulkoillessa. Hölmön näköistä on jos on niin lyhyt takki että menee lumi sisään eikä talvihousuja ja kastuu vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haalari on näillä leveyksillä pohjoisessa ihan ok!
Vaikka aikuisellakin ulkoillessa metsässä.
Yläasteikäisiäkin tiedän jotka käyttää haalaria ulkoillessa. Hölmön näköistä on jos on niin lyhyt takki että menee lumi sisään eikä talvihousuja ja kastuu vaatteet.
Niinpä, aika tyhmää, että haalarista on jostain syystä tullut leimallisesti vain päiväkotilasten vaate, vaikka se olisi tosi hyvä ja käytännöllinen ainakin koko ala-asteen ajan, kun mennään usein välitunnille ja takaisin sisälle jne.
Kyllä se niin meilläkin menee, että tyttö enemmän itse huolehtii sen, että tarvittavat vaatteet on puettu ja poika säntäisi ulos vaikka alusvaatteissa.